Silicon Image 3132S Bios Update

Pagina: 1
Acties:

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit even met een vraagje:

Ik heb eens zitten zoeken hoe ik mijn S-Ata controller kan gaan flashen met nieuwe Firmware.
Heb uiteraard gekeken op de website van Silicon Image en heb daar een aantal dingen gevonden:

Het programma waarmee je het kunt flashen: UPDFLASH.EXE
Maar als ik die in Windows aanklik dan staat er het volgende op het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lianlihengelo/flash.jpg

Het programma is dus alleen voor een Add-In Card, die heb ik dus niet, ik wil mijn Controller flashen, en die zit op me mobo 8)7
Ben dus niet aan het flashen gegaan want dit is de 1e keer dat ik dit wil gaan doen, en als het programma aangeeft dat het niet bedoelt is om voor mijn doeleind te gaan flashen..... Tricky !

Nou heb ik van de site wel een bios gedownload en in het rar bestandje staan 3 bestanden:

- 7405.bin (Voor integratie in mijn systeem bios)
- b7405.bin (Zal het niet weten)
- r7405.bin (Raid 5 Bios)

Nou heb ik er wel het volgende over kunnen vinden:
This download includes IDE, SATARAID5, and system BIOS. The r####.bin file is the SATARAID5 BIOS. The ####.bin is an abbreviated BIOS intended for integration into system BIOS. Do NOT flash system BIOS into an add-in card BIOS. Use SATARAID5 BIOS with SATARAID5 driver and Management Utilty to implement RAID levels 0, 1, 5, and 10. See BIOS Update Tech. Tip for upgrade instructions.
Nou zie ik nog wel op de website van Silicon Image staan:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lianlihengelo/flash2.jpg

Lees wel even de tekst aan de rechterzijde !

Mijn vraag is misschien al wel duidelijk, maar welk programma moet ik gebruiken voor het flashen? Of het nou in Dos of in Windows is, maakt me niet uit, en is de bios die ik hierboven heb genoemd goed ?

Voor meer info over de bios'en en Flash Util's hier de link:

Silicon Image Site

Als ik het Silicon Image ATA Contoller programma bekijk kan ik ook verder helemaal niets uitlezen :?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lianlihengelo/flash3.jpg

Alvast Bedankt ! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door CDAAbeltje op 25-07-2007 13:28 ]

Verwijderd

je hebt een moederbord bios update nodig die de microcode van die SiL chip update.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
je hebt of een BIOS update nodig, of de laatste beschikbaar BIOS, samen met de bovenstaande 7504.bin en een tooltje om zelf BIOS bestanden aan te passen.

Als er dus geen nieuwe BIOS voor je moederbord is, zul je zelf moeten gaan hacken.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Er is wel een nieuwe Bios voor mijn mobo, de 1405 Beta ! heb hem er wel opgehad !

Maar als ik het goed begrijp moet ik dus de 1405 bios en de 7504 bios zelf aanpassen ???

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De update voor je sata zit in je bios updates.
Dus als je het bios update word gelijk dat van je sata meegenomen.

Nu kan je door zelf het bios bestand aan te passen ( hacken ) het nieuwste sata bios er bij doen.

Als je dan je bios update met het bios bestand wat je zelf gemaakt hebt update word ook je sata geupdated.

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Aha :)

Tis me duidelijk !

Ben niet van plan me nieuwe bios te gaan hacken en er zelf mee aan het klooien te gaan :P

Toch bedankt mensen voor de snelle reacties _/-\o_
Pagina: 1