Toon posts:

[XP] Problemen met Directx, d3d8.dll niet gevonden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem: Bij het installeren van XP ging het bestand d3d8.dll al mis, maar de installatie ging verder voorspoedig. Verder ook geen last van gehad, totdat ik een spel wilde spelen, toen kon ie m niet vinden dus. Hij ontbreekt ook in mn windows/system map. Heb geprobeerd Directx 9 te installeren, maar via dxdiag kom ik erachter dat ie nogsteeds mist, wat kan ik doen??? Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoi LJW,

Welkom op ons forum. zonet bij het registreren heb je als het goed is Registratievoorwaarden / korte FAQ gezien. Daarin staat dat dit forum bedoeld is voor gevorderde computergebruikers.
Om het lezen en posten hier voor iedereen aangenaam te houden, te voorkomen dat we in herhaling vallen en jou snel te kunnen helpen is het belangrijk dat je zo veel mogelijk relevante informatie geeft.

Zo zijn er in Windows Clients ook nog een paar forumspecifieke regels, met name dat we graag je OS tussen blokhaken in de titel zien. Ook willen we graag weten welke service packs er geinstalleerd zijn, en de laatste updates.Of je bijvoorbeeld Home of Professional editie hebt...
Wat krijg je verder voor foutmeldingen, je bent vast niet de eerste met dit probleem. Vermeld ook wat je allemaal al gevonden hebt op internet.
Zelf zou ik eerst zorgen dat Windows correct installeert zonder fouten. Want wat je nu doet lijkt heel erg op dweilen met de kraan open, en dat is bij een computerfout net zo zinloos als bij een gebarsten waterleiding. Ik pas de titel nog even aan.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Beste Sanfranjake,

Sorry daar was ik mij idd niet van bewust! Ik heb Windows XP met service pack 2 geinstalleerd. Ik heb uiteraard al gegoogled maar wat ik daarop heb gevonden lijkt tot nu toe niet te helpen. Als ik Directx 9 installeer, wordt er geen d3d8.dll geinstalleerd, ik vermoed zelf dat deze slechts geupdate wordt op het moment dat ik deze installeer. Ik vraag mij dus af, hoe ik dus d3d8.dll moet installeren. Ik heb al via dll-files.com de benodigde dll bestanden gevonden (d3d8.dll en ddraw.dll). Als ik een spel wil starten geeft hij namelijk de foutmelding dat de applicatie niet gestart kon worden omdat d3d8 niet kan worden gevonden en dat dat de applicatie opnieuw te installeren het probleem kan verhelpen. Plaats ik d3d8.dll erbij van dll-files.com, dan geeft deze een fout met ddraw.dll. Ik snap dat opnieuwe windows installeren misschien het makkelijkst is, ik vroeg mij echter af of er misschien een andere oplossing is. Alvast bedankt.