Alternatief voor Winrar

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik werk nu al 3 maanden met OS X tiger, maar ik blijf me ergeren aan de slechte archief ondersteuning.
Het enige dat ik zoek is een simpele archiver/unpacker zoals Winrar/Winzip/Whatever.

Vereisten:
- Er moet een ingebouwde filebrowser in zitten, zodat ik kan selecteren welke bestanden ik wil uitpakken.
- De geselecteerde bestanden wil ik kunnen slepen naar Finder.
- Ik wil bestanden kunnen toevoegen aan bestaande archieven.
- Het moet de gangbare formaten zoals zip, rar, tar kunnen uitpakken.

De programma's die ik al getest hebben (Stuffit Expander, Stuffit Standard, UnarchiverX, Zipeg, The Unarchiver, 7ZX, BetterZip) zijn stuk voor stuk te beperkt of niet gebruiksvriendelijk.

- Stuffit, 7ZX en The Unarchiver vragen direct een plaats om de bestanden uit te pakken, zonder de mogelijkheid om bestanden te selecteren
- Zipeg zit vol bugs, ondersteund geen drag&drop en is totaal niet gebruiksvriendelijk
- BetterZip komt het dichtste in de buurt van wat ik wil, maar ondersteund geen drag&drop

Tussen al die tweakers moet er toch iemand zijn die ergens een goede archiver weet staan ? :>

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik dacht dat je met Stuffit delue wel in de archives kunt kijken met de finder, maar hetis lang geleden datik het heb gebruikt. Misschien is Springy wel iets. (verder trouwens metr hieronder, volgens de site zou het ook moeten werken)

[ Voor 39% gewijzigd door begintmeta op 25-07-2007 13:52 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De laatste versie van BetterZip doet het hier prima met drag & drop (single-multiple files, uit en in het archief), of ik begrijp je niet helemaal...

Verwijderd

De command line versie van Winrar :)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
logiroel, ik wist niet dat die tegemoetkomt aan de volgende eisen:

- Er moet een ingebouwde filebrowser in zitten, zodat ik kan selecteren welke bestanden ik wil uitpakken.
- De geselecteerde bestanden wil ik kunnen slepen naar Finder.

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
ik gebruik The Unarchiver, ik geloof niet dat je erin kan browsen. Ondersteund wel een hoop formaten.
RarMe is voor het inpakken geloof ik in rar formaat maar ik doe er niets mee.
ok, had je post niet goed gelezen.. 8)7 toch het beste alternatief imo.
en als je er in wilt browsen dan word ie in feite op de achtergrond al uitgepakt..

[ Voor 30% gewijzigd door nilski op 25-07-2007 17:24 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Springy biedt alles wat ik nodig had. Bedankt !

@Frietsaus: vreemd ja, de nieuwste versie doet het wel zonder problemen. Toch blijf ik bij Springy denk ik, dat werkt wat vlotter.

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 13:00
The Unarchiver doet elk wild formaat dat ik ooit ben tegen gekomen. door mijn rar's brouswe doe ik al niet meer sins ik os x gebruik.

inno

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Gebruik zelf UnRarX. Het enige wat ik mis als voormalig windows gebruiker is de "extract to" functionaliteit.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Pagina: 1