[NAGIOS] nsclient++ op win2k3 connection refused

Pagina: 1
Acties:

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Ik ben bezig met een monitoring project via Nagios. Hiermee wil ik o.a. Windows 2000 en Windows 2003 servers gaan monitoren

De Linux kant van het verhaal werkt allemaal perfect, evenal het monitoren van Windows 2000 servers. Ik kan alles via de op de Windows 2000 server geinstalleerde nsclient++ laten uitlezen door Nagios, o.a. harde schijf gebruik, cpu load enz. Het openzetten van ISA op deze server is geen enkel probleem.

Nu wil ik dit dus ook gaan implementeren op een Windows 2003 Standard Server. Op zich zou dit geen probleem moeten zijn. De installatie is hetzelfde als op Windows 2000 Server.

Ik loop echter tegen het probleem aan, dat de ingestelde standaard nsclient++ poort (12489) blijkbaar door Win2k3 geblokkeerd wordt, zelfs een telnet naar deze poort vanaf de lokale windows2003 server wordt steevast beantwoord met Connection Refused. Een portscan laat inderdaad zien dat de betreffende poort dicht staat, terwijl de Windows Firewall uitgeschakeld staat en er van een ISA Server geen sprake is.

Op een andere Win2k3 server hetzelfde geprobeert (wel met ISA server), netjes poort 12489 opengezet. Wederom een Connection Refused via telnet.

Heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad?

Ik heb de nsclient++ al aan DEP toegevoegd, de service loopt ook netjes, geen meldingen in het logboek of in de logfile van nsclient)

[ Voor 0% gewijzigd door EquiNox op 25-07-2007 16:23 . Reden: typo ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat er misschien een virusscanner op die iets te actief scant?
Misschien de Security Configuration Wizard (SCW) van SP1 zonder jouw medeweten door iemand gedraaid?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Misschien eens kijken als het niet lukt naar het nieuwere NC_Net

http://www.shatterit.com/nc_net/

Ik weet dit is een workaround en geen oplossing :).

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Thnx, maar heb nsclient al werkend gekregen, stond 1 klein foutje in de .ini blijkbaar. Ik zal die NC_Net ook eens bekijken!