Toon posts:

HDD CORRUPT?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

mijn hdd is corrupt en ik heb geen idee waardoor het komt. de voeding en koeling zijn in orde dus daar ligt het niet aan. grote bestanden (100+mb) zijn vaker corrupt dan kleine bestanden, zoals rar archieven
mijn computer is clean en er zit geen "shit" op. windows opnieuw installeren (dus ook formateren) werkt niet.

Wat kan ik doen O+ ?

btw me specs:
amd athlon 64bit 3000+
1024mb ram
Maxtor 6Y160P0
voeding: computer pro 300w
mamaplank: asus k8v-x se
video: ati radeon 9200 se

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

Tux

En wat zegt een programma zoals chkdsk als je je harddisk scant op fouten?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:13

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

nieuwe hd kopen misschien? :?

en anders eerst nog eens een low-level tool van de fabrikant gebruiken om de schijf te controleren op bad sectors. Staat vast wel e.e.a. over in de FAQ.

[ Voor 73% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-07-2007 13:58 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 11:17
Duidelijker zijn ...

Wat voor foutmeldingen krijg je? Je kan windows niet installeren en formatteren lukt ook niet of bedoel je dat het niet helpt? Als eens een simpele chkdsk gedaan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wie zegt dat het aan je hdd ligt? Datacorruptie kan ook door je geheugen komen, dat data verkeerd wegschrijft. Ooit eens gehad op een server waarvan 1 van de 4 dimmetjes brak was. Vrijwel alle rars waren erdoor corrupt geraakt. Controleer je mem dus eens met memtest en kijk wat eruit komt.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok. ik heb vanallemaal tests gedaan, chkdsk. bad sector check
en alle tests zijn 100% in orde. ik heb hiervoor ook een hd gehad en die had het zelfde probleem, en deze (een nieuwe) ook dus.

en formateren helpt niet, het lukt wel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:12:
ja ok. ik heb vanallemaal tests gedaan, chkdsk. bad sector check
en alle tests zijn 100% in orde. ik heb hiervoor ook een hd gehad en die had het zelfde probleem, en deze (een nieuwe) ook dus.

en formateren helpt niet, het lukt wel
Dus lijkt de kans klein dat het je hdd is. Test je mem dus eens zoals ik net zei :)

• DaRKie
Zo te horen scheelt er niets met je hd.

Een bestand dat al corrupt is, gaat niet ineens niet meer corrupt zijn omdat je formateert.
Als je die "corrupte" bestanden op een andere pc probeert, daar werken ze normaal?

En welke bestanden zijn het nu eigelijk? Dingen die je gedownload hebt, rar bestanden die je zelf aangemaakt hebt ...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Probeer de betreffende schijf eens in een ander systeem om andersoortige hardwareproblemen uit te sluiten danwel vast te stellen. Ook zou je de IDE-kabel kunnen vervangen. Je hebt niet toevallig overgeklokt waardoor nu de PCI-bus een hogere snelheid heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door Rone op 25-07-2007 14:18 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
stel ik download een spel download van rapidshare in 7 pars (7*100mb) dan pak ik hem uit en is deze standaard corrupt. ook als het op een andere computer zet. ook bijvoorbeeld als ik win xp download en brand dan komen er geen errors tijdens het branden maar owee bij het installeeren.

ik zal ff mem test doen

Verwijderd

Probeer eens archieven op een USB stick te maken. Zo kun je uitsluiten dat het je HD of beter nog de SATA/IDE controller is.

Daarnaast komt dit heel vaak voor bij geheugen problemen. Heb je 2 of meer geheugenlatjes, haal er dan uit zodat je nog maar met 1 latje werkt. Is het probleem opgelost, dan is het andere latje niet goed. Zo niet? Wissel ze om en vind het kapotte latje, mocht dit het probleem zijn.
Succes!

• DaRKie
Dus je download illegale content waarvan je niet zeker bent dat ze in orde zijn en als ze dan corrupt blijken concludeer je dat je hd corrupt is?

I'm out of here :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:18:

stel ik download een spel download van rapidshare in 7 pars (7*100mb) dan pak ik hem uit en is deze standaard corrupt. ook als het op een andere computer zet. ook bijvoorbeeld als ik win xp download en brand dan komen er geen errors tijdens het branden maar owee bij het installeeren.
Aha. Het komt er dus op neer dat je problemen ondervindt bij het aan de praat krijgen van illegaal verkregen software. Als de harde schijf verder prima functioneert kunnen we je niet verder helpen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er wel zeker van in orde en het gaat via nieuwsgroepen maar ok alles is gewoon corrupt niet alleen "illegale" content zoals jullie het noemen

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:51

_Apache_

For life.

[flauw grapje]
QuickPar al is geprobeerd ?
[/flauw grapje]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
_Apache_ schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:26:
[flauw grapje]
QuickPar al is geprobeerd ?
[/flauw grapje]
ja hilarisch.. nee werkt niet

ok kijk zelfs als bij quickpar staat dat alle parts in orde zijn dan nog bij het uitpakken geeft ie CRC Errors aan

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:51

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:27:
[...]
ja hilarisch.. nee werkt niet

ok kijk zelfs als bij quickpar staat dat alle parts in orde zijn dan nog bij het uitpakken geeft ie CRC Errors aan
offtopic:
Kan er zelf wel om lachen, hihi

Dan zijn de bestanden dus corrupt ingepakt, niets te verwijten aan het archiveringsprogramma en quickpar.

End of story.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat je geheugen kapot is, draai memtest maar eens. Zoals al meerdere keren is aangegeven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- SCHREEUWEN IN JE TOPICTITEL WORDT NIET GEWAARDEERD
- Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over harde schijven of over filesystems horen er zeker niet in thuis
- je lijkt zelf weinig gedaan te hebben om het probleem op te lossen, of je beschrijft het zeer onduidelijk

Beetje kansloos dus... dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.