Toon posts:

Excel open in het zelfde venster open via GPO.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even advies/hulp nodig.

Ik heb een probleempje bij ongeveer 75 gebruikers misschien wel meer.

Op het moment dat je excel document in internet explorer opent opent hij dit in het zelfde venster.

Wat ik doe ik dan. Log ik in als administrator op lokale pc en voor het volgende uit:
Verkenner > menu Extra > Mapopties > tab Bestandstypen
Selecteer nu het bestandtype '.XLS Microsoft Excel-werkblad' en klik op 'Geavanceerd'
En haal nu het vinkje weg bij 'In hetzelfde venster openen'.

Op zich werkt dit prima correct. Alleen nu moet ik dit handmatig toegaan passen op 75 pc's waarschijnlijk dat dit op een of andere manier ook automatisch moet kunnen via een gpo.

Het kan ook via registry maar daar ben ik niet zo'n fan van zie How to configure Internet Explorer to open Office documents in the appropriate Office program instead of in Internet Explorer

Nu heb ik google.nl altavista.nl en got al afgezogd op diverse woorden. Telkens komt ik in de buurt van antwoord maar net niet vergenoeg. Enigste wat in de buurt kwam was dit.

In de GPO onder
Beleid voor Lokale computer
Gebruikersconfiguratie
Beheersjablonen
Windows-onderdelen
Internet Explorer
Menu's van de browser

De menuoptie Openen in nieuw venster uitschakelen. Misschien dat ik hier iets mee kan doen.

Heb jullie advies/hulp nodig.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat deed dat dan precies niet wat je graag wil dat het doet? En heb je al eens gekeken in de Office-ADM-templates?
Registry is toch wel de makkelijkste oplossing lijkt me, daar kan je zelf ook een gpo template van maken, of anders een loginscript ofzo :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters