Exchange mobile access

Pagina: 1
Acties:
  • 923 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01 16:59
Ik heb problemen met exchange mobile access, echter slechs bij een beperkt aantal users (waaronder mezelf natuurlijk...).

Configuratie op zich is goed, want het werkt voor een aantal gebruikers (via PDA).
Heb nu zelf ook een smartphone gekocht, maar ik kan geen verbinding maken met mijn mailbox, wel met die van een testuser.

De fout dit ik krijg is de volgende : Event Type: Error
Event Source: Server ActiveSync
Event Category: None
Event ID: 3005
Date: 25/07/2007
Time: 12:02:10
User: xxxxx
Computer: SRVxxx
Description:
Unexpected Exchange mailbox Server error: Server: [xxxxxxx] User: [xxx@xxx] HTTP status code: [507]. Verify that the Exchange mailbox Server is working correctly.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Kan niet veel nuttige info terugvinden, zou met storage ruimte te maken hebben of met limieten, maar ik val hier overal ruim binnen.

Iemand een idee?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 21:35

Pogostokje

* twiet *

Klinkt bekend. Heb je wellicht ook al eens problemen gehad met fouten bij het activeren/deactiveren van rules of je out of office? Dat hoeft niet, maar het komt voor bij wat het mogelijk is.

Oorzaak kan zijn een corrupte message in je mailstore. Exchange slaat een hele berg informatie over je mailbox, zoals de rules, free/busy en de OOM, op in speciale berichten in je MAPI mailbox. Deze berichten zie je normaal niet in je clients maar ze staan er wel. Als deze corrupt zijn geraakt dan gebeuren er van dit soort rare dingen.

Zie http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb508857.aspx en ga met die tool die je daar kan vinden eens je mailbox bekijken, op zoek naar die systeem berichten en kieper ze eens weg. Wel even een export maken van je rules als je die hebt natuurlijk.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geef ook eens de exacte 0x800%%%%% melding?
Werk je met front- en backendservers? 507 kan een mailboxstatus zijn, die niet gewoon vol, OMA disabled voor je account? ActiveSync moet wel nog ruimte hebben om te schrijven in de mailbox op de server.
Welke service packs heb je voor Windows en Exchange geinstalleerd? Draai je Windows 2000 of Server 2003? Misschien rare berichten in je kalender, of heel veel, lang repeterende afspraken. Ik sluit me aan bij Pogostokje, dit is vaak iets in je mailbox zelf :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 10:35
Had precies dezelfde fout, oorzaak: mailbox over de limiet

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb het meegemaakt dat er een Inbox en een Postvak-In bestond in de mailbox waardoor de synchronisatie niet werkte.

outlook /resetfolders deed de truuk

• charlie
Bedankt voor de snelle replies.

Draai exchange server 2003 SP2, met laatste patches.
Ik verdenk ook mijn mailbox zelf het meest, mischien iets met de mailrules, heb hier vroeger ook al rare meldingen over gehad onder outlook XP (gebruik momenteel outlook 2007 als client).

Foutcode op device is trouwens 0x8501001A

Ga aan de slag met de MAPI tool, hou jullie op de hoogte.

[ Voor 6% gewijzigd door charlie op 25-07-2007 16:00 . Reden: foutcode ]

• charlie
Ben even aan de slag geweest met de MAPI tool, maar die heeft mij niet veel kunnen helpen.
Ik vind geen echte fouten in de mailbox, maar kan moeilijk alle berichten afgaan.

Heb ook mijn rules eens weggegooid, maar ook dat mocht niet baten.

Mailbox store is nog voldoende groot.
Heb niet veel zin om een testserver op te zetten om die ene mailbox daarnaar over te brengen.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

charlie schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:59:
Ben even aan de slag geweest met de MAPI tool, maar die heeft mij niet veel kunnen helpen.
Ik vind geen echte fouten in de mailbox, maar kan moeilijk alle berichten afgaan.
Geen echte fouten ... hm, dat klinkt wat wazig. :?
De systeem berichten staan bovenaan. Het gaat daarbij juist om de berichten die je NIET in outlook ziet staan en het aantal valt erg mee. Het zijn er maar een paar. Je kan er niks aan zien, je kan ze niet beoordelen op goed of fout door er naar te kijken. Het technet artikel geeft daarom aan hoe je ze moet verwijderen. Daar heb je denk ik niks mee gedaan, want anders had je ook gezien dat je rules weg waren en had je ze niet hoeven weggooien. :)

• charlie
Geen echte fouten ... hm, dat klinkt wat wazig. :?
De systeem berichten staan bovenaan. Het gaat daarbij juist om de berichten die je NIET in outlook ziet staan en het aantal valt erg mee. Het zijn er maar een paar. Je kan er niks aan zien, je kan ze niet beoordelen op goed of fout door er naar te kijken. Het technet artikel geeft daarom aan hoe je ze moet verwijderen. Daar heb je denk ik niks mee gedaan, want anders had je ook gezien dat je rules weg waren en had je ze niet hoeven weggooien. :)
Met geen echte fouten bedoel ik dat ik geen andere "fouten" zie dan bij een user waarbij de mobile access wel werkt.
Ik weet niet wat jij precies met de systeem berichten bedoelt. Als ik connectie maak met mijn mailbox, staat er onderaan een aantal properties, daarvan is geen enkele rood gemarkeerd.
Als ik doorklik naar mijn message store, staan er wel een aantal rode flags bij een aantal properties, maar deze staan ook rood gemarkeerd bij een andere gebruiker waarbij de mobile access wel werkt... Heb de Active sync directory eens verwijderd, maar ook dat hielp niet.

Verder kom ik wel regelmatig Err:0x8004010F tegen, maar dat heeft geen invloed op de andere users. Heb hiervoor wel nog eens een rebuild gedaan van offline adress book.

Voor de liefhebbers nog een sreenshotje

BTW, heb het artikel wel gelezen, maar daarom moet ik niet alles letterlijk uitvoeren zoals het er staat. Heb geen Free-Busy gegevens gewist, of de public folders opnieuw ingesteld omdat dit mij niet relevant lijkt voor mijn probleem.

Ga nu toch maar nog eens een offline defrag doen van de exchange database om er zeker van te zijn dat het probleem hem niet in de storage zit.

[ Voor 12% gewijzigd door charlie op 25-07-2007 21:29 ]

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Mijn ervaring is dat je niet kan zien of die systeem berichten al dan niet corrupt zijn. Ik heb ditzelfde gehad en na het wissen werkte het weer. Ze waren bij mij niet rood gekleurd in die tool.
Dan bedoel ik dus niet properties van active sync maar echt in de top-of-messagestore.
Het leek mij ook niet relevant om de mailbox rules weg te halen, maar het bleek het wel te zijn. Ik was wel ten einde raad hoor zo ongeveer. :)
Mocht die defrag werken, laat het even weten want dat heb ik niet uitgevoerd en het is in ieder geval een simpelere manier om van een groep users dit op te lossen!

• charlie
Defrag heeft niks uitgehaald (behalve dan 5G extra diskruimte vrijgemaakt).

Heb nog eens alle stappen uit het technet document doorlopen, een aantal overbodige zaken uit de "Associated Contents Table" weggegooid. (Oa enkele bestanden die nog gerelateerd waren met POP3 client access).

Ook IIS log geeft geen bijkomende informatie vrij, behalve een paar POST en GET methodes.
Morgen nog eens proberen met een full backup en dan alle mailfolders naar een PST verhuizen.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Op: http://www.shijaz.com/exchange/activesync_errors.htm

zeggen ze dit over die foutcode:
HTTP_507
0x8501001A
HTTP is out of disk space.

• charlie
Thijmen schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 06:46:
Op: http://www.shijaz.com/exchange/activesync_errors.htm

zeggen ze dit over die foutcode:
HTTP_507
0x8501001A
HTTP is out of disk space.
Ja, die had ik ook al gezien, weet alleen niet waar HTTP die space nodig heeft en hoeveel hij dan wel nodig heeft. Heb nog ruim 2 Gb vrije plaats op systemdrive, op de andere schijven nog 1 tot meerdere tientallen GB.
Ik krijg deze fout niet voor andere gebruikers met een veel grotere mailbox.
Ga toch nog eerst eens proberen met de OMA en active sync folders ed weg te gooien op de server, alhoewel ik deze niet echt verdenk, vermits het voor andere users wel werkt...

[ Voor 6% gewijzigd door charlie op 26-07-2007 08:54 ]

• charlie
Toch maar even meegeven hoe ik het uiteindelijk opgelost heb.

Backup maken van de mailbox met exMerge tool zie http://www.microsoft.com/...12D67327D5&displaylang=en

Vervolgens in de AD bij exchange tasks Delete mailbox kiezen. (Als je maneel extra Emailadressen hebt aangemaakt, deze best eerst noteren, je bent deze namelijk kwijt).
Opniew in AD, Create mailbox kiezen.
Even geduld tot alles gerepliceerd is...
Je hebt nu een nieuwe mailbox, testen met OWA, om opnieuw te verbinden met outlook moet je in je postvak instellingen je username nog eens opnieuw ingeven.
Tenslotte de oude mails opnieuw importeren met de exMerge tool.

Hierdoor wordt de mailbox volledig opnieuw aangemaakt met de juiste instellingen.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

Joran

<3 natalee

Nog even een respons hierop:

Kwam toevallig vandaag hetzelfde probleem tegen. Heb toen een sync gedaan zonder e-mail en daarna weer met. Toen deed hij het weer. Gekte

Send me your gameboys

Pagina: 1