Hallo Mensen ik ben radeloos,
Ik heb enkele weken geleden online een nieuwe videokaart gekocht het gaat om het type
Saphirre X1900XT 512MB PCI-EXPRESS
Deze draait (of eigenlijk draait helemaal niet) in combinatie met:
Asus P5B Moederbord
E6600 Processor 2,4Gigaherz Dualcore
Seagate 500MB Sata HD
en Dual Channel 2GB Kingston 533MHZ
Dit alles draait in een ARTIC Kast met een AX-500F (ATX 2.0 PSU)
Specificaties op de voeding:
+ 12 V1 14A (15A Peak)
+ 12 V2 16A (19A Peak) (Combined output 300W (350 W Peak)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ 5 V 25A
---------------------------------------
+3.3V 30A (Combined output 140W Peak)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-12V 0.5A
+5Vsb 2.0A (3.0 Peak)
De dag dat ik de videokaart in mijn systeem installeerde en aandrukte werkte hij goed
ik heb er windows volledig mee geinstalleerd, en daarna 3D Benchmark 2005.
Maar na enkele minuten stond het beeld stil en kwamen er allemaal fouten in het scherm,
Systeem zat volledig vast. In eerste instanatie dacht ik dat het aan 3D Mark lag maar
nadat ik alle andere driver installeerde gaf hij alsnog dit probleem. (ook met andere 3D Mark 2006)
Nu staat op het formuliertje wat bij de videokaart zat dat je in totaal 450Watt Capacity en 30A
op een 12V Rail noodzakelijk is. Voor een enkele X1900.
Nu is de voeding in mijn kast dus 500Watt en als je die 14A en 16A bij elkaar optelt zit je
toch op die 30A.(Combined 300V?)
Er zit alleen maar een enkele PCI-Express Power suply aansluiting op de videokaart.
Krijgt hij genoeg power? Vergeet ik iets? Al hoewel hij in eerste instantie dus wel beeld
gaf, geeft hij nu zelfs bij het booten geen beeld meer. (Alleen heel soms wanneer de computer
een tijd niet opgestart is wil hij wel weer beeld geven maar als er dan een 3d Applicatie/game
wordt opgestart hangt hij binnen enkele minuten weer en wil hij weer niet aan.)
Ik wil eventueel wel een nieuwe kast en voeding halen als dat het probleem is maar daar ben
ik dus niet zeker van, ik dacht er zelf aan of er misschien een stekkertje is die die 12V pci-express
aansluitingen combineerd.... maar hier kan ik ook niks over vinden.
Waarom ik denk dat het misschien aan de voeding ligt is dat op de Sapphire site (in de forums),
dat bijna in alle gevallen de moderator zegt dat het aan de voeding ligt.
Kan iemand mij helpen?!! Ik sta op het punt om die videokaart ter reparatie te sturen, maar als
het niet aan de videokaart ligt ben ik hem zo 6 tot 8 weken kwijt voor niks.
Alvast bedankt voor jullie hulp! (als ik belangrijke informatie vergeten ben hoor ik het graag.)
(ps. Ik heb hem ook met een standaard simpel videokaartje van een goede vriend van mij geprobeerd en dan werkt het systeem perfect en stabiel, dus ik weet eigenlijk zeker dat het of de voeding of de videokaart moet zijn.)
Ik heb enkele weken geleden online een nieuwe videokaart gekocht het gaat om het type
Saphirre X1900XT 512MB PCI-EXPRESS
Deze draait (of eigenlijk draait helemaal niet) in combinatie met:
Asus P5B Moederbord
E6600 Processor 2,4Gigaherz Dualcore
Seagate 500MB Sata HD
en Dual Channel 2GB Kingston 533MHZ
Dit alles draait in een ARTIC Kast met een AX-500F (ATX 2.0 PSU)
Specificaties op de voeding:
+ 12 V1 14A (15A Peak)
+ 12 V2 16A (19A Peak) (Combined output 300W (350 W Peak)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ 5 V 25A
+3.3V 30A (Combined output 140W Peak)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-12V 0.5A
+5Vsb 2.0A (3.0 Peak)
De dag dat ik de videokaart in mijn systeem installeerde en aandrukte werkte hij goed
ik heb er windows volledig mee geinstalleerd, en daarna 3D Benchmark 2005.
Maar na enkele minuten stond het beeld stil en kwamen er allemaal fouten in het scherm,
Systeem zat volledig vast. In eerste instanatie dacht ik dat het aan 3D Mark lag maar
nadat ik alle andere driver installeerde gaf hij alsnog dit probleem. (ook met andere 3D Mark 2006)
Nu staat op het formuliertje wat bij de videokaart zat dat je in totaal 450Watt Capacity en 30A
op een 12V Rail noodzakelijk is. Voor een enkele X1900.
Nu is de voeding in mijn kast dus 500Watt en als je die 14A en 16A bij elkaar optelt zit je
toch op die 30A.(Combined 300V?)
Er zit alleen maar een enkele PCI-Express Power suply aansluiting op de videokaart.
Krijgt hij genoeg power? Vergeet ik iets? Al hoewel hij in eerste instantie dus wel beeld
gaf, geeft hij nu zelfs bij het booten geen beeld meer. (Alleen heel soms wanneer de computer
een tijd niet opgestart is wil hij wel weer beeld geven maar als er dan een 3d Applicatie/game
wordt opgestart hangt hij binnen enkele minuten weer en wil hij weer niet aan.)
Ik wil eventueel wel een nieuwe kast en voeding halen als dat het probleem is maar daar ben
ik dus niet zeker van, ik dacht er zelf aan of er misschien een stekkertje is die die 12V pci-express
aansluitingen combineerd.... maar hier kan ik ook niks over vinden.
Waarom ik denk dat het misschien aan de voeding ligt is dat op de Sapphire site (in de forums),
dat bijna in alle gevallen de moderator zegt dat het aan de voeding ligt.
Kan iemand mij helpen?!! Ik sta op het punt om die videokaart ter reparatie te sturen, maar als
het niet aan de videokaart ligt ben ik hem zo 6 tot 8 weken kwijt voor niks.
Alvast bedankt voor jullie hulp! (als ik belangrijke informatie vergeten ben hoor ik het graag.)
(ps. Ik heb hem ook met een standaard simpel videokaartje van een goede vriend van mij geprobeerd en dan werkt het systeem perfect en stabiel, dus ik weet eigenlijk zeker dat het of de voeding of de videokaart moet zijn.)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 13:08 ]