ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik heb het gevoel dat je veel meer met deze foto's kan dan wat je laat zien.
No worries m8
Waar ikzelf erg van gecharmeerd was, bij het kiezen/maken van de foto's, was de textuur: Het stof, de roest, de kale plekken, de schilfers en dergelijke. En dat, met uitzondering van #4, gecombineerd met de isolatie als gevolg van een korte scherptediepte.
Dat deze foto's er niet echt uitspringen qua kleur klopt wel. Het gaat immers om oude, niet meer in gebruik zijnde industriële voorwerpen. De kleuren zijn verlopen. Ik kan wel keihard contrast gaan opvoeren (flink wat agressiever dan ik nu gedaab heb) en de verzadiging flink omhoog gooien, maar daarmee doe ik (vind ikzelf) afbreuk aan wat het in feite is... Daarnaast zouden felle kleuren best vreemd botsen met alle roest, stof en verval die je dan nog steeds zou zien.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Wat ik wel zie is dat je toch geprobeerd hebt om het redelijk spannend te houden met afwisselende invalshoeken; waarvoor complimenten
Verder denk ik niet dat je afbreuk zal doen aan de platen als er wat meer contrast/kleur in komt; dat kan immers op zoveel manieren dat ook enige subtiliteit de bovenhand kan hebben. Maar dat er iets meer in moet lijkt mij wel; ik ben het dan ook eens met mijn voorganger dat de foto's ansich niet al te snel lokken, en je het daarom op andere manieren aantrekkelijker moet maken.
Ik kan details altijd wel goed hebben. Er valt eigenlijk niets op te zien, maar omdat het zulke details zijn is het juist interessant en blijf je er toch door geboeid. Korte DOF doet het altijd erg lekker. Zelf had ik de foto's nog een klein beetje meer contrast gegeven, maar dat kan ook een persoonlijke voorkeur zijn. Ik weet van mezelf dat ik vaak erg veel contrast in m'n foto's probeer te krijgen
[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 25-07-2007 22:53 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
#1 redux (50/1,8 II @ f/2, ISO 100)

#2 redux (50/1,8 II @ f/2, ISO 200)

#3 redux (50/1,8 II @ f/2, ISO 200)

#4 redux (28-75/2,8 @ 28 mm f/5,6, ISO 200)

#5 redux (28-75/2,8 @ 48 mm, f/4, ISO 100, crop niet meer)

Alleen bij foto 1 vind ik de bewerking niet beter, eigenlijk stoort dat wiel wat voor het onderdeel waarop je focust zit, te veel.
Verwijderd
#2, #4 en #5 vind ik na de bewerking echt mooie platen geworden. Persoonlijk zou ik alleen wel iets anders met de DoF zijn omgegaan en ervoor hebben gezorgd dat het hele onderwerp (bijv het labeltje op #5) scherp op de foto staat. Zo'n half scherp labeltje doet het voor mij toch niet helemaal.
Voor #4 zou de bewerking misschien zelfs nog wel iets kleuriger mogen (maar dat zeg ik nu, kijkend op een brak dell laptop scherm. Op een goed scherm zou het oordeel wellicht anders zijn.)
The devil is in the details.
Complimenten voor constructief commentaarJAHRASTAFARI schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:44:
Iets teveel van het scherpe/onscherpe gedoe.
OT:
Ik denk dat ik persoonlijk de bewerkte versies mooier vind. De kleuren knallen meer waardoor je onderwerp meer nadruk krijgt. Plus ze zijn nu spannender dan voorheen.
Qua DOF vind ik dat je er wel goed op ingespeeld hebt. Maakt het voor mij wel lekker spannende platen
[ Voor 40% gewijzigd door SilentThunder op 26-07-2007 12:48 ]
Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX
Je bent daar toch niet een crime scene aan het fotograferen? Dan zal je inderdaad gewoon registraties moeten maken met natuurgetrouwe kleuren. (alleen met iets meer scherpte en niet op f /1.8 )
Ik zie je foto's als kunstzinnige foto's waaraan je met nabewerken een bepaalde sfeer aan meegeeft.
Niks mis mee.
:strip_icc():strip_exif()/u/1929/Lifeforms60x60.jpg?f=community) 
             )
 )

:strip_icc():strip_exif()/u/51094/deodop.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/51076/crop618fc17c72522_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/35587/icon-got.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/97521/Avatar.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/41281/avt.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/97208/crop5692c0060f97d.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/142393/crop672b6f0083761_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/32590/Meteora60.jpg?f=community) 
            /u/105978/IMG_0188.png?f=community)