Ik las net het volgende op nu.nl:
En waarom mag de A2 tussen utrecht en amsterdam dan wel van 2x3 naar 2x5! rijbanen? Waren ze bij mileudefensie soms te laat met protesteren?
Ik vind dat we doorslaan in nederland. Alles wordt maar tegen gehouden vanwege het milieu. Alsof die files geen economische schade geven...
Nu vind ik het opvallend dat juist dit stuk snelweg al 2 jaar op 1 staat in de file top lijst van nederland. Zie VID over stijging filedrukStreep door vebreding A4 bij Leiden
In een zaak die was aangespannen door onder meer Milieudefensie oordeelde de raad woensdag dat de lucht op sommige plekken viezer wordt door de uitbreiding van twee naar drie rijstroken over een lengte van 20 kilometer.
De Raad van State stelt dat de bredere weg, ook bij een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur, zal leiden tot een te hoge uitstoot van stikstof en mogelijk ook van fijnstof.
Nou vraag ik me toch echt af.. Is het echt zo dat over 20km een stroom RIJDENDE voertuigen MINDER vervuiling geven dan 20km stilstaande en koppeling slippende auto's en vrachtwagens?Belangrijkste knelpunt blijft het wegvak Hoogmade - Zoeterwoude-Rijndijk, waar de Brug over de Oude-Rijn, de rijbaanversmalling en de 'zware' aansluitingen bij Zoeterwoude en Hoogmade de belangrijkste redenen zijn voor de hoogste plaats in de knelpuntenlijst.
En waarom mag de A2 tussen utrecht en amsterdam dan wel van 2x3 naar 2x5! rijbanen? Waren ze bij mileudefensie soms te laat met protesteren?
Ik vind dat we doorslaan in nederland. Alles wordt maar tegen gehouden vanwege het milieu. Alsof die files geen economische schade geven...