Servertje wil niet zonder monitor?

Pagina: 1
Acties:

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
Mijn servertje (een oude IBM P100) wil niet opstarten als er geen monitor aanhangt. Nou staat hij op een zoldertje met weinig plek, dus nu om op te starten er naartoe klouteren met een oude zw/w monitor, inpluggen, opstarten en weer terug met die monitor. Erg onhandig allemaal. Zou ik de VGA kaart voor de gek kunnen houden met een dummy-plugje met een paar weerstandjes op enkele pinnetjes?

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:55

Marc H

- - Is wakker - -

Zou zeggen, kijk eerst eens in je bios. De meeste biossen hebben een optie waarmee je in kan stellen waarop hij moet stoppen bij opstarten. Waarschijnlijk staat er ergens:

Halt on: all errors
of
halt on: All, but keyboard

Die optie op none zetten, klaar :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Het is toch een server ?
zet hem aan, haal dan de monitor los en laat hem draaien. Volgens mij is dan je probleem opgelost. je servertje draait en als je alles goed hebt ingesteld hoef je er geen monitor meer aan te hangen

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Dat in je Bios instellen gaat niet werken. De andere 'oplossing' (altijd aan laten staan) werkt natuurlijk wel. Maar het is niet echt een oplossing.
Het is een vaag probleem...
Hoor je een (error)pieptoon als je er geen monitor aan hangt? Wat als je er een andere videokaart in hangt?

Verwijderd

Moet je effe twee connector doorverbinden. Weet alleen niet welke. Als je wilt dat ik het opzoek moet je me maar effe mailen.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

gewoon een verlengkabel eraan jassen en kabeltje naar onderen trekken ... probleem opgelost :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
Hij staat altijd aan, maar het zou prettig zijn als ie vanzelf weer opstart als de stroom eens uitvalt, en het is onhandig om er steeds een monitor naar toe te sjouwen alleen om hem op te starten. Lange kabel trekken wordt lastig, 20cm dikke betonnen muur, alle gaten die er al zaten zitten stampvol met netwerk- en telefoonkabeltjes :)

Hij geeft bij het opstarten zonder monitor piepsignalen, ik meen een keer lang en twee keer kort. Ik heb een mailtje gestuurd naar gen. putlucht, pinbezetting en suggestie voor wat door te verbinden met weerstandje zou mooi zijn!

Andere videokaart heb ik niet liggen, en het is eigenlijk ook helemaal maf om er een tweede videokaart in te pluggen terwijl er nooit een monitor aanhangt :r

Verwijderd

Het MOET kunnen in de bios.. 'ignore all errors', iets in die geest..

Ik heb ook geen monitor aan m'n server hangen, als ik 'm boot hoor ik wel 1 keer lang en 3 keer een kort piepje. Gelukkig alweer 69 dagen geleden dat ik dat voor het laatst gehoord heb 8-) *D

Verwijderd

3 weerstandjes van 75 ohm pakken (68 mag ook) en aan pin 1, 2 en 3 van je VGA connector appart een weerstandje solderen en de andere kant van die weerstandjes bij elkaar knopen en aan massa leggen (pin 6, 7 en 8)
Pagina: 1