Toon posts:

ga-g33m-ds2r geheugen draait maar op 667mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw moederbord cpu en ram. q6600

Alleen nu zit ik met het volgende: mijn kingston hyperx cl4 ddr2-800 modules worden maar gezien als 667 mhz modules met auto SPD.

ik heb zelf niet zo heel veel verstand van bios settings maar als ik de memory divider op 3.0 zet draait ie wel op 800mhz alleen loopt alles dan constant vast.

Doe ik iets fout? heb totaal geen verstand van overclocken etc. :O

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Meer volt op het geheugen zetten. 2.0 V moet het wel doen. Die HyperX latten durven namelijk wel wat meer vragen.

Algemeen Kingston DDR2: http://www.kingston.com/hyperx/products/khx_ddr2.asp
Specifiek jouw geheugen: http://www.valueram.com/datasheets/KHX6400D2LL_1G.pdf

[ Voor 44% gewijzigd door mieJas op 25-07-2007 20:53 . Reden: verkeerde voltage + link toegevoegd ]

Yes, but no.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:49:
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw moederbord cpu en ram. q6600

Alleen nu zit ik met het volgende: mijn kingston hyperx cl4 ddr2-800 modules worden maar gezien als 667 mhz modules met auto SPD.

ik heb zelf niet zo heel veel verstand van bios settings maar als ik de memory divider op 3.0 zet draait ie wel op 800mhz alleen loopt alles dan constant vast.

Doe ik iets fout? heb totaal geen verstand van overclocken etc. :O
Volgens mij moet je ze zelfs op 533 MHz instellen, zodat het geheugen 1 op 1 loopt met je FSB. 800 MHz geheugenreepjes zijn totaal onnodig als je niet gaat overklokken met een C2D.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist het ram op +0.2v gezet maar toch blijven ze 667mhz en zegt cpu-z pc5300 :'(

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

En de memory divider weer op 3:0 ?

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
yep deze staat op 3.. de bios zegt zelf met booten dan wel 800mhz maar cpu-z ziet de reepjes nog steeds als pc5300 cl5

ps het gaat om 4 reepjes van 1gb

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 22:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:36:
yep deze staat op 3.. de bios zegt zelf met booten dan wel 800mhz maar cpu-z ziet de reepjes nog steeds als pc5300 cl5

ps het gaat om 4 reepjes van 1gb
Wat vertrouw je meer- de BIOS die gewoon geeft waar die dingen op draaien, of een of andere tool die probeert op te zoeken hoe ze heten?

What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet.

Feit is dat als je met de juiste divider en de door de fabrikant aanbevolen voltages en settings goed kan draaien er niets aan de hand is, ongeacht wat vage tools er ook van vinden :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1