Windows Semi-Engels door Vista transformatie

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 20:55
Hallo,

Ik was langzamerhand mijn XP een beetje aan het Vista-izen. Eerst heb ik een gehackte uxtheme.dll gedownload zodat ik een Vista skin kon, zonder allemaal externe programma'tjes te hoeven draaien.

Uiteindelijk heb ik dit zo gelaten en vond het wel best.

Toen wees een kameraad mij op het Vista Transformation Pack. Ik keek hier wat sceptisch tegenaan, omdat ik niet zo van voorgeinstalleerde rotzooi hou, zonder dat je weet wat het exact doet. Ik besloot om het maar even te proberen, zonder ook echt de systeem bestanden te laten vervangen.

Uiteindelijk viel het wat tegen en deed ik het liever handmatig, ik heb de transformation pack dus weer gedeinstalleerd. Echter nu zijn sommige dingen engels ipv nederlands:

-Deze computer heet My Computer
-Bij het menu Beeld is alles Nederlands, behalve Thumbnails, Details, etc. en Choose Details.
-Bij bewerken heet het ook select All en Invert Selection

Ik heb weinig zin in een her-installatie, weet iemand hoe ik het weer Nederlands krijg?

Systeemherstel heb ik helaas niet aangedacht en stond uit :(.

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/8688/verklootax8.png
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/8687/verkloot2fa0.png

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Modbreak:Tip die ik altijd met plezier aan mensen geef is: als je alleen maar onzin te vertellen hebt, en niks nuttigs toe te voegen, post dan niet.

[ Voor 58% gewijzigd door sanfranjake op 25-07-2007 15:23 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan-ie gelijk Vista uitproberen :+

Maarre.. ik dacht dat het transformationpack backups maakte van de bestanden die het overschrijft?

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 25-07-2007 15:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• KRG
Een format is mij wat te rigoreus, zoals ik bovenaan zei.

Ja ik heb hem ok gedeïnstalleerd en dus zet hij het terug, maar ze gaan altijd van engels uit waarschijnlijk, waardoor ik nu een semi-Engelse windows heb :|.

Het moet toch ergens in het register kunnen?

De naam van de standaard-geluidenschema heette hier ook Default. Deze heb ik in het register ook succesvol gewijzigd in Windows-standaard, zoals die in NL heet.

[ Voor 32% gewijzigd door KRG op 25-07-2007 15:11 ]

Verwijderd

Je kunt ook even in de winkel een Nederlandse Vista gaan halen en dan een upgrade installatie doen ;)

• KRG
-_- hij staat toch niet in HK?

Ik wil gewoon mijn XP Professional NL hebben, zijn er nog nuttige tips of weet iemand de locaties van die betreffende woorden? Mijn PC trekt vista toch slecht, maar ben de lelijke iconen e.d. zat. Het werkt nu prima handmatig, alleen zit ik nog met het oude leed van zo'n transformation pack.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07
KRG schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:24:

Ik wil gewoon mijn XP Professional NL hebben, zijn er nog nuttige tips of weet iemand de locaties van die betreffende woorden? Mijn PC trekt vista toch slecht, maar ben de lelijke iconen e.d. zat. Het werkt nu prima handmatig, alleen zit ik nog met het oude leed van zo'n transformation pack.
kijk is of er geen dutch versie is van uw 'transformatie' pack.. als je die installeert overschrijft hij weer de 'goede' files.. wat je ook kunt proberen is de recovery mode met een windows xp cd..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

KRG schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:24:

Tjah, mijn PC trekt Vista slecht dus ik ga maar crap bovenop XP gooien om het beter te maken...

Dat is niet echt een goede redenatie natuurlijk, Vista is niet zo zeer langzamer als XP en zeker niet als je dit soort transformatiespul bovenop XP gaat gooien. Vista maakt meer gebruik van de hardware mogelijkheden van je PC waardoor het verschil in performance minimaal zou zijn. (En dat heb ik met mijn oude trage PC'tje aan den lijve mogen ondervinden, Vista is niet merkbaar trager dan XP was)

Eventueel kun je ook een proef versie van Vista installeren om het uit te proberen (en dan dus geen illegale versie met crack etc. Hoeveel mensen ik al niet gezien hebben die Vista afkraken alleen vanwege en gare crack die de boel verkloot).

Door te upgraden naar Vista NL heb je de volgende voordelen:

- Je hebt weer een volledig Nederlandse installatie
- Je hebt de Vista look waar je naar op zoek bent
- Je behoudt alle gegevens op de PC, dus geen format nodig

Zo'n gekke suggestie is het dan toch niet? Zeker geen HK reactie hoor...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 15:31 ]

• KRG
het ontloopt mijn probleem, ik heb geen zin om weer 100 euro uit te geven aan puur een doorzichtig (en zwaarder) designtje. Want Vista heeft geen enkele meerwaarde voor mij.

Specs:

Celeron D, 2.8
2 * 512MB DDR2
GeForce 7600GS 256MB
80GB HDD

@Icekiller:

Hoe werkt die recovery precies? Met Windows 98 herstelde hij altijd alles weer zoals het hoorde, maar sinds XP krijg je gewoon een lullig dos-consoletje en kan je alles zelf doen. Enig idee met welke commando's ik het weer goed zet?

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

SYQ schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:57:
[modbreak]Tip die ik altijd met plezier aan mensen geef is: als je alleen maar onzin te vertellen hebt, en niks nuttigs toe te voegen, post dan niet.[/modbreak]
normaal ga ik er niet eens op in, maar kom op. na zon actie waarbij heel je systeembestanden gewijzigd zijn heb je geen ander keus als format. waar kan hij uberhaubt de nederlandse systeembestanden vinden, en deze ook nog op de juiste manier terug zetten ????

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

KRG schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:47:
Hoe werkt die recovery precies? Met Windows 98 herstelde hij altijd alles weer zoals het hoorde, maar sinds XP krijg je gewoon een lullig dos-consoletje en kan je alles zelf doen. Enig idee met welke commando's ik het weer goed zet?
Gewoon Windows setup draaien, maar _niet_ kiezen voor formatteren als de setup meldt dat er al een Windows installatie is gevonden. Kies ervoor om over de huidige installatie heen te installeren, dan blijven je programma's e.d. netjes geinstalleerd en is je Windows hopelijk weer helemaal NL :)

[ Voor 36% gewijzigd door Haan op 25-07-2007 15:52 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

SYQ schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:50:
[...]

normaal ga ik er niet eens op in, maar kom op. na zon actie waarbij heel je systeembestanden gewijzigd zijn heb je geen ander keus als format. waar kan hij uberhaubt de nederlandse systeembestanden vinden, en deze ook nog op de juiste manier terug zetten ????
Wat dacht je van op de XP installatie CD en de recovery console? ;)

Verwijderd

eerlijk gezegd ben je gewoon een idioot als je op je machine die je overigens elkedag gebruikt een pakket als transformation pack gaat installen om te proberen.

denk dan ff na over wat je gaat doen en controleer of je je escape plan wel goed hebt uitgedacht.

wel eens gehoord van een Virtuele machine opzetten speciaal om software te testen???
hoef je je main machine tenminste niet in een valkuil met speren op de bodem te gooien.
nu ondervind je de consequenties van ondoordacht software uit proberen.

kijk s naar VPC van micky soft of VMware om zo heel simple een test machine te bouwen.

en eerlijk gezegt, die windows ken je eraf gooien en opnieuw installen, want al krijgt je de taal weer goed zal je zien dat die transformer pack heel wat dingen verknalt heeft.

beste raad wat ik je kan geven.

Nieuwe windows erop.
met VPC of VMware een VM maken.
Ga daar lekker op testen.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:55:
eerlijk gezegd ben je gewoon een idioot als je op je machine die je overigens elkedag gebruikt een pakket als transformation pack gaat installen om te proberen.

denk dan ff na over wat je gaat doen en controleer of je je escape plan wel goed hebt uitgedacht.

wel eens gehoord van een Virtuele machine opzetten speciaal om software te testen???
hoef je je main machine tenminste niet in een valkuil met speren op de bodem te gooien.
nu ondervind je de consequenties van ondoordacht software uit proberen.

kijk s naar VPC van micky soft of VMware om zo heel simple een test machine te bouwen.

en eerlijk gezegt, die windows ken je eraf gooien en opnieuw installen, want al krijgt je de taal weer goed zal je zien dat die transformer pack heel wat dingen verknalt heeft.

beste raad wat ik je kan geven.

Nieuwe windows erop.
met VPC of VMware een VM maken.
Ga daar lekker op testen.
Net of jij nooit iets installeert zonder het eerst te testen in vmware. Spellen en programma's kunnen net zo goed iets kapot maken. De transformation pack is redelijk betrouwbaar, omdat hij op veel officiele sites wordt aangeraden.

Als de repair klaar is zijn de bestanden van xp weer gewoon vernieuwd, dus kan er verder hoogstwaarschijnlijk niks verknalt zijn. Dus dan zou een volledige format nutteloos zijn.
De kern van jou reactie is wel belangrijk: Zorg ervoor dat je het kunt terug draaien (backups etc), maar dit kan vriendelijker verteld worden. Het belangrijkste is nu om een goede oplossing voor de TS te vinden en dan is format een laatste oplossing.

☻/
/▌
/ \

• anandus
  • Niet online
Kixtart schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:09:
[...]

Net of jij nooit iets installeert zonder het eerst te testen in vmware. Spellen en programma's kunnen net zo goed iets kapot maken. De transformation pack is redelijk betrouwbaar, omdat hij op veel officiele sites wordt aangeraden.
Jawel, maar zo'n grote moeite is het bijvoorbeeld niet om System Resotre aan te zetten. Het zit niet voor niets op je computer :)

Als je iets rigoreus wil doen op je computer dan moet je óf een escape plan hebben (bijv. System Restore) óf het uitproberen in een VM zodat je weet wat je kan verwachten als het niet volgens plan gaat.

Daarnaast, al is het een beetje offtopic, denk ik dat de computer van de TS een stuk vlotter draait met Vista dan XP met al die troep erop, zoals TRRoads al aangeeft :)
(Ook al heeft de TS aangegeven daar geen geld aan uit te geven, wat een prima excuus is om Vista niet te nemen, maar snelheid is geen excuus om XP + transformationpack te gebruiken op zo'n computer :) )

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 25-07-2007 16:16 ]

• KRG
Als meneer offtopic reactie AKA SYQ ook daadwerkelijk even leest:
quote: KRG
Hallo,

Ik was langzamerhand mijn XP een beetje aan het Vista-izen. Eerst heb ik een gehackte uxtheme.dll gedownload zodat ik een Vista skin kon, zonder allemaal externe programma'tjes te hoeven draaien.

Uiteindelijk heb ik dit zo gelaten en vond het wel best.

Toen wees een kameraad mij op het Vista Transformation Pack. Ik keek hier wat sceptisch tegenaan, omdat ik niet zo van voorgeinstalleerde rotzooi hou, zonder dat je weet wat het exact doet. Ik besloot om het maar even te proberen, zonder ook echt de systeem bestanden te laten vervangen.

Uiteindelijk viel het wat tegen en deed ik het liever handmatig, ik heb de transformation pack dus weer gedeinstalleerd. Echter nu zijn sommige dingen engels ipv nederlands:

-Deze computer heet My Computer
-Bij het menu Beeld is alles Nederlands, behalve Thumbnails, Details, etc. en Choose Details.
-Bij bewerken heet het ook select All en Invert Selection
De taal zit hem niet in de systeembestanden, daarom is het ook wel te doen. Waarschijnlijk zit het ergens in het register, maar weet iemand toevallig welke locaties ongeveer? Dan kan ik dat gewoon vanaf een andere machine kopieren en hier in zetten, zo heb ik redelijk vaak dingen zoals dit gefixed. Alleen is het nu iets breder. En ik ben helemaal niet into Virtuele Machines, dus sorry hoor :).
quote: anandus
Jawel, maar zo'n grote moeite is het bijvoorbeeld niet om System Resotre aan te zetten. Het zit niet voor niets op je computer :)
En de reden waarom systeemherstel niet ging:

Ik had het wel aangezet voor de transformatie, echter kon ik nergens duidelijk vinden hoe ik een systeemherstelpunt aanmaakte. Ik had toen geen zin om dat uit te zoeken en dacht dat hij bij het opnieuw aanzetten wel een systeemherstel maakte.

De systeemherstelmaakpunt heb ik inmiddels gevonden, dit zit heel omslachtig ergens bij START > programma's. En niet eens in het configuratiescherm bij mij 8)7
quote: anandus
Daarnaast, al is het een beetje offtopic, denk ik dat de computer van de TS een stuk vlotter draait met Vista dan XP met al die troep erop, zoals TRRoads al aangeeft
Er zit juist helemaal geen troep op, ik heb de vista skin gewoon op de wijze neergezet als een regulier XP thema, dit kost mij dus niks meer aan systeembronnen. De cursor en geluiden even zo. Het programma paste dingen aan zonder ik kon zien hoe dat gedaan werd, toen heb ik het er ook weer afgegooid en ben ik wat handmatig bezig, maar het is nu niet zwaarder.

[ Voor 28% gewijzigd door KRG op 25-07-2007 16:19 ]

Verwijderd

LOL....ik test al me apps in virtueel just in case it fucks up!!!

HELAAS kan jij niet bij mij niet meekijken op mijn systeem.
maar aangezien ik graag sleutel aan mijn machine heb ik wel de gewoonte aangeleerd om alles te testen in VPC.

en @ anandus. je hebt gelijk . restore zit er niets voor nietS!!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Achja het zal wel, daar heeft de TS nu dus niks aan.
Je kunt eens 'sfc /scannow' proberen. Die zoekt welke files veranderd zijn en zet deze terug (cd waarschijnlijk nodig)

@hieronder,
yup, ik zag net pas z'n laatste reactie en had niet gezien dat hij ervoor gezorgt had dat geen systeembestanden werden overschreven. Dus regedit ja :)

[ Voor 32% gewijzigd door Kixtart op 25-07-2007 16:21 ]

☻/
/▌
/ \

• anandus
  • Niet online
De TS kan ook even in z'n register zoeken op de Engelse woorden.

Dan weet de TS dat het niet in een systeembestand zit, maar in het register, en indien dat het geval is kan de TS ze gelijk terugveranderen :)

• KRG
Het is een hele load :) dus misschien is er een sectie, maar blijkbaar zitten er geen register-gebruikers hiero, enkel VM users :P.

Nee maar Vista neem ik gewoon niet, gezien ik er geen voordeel mee behaal.

ik probeer zelf eerst wel even wat woorden op te zoeken. Verder zijn de systeembestanden gewoon hetzelfde.

• anandus
  • Niet online
KRG schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:21:
Het is een hele load :) dus misschien is er een sectie, maar blijkbaar zitten er geen register-gebruikers hiero, enkel VM users :P.

Nee maar Vista neem ik gewoon niet, gezien ik er geen voordeel mee behaal.

ik probeer zelf eerst wel even wat woorden op te zoeken. Verder zijn de systeembestanden gewoon hetzelfde.
Een ctrl-F naar 'My computer' in het register lijkt mij voldoende om te kijken of het probleem in het register zit :)

• KRG
Ja alleen wordt het wat lastig want sommige dingen zullen bij NL XP's ook wel engels in het register staan :).

Sowieso moet het in deze hoek zitten, want ik heb expliciet aangevinkt geen systeembestanden te laten wijzigen. Dit doe ik enkel zelf bij uitzondering. Zo heb ik shell32.dll vervangen om wat betere icons te hebben, maar verder is er niet zoveel fucked nog, daarom wil ik ook niet meteen een format, dat is zo non-tweakig.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:27

MsG

Forumzwerver

Inmiddels is het door Windows zelf helemaal weer Nederlands gezet. Hoe exact weet ik niet. Ik vermoed door een update oid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mooi.

Maar om verdere verwarring te voorkomen ga ik deze wel sluiten (want er is toch wel wat mis met het topic).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.