Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scale to fit page printen in IE5

Pagina: 1
Acties:

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Ik heb een a4 pagina en in IE7 print hij hem perfect, maar in IE5, daar moet het op werken, vergroot hij de pagina en valt er van alles buiten. Bestaat er een soort functie die je pagina verkleint zodat hij
binnen de pagina blijft. Heb al met CSS lopen rommelen, maar krijg het niet opgelost.

Gr,

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Zou het niet verstandiger zijn om IE5 eerst te updaten naar IE6?

Signature

• SamuraiP1zzaCat
pasta schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:23:
Zou het niet verstandiger zijn om IE5 eerst te updaten naar IE6?
Updaten is niet mogelijk, beetje houwtje touwtje ict ...

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Je hebt een a4 pagina.

Hoe moet ik dat zien? Je hebt een website die je zo hebt gemanipuleerd dat hij een A4tje netjes vult of je wilt een webpagina printen en dat A4-papiertje dat je hebt wordt niet goed gevuld door IE5.

m.a.w.: geef eens wat meer info en laat eens zien wat je allemaal hebt geprobeerd.

• SamuraiP1zzaCat
ik heb een webpagina gevuld met een table die bijna een vol a4tje is. De html pagina bevat 5 pagina's dus er zitten ook 4 pagebreaks in. Zo krijg ik dus 4 losse a4tjes uit de printer. Dus niets meer dan een webpagina uitprinten die in de vorm is van een a4.

Het probleem zit hem erin dat IE7 standaard de table zo scaled dat hij goed uit de printer komt. Alleen IE5 doet dit niet, dus die table is te groot voor de printer. Nu kan ik die table zo verkleinen dat het er wel net op zou passen, maar dan verlies ik een hoop ruimte en wordt het rommelig.

Nu zoek ik dus een functie die de html pagina zo scaled dat hij wel op een a4 past, net zoals IE7 dat doet. Ben nu al een tijd aan prutsen met een pdf creator, die html omzet naar pdf, maar dit werkt ook niet voortvarend.

Verder heb ik zitten prutsen met CSS en marges en sizes, dit is ook niet de oplossing. Dus ik zoek eigenlijk een soort javascript ofzo, die zorgt dat de html scaled tot fit page.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je zou kunnen kijken op je nog iets met een aparte print stylesheet kan doen (voor zover IE5 daar wel mee overweg kan). Het blijft behelpen met zulke antieke browsers...

Intentionally left blank

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Gebruik je serverside scripting? En zo ja welke.

Ik ben toevallig net bezig met een asp.net custom gridview control met export mogelijkheid naar PDF.

• SamuraiP1zzaCat
sopsop schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:36:
Gebruik je serverside scripting? En zo ja welke.

Ik ben toevallig net bezig met een asp.net custom gridview control met export mogelijkheid naar PDF.
Ik heb een Open Source dingetje gedownload, HTML_ToPDF, hiervoor moet je ook op je server wat dingen zetten, heb het nog niet aan de praat gekregen. Heb er ook niet meer naar gekeken omdat PDF printer de opmaak ook niet goed wegzette, ook logisch want hij krijgt zijn input van IE5
Pagina: 1