Toon posts:

[TFT] 19" Acer X192W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus laatst dit scherm gekocht om thuis aan mn laptop te hangen.

Laptop heeft een Nvidia 8600m GT 256mb. Uitgang naar scherm is een D-sub. Het werkt wel allemaal maar de kwaliteit van het beeld laat te wensen over. Native resolutie van de laptop is 1280x800. Van het externe scherm is het 1440x900.

Waneer het beeld donkerder word valt het heel goed op. Het lijkt op horizontale tearing over het gehele scherm. Speelbaar maar dit hoort niet. Heel erg irritant in games.

Alles lijkt me goed aangesloten. Drivers van videokaart zijn up to date dacht ik. OS is Vista home prem. 64bit. De drivers die ik nu heb zijn van laptopvideo2go.com.

Ik gebruik dus een D-sub kabel.

Ligt het probleem aan mijn laptop? Is het scherm defect?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 18:01 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuk om de native resoluties te weten, maar op welke resoluties heb je het daadwerkelijk ingesteld? En welke modus gebruik je (twinview? clone?)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm staat in windows en in de games op 1440x900 ingesteld. Native resolutie van het externe scherm dus. Het externe scherm neemt het bureaublad over dus ik gebruik het laptop scherm niet. In twinview / clone heb ik op het externe scherm hetzelfde probleem btw.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Simpele manier om te bepalen of het hardware is of software: steek een willekeurige LiveCD in de laptop, stel die ook in op 1440x900 en kijk wat dat oplevert. Als het even brak is, ligt het probleem in je hardware. Zo niet in je software.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh, LiveCD?

Dat zoek ik even op.

Bedankt voor je hulp :)

Verwijderd

Topicstarter
LiveCD zal niet lukken...

Kan ik met een dualboot hetzelfde berijken? Windows XP op een partitie zetten bv.

Ik zie nu btw dat tijdens het surfen het beeld gewoon perfect is. In Battlefield 2 valt het ook nog mee, maar in world of warcraft krijg ik er hoofdpijn van.
Pagina: 1