Printer drivers niet standaard in vista

Pagina: 1
Acties:
  • 989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aap411vm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05-2023
Hallo,

Ik heb twee computers met vista hier draaien. Maar er staat geen enkele vista driver in. Ik probeer dan ook een HP2110 te installeren die volgens HP standaard wordt geinstalleerd onder Vista. Echter zal er iets mis zijn gegaan met de installatie want hij kan hem niet standaard installeren. Op twee andere machine's waar Vista Business draait is het echt plug & play.

HP heeft dan ook geen Vista drivers beschikbaar gesteld omdat deze in Windows Vista zitten. Echter kan hij deze dus niet vinden.

Mijn vraag is dus eigenlijk hoe kan ik de driver directory van de ene Vista (die ze wel heeft) naar de andere Vista copieeren zodat ik alsnog mijn printer kan installeren.

Ik heb al het een en ander gegeprobeerd door de hp*****.inf uit de windows inf dir te kopieren van de windows die wel de drivers heeft. En dat bestand vervolgens te gebruiken voor het installeren van me printer driver. Maar helaas dat werk niet.

Alvast bedankt voor de informatie!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 21:46

CoolGamer

What is it? Dragons?

Heb je al geprobeerd om Windows via internet naar de drivers te laten zoeken? Misschien helpt Windows Update ook wel.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• aap411vm
Ja Windows Update haalt helaas weinig uit.

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:38

BHR

oeps, niet goed gelezen

Staan er misschien al een HP printer in apparaatbeheer en if so, deze even weggooien en opnieuw plug en play proberen ?

[ Voor 154% gewijzigd door BHR op 26-07-2007 09:14 ]

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je hebt natuurlijk niet alleen de .inf bestanden nodig, maar ook de bihorende bestanden. Welke dat zijn staat normaal in het .inf bestand.
http://www.microsoft.com/whdc/xps/pkginstall.mspx als je meer wil weten over printerdrivers in Vista

• aap411vm
Printer al meerdere malen verwijderd uit apparaatbeheer. Helaas vind hij dan nog steeds de drivers zijn.

Ook heb ik de bijbehorende bestanden van de .inf file. Echter als ik de.inf selecteer zegt hij dat het bestand geen drivers bevat. Zal ik de .dll bestanden handmatig moeten registreren voor dat hij de printer .inf herkent?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Voor jou printer kan je de vista driver van de HP PSC 2350 series gebruiken ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• aap411vm
djexplo schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:46:
Voor jou printer kan je de vista driver van de HP PSC 2350 series gebruiken ...
Ik ga het uit proberen! dank je.

Waar ik ook achter ben is bij het selecteren van een printer driver heb je een windows update knop. Heb er nu al 20 keer op gedrukt en krijg steeds meer printers :) Dus misschien komt die er straks nog bij.

Bedankt voor de tips allen!
Pagina: 1