XP-M met A7N8X Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• huorpalantir
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 16:28
Ik heb zojuist een Athlon XP-M 2800+ (S-A 266MHz FSB) geinstalleerd op een A7N8X Deluxe rev1.04 (of 1.03 maar in elk geval geen 2.0) in de volle overtuiging dat ze met elkaar samen konden werken. Toen ik de computer aanzette, kreeg ik geen beeld, geen piep en de fanguard van mijn X1950GT werkte niet(hij bleef op zijn max blazen).

Nou begin ik toch wel te twijfelen of de XP-M compatible is met mijn moederbord. Of kan het iets anders zijn?

Iemand een idee?
Mijn voeding is een Spire Rocketeer IV 500W (moet voldoende zijn aangezien er daarvoor een XP 3000+ in zat (ik wil wat gaan overklokken vandaar die wissel))

update: ik heb de bios gereset (op de normale manier en zelfs door het batterijtje er even uit te halen), maar dat werkt ook niet.

update2: fsb-jumpertje verzetten heeft geen zin

update3: andere videokaart erin proppen helpt ook niet

update4: andere monitor eraan kwakken maakt geen verschil. Er is dus geen grafisch probleem... Toch bij de processor dus :| iemand nog een idee?

update5: heb het opgegeven, wordt te laat. De XP 3000+, die er eerst in zat, draait nu weer als een zonnetje. Jammer van die XP-M :'(

[ Voor 43% gewijzigd door huorpalantir op 25-07-2007 22:30 ]

Verwijderd

huorpalantir schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:14:
Ik heb zojuist een Athlon XP-M 2800+ S-A geinstalleerd op een A7N8X Deluxe rev1.04 (of 1.03 maar in elk geval geen 2.0) in de volle overtuiging dat ze met elkaar samen konden werken. Toen ik de computer aanzette, kreeg ik geen beeld, geen piep en de fanguard van mijn X1950GT werkte niet(hij bleef op zijn max blazen).

Nou begin ik toch wel te twijfelen of de XP-M compatible is met mijn moederbord. Of kan het iets anders zijn?

Iemand een idee?
Hey huorpalantir, heb jij het koelblok wel op de juiste manier bevestigd? Als je deze verkeerd om zet kun je de PC waarschijnlijk ook niet starten, heb een soortgelijk probleem gehad.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb een A7N8X X gehad en deed het goed met mijn XP M 2500+ Barton core. Lijkt me dat hij gewoon zou moeten werken. Kan je het mobo niet testen met een andere cpu?

Edit/
En je moet alles wel handmatig instellen bij een XP M, dit omdat hij niet officieel ondersteund word.

[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 25-07-2007 20:27 ]

• huorpalantir
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:18:
[...]

Hey huorpalantir, heb jij het koelblok wel op de juiste manier bevestigd? Als je deze verkeerd om zet kun je de PC waarschijnlijk ook niet starten, heb een soortgelijk probleem gehad.
Hee, bedankt voor de snelle reply :)

Ik heb het gecontroleerd op de verpakking van mijn Arctic Copper Lite en daar stond hij op dezelfde manier bevestigd.

• huorpalantir
mad_max234 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:22:

Ik heb een A7N8X X gehad en deed het goed met mijn XP M 2500+ Barton core. Lijkt me dat hij gewoon zou moeten werken. Kan je het mobo niet testen met een andere cpu?
Ook bedankt voor de reply! :P
Het mobo moet werken, ik had er namelijk een uurtje geleden nog een XP 3000+ in zitten.

Ik heb het mobo wel schoongemaakt met alcohol 97% en wattenstaafjes (een enkele keer een schone theedoek) terwijl ik de processoren verwisselde... Ik nam aan dat dat geen kwaad kon......toch? :?

[ Voor 4% gewijzigd door huorpalantir op 25-07-2007 20:31 ]

• huorpalantir
mad_max234 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:22:
En je moet alles wel handmatig instellen bij een XP M, dit omdat hij niet officieel ondersteund word.
Weet je hoe ik dat moet doen? Hardwarematig bedoel je?

edit: naast de nForce chip zit een jumper met de naam CPU_FSB in het boekje. De FSB van de XP 3000+ was 333MHz, die van de XP-M 2800+ is 266MHz. De jumper geeft in de ene stand support voor alle FSB's (200 266 en 333) en in de andere stand alleen voor 200.

update: de jumper verzetten had geen zin, ik kreeg hetzelfde probleem

[ Voor 43% gewijzigd door huorpalantir op 25-07-2007 20:41 ]

• twiks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 12:50
Zou moeten werken: ik heb een A7N8X met een XP-M 2600+ en dat werkt goed. Een FSB van 200 haalt het jammer genoeg niet, maar 133 en 166 zou zo moeten werken. Als je de CPU plaatst dan worden in eerste instantie de defaults ingesteld (langzaamste stand).

• huorpalantir
twiks schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:41:
Zou moeten werken: ik heb een A7N8X met een XP-M 2600+ en dat werkt goed. Een FSB van 200 haalt het jammer genoeg niet, maar 133 en 166 zou zo moeten werken. Als je de CPU plaatst dan worden in eerste instantie de defaults ingesteld (langzaamste stand).
Wat voor koeler heb je erop zitten?
Is het een A7N8X of had je gewoon geen zin om er Deluxe achter te schrijven :P ?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

huorpalantir schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:30:
Ik heb het mobo wel schoongemaakt met alcohol 97% en wattenstaafjes (een enkele keer een schone theedoek) terwijl ik de processoren verwisselde... Ik nam aan dat dat geen kwaad kon......toch? :?
Een wattenstaafje/theedoek zonder de alcohol kan een moederbord al naar de moederbordenhemel helpen, laat staan in combinatie met alcohol 97%... :N

Een waterkans dat het nog werkt. Om zeker te zijn kan je die XP 3000+ er opnieuw in steken.

Yes, but no.

• twiks
Ja, ik ben een beetje moe en lui vanavond. Het is inderdaad een Deluxe, versie 2.0. Maar hiervoor had ik een Deluxe versie 1.04 en daar werkte de XP-M ook prima up. De vervanging door een 2.0 bord was een vergeefse poging om 200 FSB te halen. De huidige koeler is een Zalman 7000, daarvoor had ik een Zalman 6000, maar die maakte meer lawaai en is dus vervangen.

Ik heb het BIOS vervangen door een custom Bios ("Trats") zodat de XP-M herkend wordt maar ik heb nu twijfels of dat wel een goed idee was, want sommige onderdelen (Videokaart) lijken behoorlijk warmer te worden.

• huorpalantir
twiks schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:52:
Ja, ik ben een beetje moe en lui vanavond. Het is inderdaad een Deluxe, versie 2.0. Maar hiervoor had ik een Deluxe versie 1.04 en daar werkte de XP-M ook prima up. De vervanging door een 2.0 bord was een vergeefse poging om 200 FSB te halen. De huidige koeler is een Zalman 7000, daarvoor had ik een Zalman 6000, maar die maakte meer lawaai en is dus vervangen.

Ik heb het BIOS vervangen door een custom Bios ("Trats") zodat de XP-M herkend wordt maar ik heb nu twijfels of dat wel een goed idee was, want sommige onderdelen (Videokaart) lijken behoorlijk warmer te worden.
Hm, dus aan het moederbord kan het niet liggen, tenzij er tijdens het schoonmaken iets gebeurd is.
Zou het kunnen dat mijn processorkoeler niet geschikt is? (Arctic Copper Lite)
Ik kan echt absoluut niks instellen, want ik kan niet eens naar de bios. Het enige wat ik krijg is zwart scherm

• twiks
Misschien moet je de BIOS defaults handmatig instellen (jumpertje op MB) en alle bestaande instellingen eerst wissen. Kan even niets anders verzinnen.

• huorpalantir
twiks schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:05:
Misschien moet je de BIOS defaults handmatig instellen (jumpertje op MB) en alle bestaande instellingen eerst wissen. Kan even niets anders verzinnen.
Heb ik gedaan, zelfs met batterij, maar maakt geen verschil :'(
Pagina: 1