Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke SATA driver voor Sony Vaio VGN-FZ11E?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.708 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben Windows XP op een Sony Vaio laptop (i.p.v. Vista) aan het zetten, maar dat gaat minder lekker dan ik dacht.

Hij wilt SATA drivers voor dat setup de schijf wilt herkennen.
Dit is niet zo'n probleem, want via een vaio recovery disc kan ik drivers laden.

Maar heeft iemand enig idee welke ik moet hebben?

Intel(R) 631xESB/632xESB SATA RAID Controller
Intel(R) 8280 1FR SATA RAID Controller
Intel(R) 8280 1GHM SATA RAID Controller
Intel(R) 8280 1GR/GH SATA RAID Controller
Intel(R) 8280 1HEM SATA RAID Controller
Intel(R) 8280 1HR/HH/HO SATA RAID Controller

Het gaat om een splinternieuwe sony vaio VGN-FZ11E.
Sony is jammergenoeg ontzettend karig in haar online info.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een andere geïnstalleerd namelijk de Intel(R) 82801 GBM SATA AHCI, maar windows setup wilt nog steeds geen schijf vinden :'(

Verwijderd

probeer ze allemaal zou ik zeggen, zoveel zijn het er niet
of kijk wat voor raid controller je hebt als je dat kunt vinden

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gevonden dat in de laptop een Mobile Intel 965 Express chipset zit.
Volgens de specs van Intel zou daar een Intel 82801 GBM(GHM) management systeem bij moeten horen.

Omdat er maar één schijf in de laptop zit, lijkt me AHCI de enige valide keuze.

De Windows XP Pro setup wilt echter nog niets doen, ik moet weer F6 drukken voor drivers, maar ik heb geen floppydrive...

Is er geen andere manier dan een externe floppydrive of slipstream cd?

Verwijderd

extern zou kunnen maar dan moet je wel in de bios iets met usb aanzetten. want normaal wordt usb niet herkent in dos.
maar het is wel vreemd dat je sata drivers moet installeren want normaal moet xp dat gwoon kenn. heb je wel xp sp2? misschien dat daar wel de drivers al inzitten.

Verwijderd

zou je misschien kunnen posten hoe je het precies hebt opgelost, want na de 11de dvd gemaakt via nlite met de xp driver pack van de hr geslipstreamed heb ik nog steeds geen hd-controller. ik heb hoofdpijn en wil is een potje flink gaan janken. goed ik ga maar weer verder stoeien

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Hier zelfde actie gedaan. Drivers van Intel gedownload (de Matrix strorage drivers) en die volgens de handleiding uitgepakt (staat in readme filetje). Daarna alle drivers geslipstreamed met nLite en installatie van XP ging als een trein.

Alleen geluid wil niet hier.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-10 12:13
Wat doen jullie ja moeilijk, als je een sony laptop hebt dan staat er in de C:/ directory een map met drivers. Als je daar kijkt staan er ook de sata drivers,,,, volgens mij kun je die slipstreamen.. heb je meteen de goede...
Kan iemand mijn denken bevestigen?
Ik weet het namelijk niet zeker........

• Juiced7
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-11 07:00
Welke SATA drivers van Intel moet je percies downloaden? Link?

Ik kan geen .ini vinden die je voor nLite nodig hebt om de drivers te slipstreamen...

externe usb harde schijf of usb stick met drivers werkte ook nie bij mij. (en idd geen floppydrive) :P

Groeten,

Joost

Verwijderd

Wat bedoelen jullie met slipstreamen (sorry, ik heb er niet zo veel verstand van).

Ik zit namelijk met hetzelfde, ik wil er ook XP op zetten. Ik moet dus als ik het goed begrijp die drivers op een externe hdd zetten en dan zou ik in principe xp moeten kunnen installen?

Verwijderd

Oh, het is al gelukt :) Echter, welke sound driver gebruiken jullie?

• svenolav
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
hebben jullie een link voor de sata drivers, ik heb een vaio fw11m en wil ook graag xp.
Pagina: 1