[Korte vraag] X1950XT + VF900

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers :) ,

Ik krijg binnenkort een Sapphire X1950XT 256MB PCI-E binnen en heb deze koeler nog over. De VF900 is perfect op mijn 6800GT en is zelfs op max voor mijn doen stil :) .

Echter nu verbaast het me hoe weinig ik vind over de combinatie van de twee met de ATi kaart. Ik heb twee topics waarin ze samen genoemd worden en daaruit kan ik denk ik de volgende conclusie trekken -->

X1950XT + VF900 = Niet overclocken, stil, lichter, mooier (subjectief)
X1950XT + Stock = Overclocken, kan meer overweg met grote hitte, luid, vrij zwaar en lomp

Maar ik vraag het me gewoon echt af ... is een VF900 echt minder als de stock koeler als je een fatsoenlijke flow hebt? Dat is een 80mm voor en twee keer 120mm achter. Ik wilde namelijk wel een beetje clocken :> ... Ik hoop echt dat er meer mensen zijn met ervaring op deze combo.

In ieder geval bedankt :) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Gewoon proberen. Werkt het niet... zet je de stock er weer op!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 00:25
Je vindt niet veel info over de VF-900icm X1900 omdat de meesten een Accelero X2 gekocht hebben.
Hij houdt mijn kaart bij 700/1600 OC onder load tegen de 80° in een P150kast met 1 120mm fan.
En hij is superstil.

De VF-900 zal alvast wel goed koelen, maar of je echt supersnelheden kan halen betwijfel ik...
In een kast met goede airflow mag je niet boven de 80° uitkomen, dus oc je kaart met ati tool, stress hem en kijk dat ie max 80° word, dan zit je safe...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD '24

• Cassius
  • Niet online
Maar jij hebt een X1900XT @ XTX, ik hoop dat mijn R580+ niet -zo- warm wordt. Naja we zullen wel zien; ik vond het gewoon enorm opvallend dat zo weinig mensen met die combo spelen.

Ik vind er wel zat met een 6800/7800 en de VF-700 en VF-900; maar de ATi jongens zijn blijkbaar wat minder gesteld of Zalman spul. Ik ben nu gewoon enorm tevreden over de vf-900 aangezien hij zelfs op max een aangenaam zacht en niet irritant geluid produceert.

[ Voor 62% gewijzigd door Cassius op 26-07-2007 10:22 ]

De meeste mensen deugen!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:00

seninha

god's right foot

Ik heb zelf een X1900XT en daar zat toch eer-gister een VF900-Cu op (die te koop staat :) ).
Omdat ik mn systeem nog stiller wil maken heb ik een artic AccelroX2 genomen.

Kan je vertellen dat het niets uitmaakt kwa geluid. Zijn beiden even stil
Wat temps betreft :
X2 : idle 40 , load 79
VF900: idle 42 , load 86

iRacing Profile Flickr

• Cassius
  • Niet online
Ok super dankjewel :) . Ik ben stiekem aan het koekeloeren naar de Thermalright HR-03; ik vind hem alleen zo gortig duur. Als de X2 ook lekker stil is dan lijkt het er idd op dat hij de zalman verslaat. Hartstikke bedankt!

Ik wou dat er een cooler was met de stilte van een zalman en dat de hitte uit het PCI slot eronder verdwijnt; scheelt nogal veel :) .

Eeen toen las ik dit: http://www.sudhian.com/in...s_cooler_roundup/the_test ...

Just great :/ .

[ Voor 15% gewijzigd door Cassius op 26-07-2007 23:38 ]

De meeste mensen deugen!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:00

seninha

god's right foot

Nou , kan je vertellen dat bij mij mn X1900XT NOOIT op 52gr heeft gelopen als ik aan het gamen was.
Denk dat ze bij deze test een kast vol met fans gebruikt hebben.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1