[CASE] Nieuw: Chieftec mesh ch-02

Pagina: 1
Acties:

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Topicstarter
Voor mijn nieuw aan te schaffen hardware deze zomer ben ik ook op zoek naar een nieuw onderkomen, mijn oude kast voldoet niet (meer). De eisen die ik aan deze nieuwe kast stel zijn:
- 2x 5,25" drives
- 1x 2,5" extern
- > 4 hdd's intern ivm RAID en uitbreidbaarheid in de toekomst (overdwars geplaatst)
- gedegen koeling dmv casefans (in elk geval een 120mm fan op achterpaneel naast IO bracket)
- toolless installation van drives is wel zo handig
- moet een ATX mobo huisvesten (E-ATX is niet nodig)

Zodoende kom ik uit op de Chieftec Mesh CH-02 kast: klik (rode versie), Zie ook hier voor twee wat grotere afbeeldingen van de kast.
Wat de kast biedt is dus: 3x 5,25", 1x 2,5" extern, 6x hdd intern (hexus heeft het over 3x 5,25" en 5x 2,5" en chieftec zelf vermeld maar 3x 2,5" intern op hun site maar als je naar het plaatje kijkt klopt dat niet volgens mij...). 2x 92mm fan in rechter zijpaneel voor koelen hdd's, verder zijn er zowel in de top als achterkant twee uitsparingen voor 120mm fans. Toolless installation. Er is plek voor een E-ATX mobo.

Het probleem is echter dat deze kast zoals hexus vermeldt pas vanaf volgende maand leverbaar is, behalve bovenstaande links kan ik geen nuttige info vinden over de preciese leverdatum. Ik wil eigenlijk mijn pc in augustus in elkaar gaan zetten en installeren zodat ik met het nieuwe collegejaar klaar ben daarmee. Ik weet dus niet of deze kast daarom snel genoeg beschikbaar zal zijn.

Mijn vraag is nu tweeledig:
1. Zijn er hier misschien mensen die ergens al meer informatie betreffende de CH-02 hebben gelezen?
2. Wat zijn de alternatieven voor deze kast gezien de specificaties? De meeste miditowers die ik gezien heb hebben namelijk vaak toch 4x 5,25" drives die al veel ruimte innemen waardoor er weinig plaats overblijft voor hdd's. Deze laatste worden dan ook nog vaak parallel met de kast gemount ipv dwars erop zodat ze niet makkelijk toegankelijk zijn. (bijvoorbeeld: coolermaster centurion 5) Vooral het feit dat de chieftec kast 6x hdd ruimte heeft vind ik erg aantrekkelijk, ik ga beginnen met drie schijven maar wil in de toekomst wel uit kunnen breiden.

Gemberthee: water met een smaakje.