Toon posts:

HELP!! hardware-probleempje na install van nieuwe geluidskaa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een héél raar probleem:

Ik heb afgelopen maandag mijn nieuwe geluidskaart geinstalleerd (daarvoor gebruikte ik gewoon onboard-geluid).
Ik heb deze nieuwe mijn pc pas 2 weken dus dat was gewoon even testen, zodat ik niet onnodig geld uit zou hoeven te geven als mijn onboard-geluid goed genoeg bleek te zijn.

- Sinds ik maandag mijn geluidskaart heb geinstalleerd, begint mijn pc (ik denk dat het mijn mobo ofzo is) om 02:05 s'nachts een alarm-geluid te geven... |:(
Het gepiep klinkt net als zo'n ouderwetse alarmwekker.

Ik heb toen ik de kaart inbouwde 2 kabeltjes losgemaakt, maar daarna weer netjes ingeplugd.

- ASUS P5B Deluxe Wifi/AP
- Intel Core 2 Duo E6600
- ASUS Geforce 8800 GTX
- Creative X-Fi XtremeMusic
- Logitech X-140 speakerset
- 2x Kingston 1Gb (PC5300)
- 1x Western Digital WD3200AAKS, 320Gb (7200 rpm)
- ASUS DVD-E616A 16x/18x
- Optiarc DVD RW AD-7173S 18x
- Corsair 520W
- Cooler Master CM Stacker 832

--------------------
Het is vandaag woensdag, en ik heb deze week (vanaf maandag dus) elke nacht hetzelfde probleem!!
En precies om 02:05... :/

- Probleem is echter, dat ik midden in de nacht niet even op mijn gemak kan bekijken wat er mis kan zijn.
(mijn ouders liggen in de kamer naast mij te slapen, dus ik kan het niet maken om onnodig lang dat gepiep aan te laten)
Het rare is dat mijn pc altijd uitgaat om 0:30, als ik naar bed toe ga (de stekkers blijven wel aangesloten, maar toch).
Wat ik de afgelopen 3 nachten heb gedaan om het gepiep weg te krijgen:
Gewoon de stekkers eruit, dan verdwijnt het gepiep na zo'n 10 sec.

Heeft iemand enig idee, hoe ik dit probleem op kan lossen?
Wat kan er aan de hand zijn?
(typisch dat het altijd om dezelfde tijd gebeurt)

Mijn systeem loopt wel gewoon supersoepel, en is gewoon stabiel.

- Ik weet me geen raad meer, zelfs in het bedrijf waar ik mijn pc heb laten bouwen snappen ze het niet.
De enige tips die ik van hen heb gekregen:

1) kijk eens in je logboek, zodat je misschien kan achterhalen of er s'nachts iemand is die van buitenaf een seintje naar je pc stuurt waradoor hij overstuur raakt (tja, ik weet niet eens hoe ik in dat logboek kom binnen Windows XP)
2) onboard-geluid via de BIOS uitschakelen (wie weet heb je een hardware-conflict tussen je onboard en je geluidskaart)
3) Haal je geluidskaart eruit en kijk of je dat alarm nog steeds hebt.

* IK gebruik een Engelse XP, dus eventuele tips graag in het Engels...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Denk dat je eens in de bios moet kijken bij de Power Management functies. Vaak kun je daar instellen dat je pc op een bepaalde tijd aangaat (Wake on Alarm oid), of misschien iets met Wake on PCI wat pas getriggerd wordt nu je er een aparten pci geluidskaart inhebt. Zou iig zoveel mogelijk van dat soort opties uitzetten en kijken of 'tie het dan nog doet.