Beste Tweakers,
Ik zit even met een vraagje:
Ik heb eens zitten zoeken hoe ik mijn S-Ata controller kan gaan flashen met nieuwe Firmware.
Heb uiteraard gekeken op de website van Silicon Image en heb daar een aantal dingen gevonden:
Het programma waarmee je het kunt flashen: UPDFLASH.EXE
Maar als ik die in Windows aanklik dan staat er het volgende op het scherm:

Het programma is dus alleen voor een Add-In Card, die heb ik dus niet, ik wil mijn Controller flashen, en die zit op me mobo
Ben dus niet aan het flashen gegaan want dit is de 1e keer dat ik dit wil gaan doen, en als het programma aangeeft dat het niet bedoelt is om voor mijn doeleind te gaan flashen..... Tricky !
Nou heb ik van de site wel een bios gedownload en in het rar bestandje staan 3 bestanden:
- 7405.bin (Voor integratie in mijn systeem bios)
- b7405.bin (Zal het niet weten)
- r7405.bin (Raid 5 Bios)
Nou heb ik er wel het volgende over kunnen vinden:

Lees wel even de tekst aan de rechterzijde !
Mijn vraag is misschien al wel duidelijk, maar welk programma moet ik gebruiken voor het flashen? Of het nou in Dos of in Windows is, maakt me niet uit, en is de bios die ik hierboven heb genoemd goed ?
Voor meer info over de bios'en en Flash Util's hier de link:
Silicon Image Site
Als ik het Silicon Image ATA Contoller programma bekijk kan ik ook verder helemaal niets uitlezen

Alvast Bedankt !
Ik zit even met een vraagje:
Ik heb eens zitten zoeken hoe ik mijn S-Ata controller kan gaan flashen met nieuwe Firmware.
Heb uiteraard gekeken op de website van Silicon Image en heb daar een aantal dingen gevonden:
Het programma waarmee je het kunt flashen: UPDFLASH.EXE
Maar als ik die in Windows aanklik dan staat er het volgende op het scherm:

Het programma is dus alleen voor een Add-In Card, die heb ik dus niet, ik wil mijn Controller flashen, en die zit op me mobo
Ben dus niet aan het flashen gegaan want dit is de 1e keer dat ik dit wil gaan doen, en als het programma aangeeft dat het niet bedoelt is om voor mijn doeleind te gaan flashen..... Tricky !
Nou heb ik van de site wel een bios gedownload en in het rar bestandje staan 3 bestanden:
- 7405.bin (Voor integratie in mijn systeem bios)
- b7405.bin (Zal het niet weten)
- r7405.bin (Raid 5 Bios)
Nou heb ik er wel het volgende over kunnen vinden:
Nou zie ik nog wel op de website van Silicon Image staan:This download includes IDE, SATARAID5, and system BIOS. The r####.bin file is the SATARAID5 BIOS. The ####.bin is an abbreviated BIOS intended for integration into system BIOS. Do NOT flash system BIOS into an add-in card BIOS. Use SATARAID5 BIOS with SATARAID5 driver and Management Utilty to implement RAID levels 0, 1, 5, and 10. See BIOS Update Tech. Tip for upgrade instructions.

Lees wel even de tekst aan de rechterzijde !
Mijn vraag is misschien al wel duidelijk, maar welk programma moet ik gebruiken voor het flashen? Of het nou in Dos of in Windows is, maakt me niet uit, en is de bios die ik hierboven heb genoemd goed ?
Voor meer info over de bios'en en Flash Util's hier de link:
Silicon Image Site
Als ik het Silicon Image ATA Contoller programma bekijk kan ik ook verder helemaal niets uitlezen

Alvast Bedankt !
[ Voor 3% gewijzigd door CDAAbeltje op 25-07-2007 13:28 ]