Toon posts:

Powercolor x1950pro Mysterie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Spellen lopen vast. Vooral unreal engine based spellen zoals SWAT 4 en UT2004. Het rare is dat de vastlopers voorkomen in het multiplayer gedeelte. Zo gauw de server lijst zich aan het vullen is blijft het spel hangen en wordt het scherm zwart. Voor deze videokaart heb ik speciaal een 650 watt voeding gekocht. Stappen die ik ondernomen heb om het probleem op te lossen.

- BIOS gereset + (Nieuwste BIOS update)
- Ander geheugen ingeprikt (Geheugen test uitgevoerd)
- 350 Watt vervangen door 650 Watt voeding
- Windows opnieuw geinstalleerd
- Nieuwste updates drivers moederbord, videokaart (Catalyst 7.7), geluidskaart, windows updates.

Dus heb ik mijn oude 9800PRO kaart weer terug in mijn pc geschroefd en kan ik gewoon zo als het hoord mijn games spelen

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Wat voor moederbord gebruik je in combinatie met die Athlon 64? Toevallig eentje met een VIA Chipset?

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Verwijderd

Topicstarter
Klopt VIA K8T800 Chipset
VIA VT8237 Chipset
Super I/O: ITE IT8705 chip

Het is de GIGABYTE GA-K8VT800 (Rev 1.x). Is dat een bekend probleem dan?

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-07 06:16

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:54:
- 350 Watt vervangen door 650 Watt voeding
Welk merk voeding? Een A-merk 400 Watt doet het vaak beter dan een 650 Watt B-merk

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Een Sweex. Maar met mijn oude 350 watt heb ik precies dezelfde problemen.

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:19:
Sowieso is een Sweex voeding niet echt aan te raden. Gebruik de search maar eens hier op GOT naar Sweex + voeding. Daar komen niet echt veel goede reacties op terug.

Lijkt me verstandig om eerst een andere voeding erin te stoppen en dan te kijken of de kaart wel ok is.

[ Voor 11% gewijzigd door Beugelfles op 30-07-2007 17:22 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:19:
Een Sweex 650 Watt is als een blond, lekker wijf hebben met een IQ van 50. Het lijkt heel wat, maar stelt niets voor. Sowieso lijkt het me niets met je VGA kaart van doen te hebben, omdat het vooral in MP gedeeltes voorkomt. Probeer voor de grap eens een A-merk voeding uit, en doe die Sweex z.s.m. de deur uit.

Verwijderd

Kan het in dit geval niet liggen aan je internet verbinding?

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:28:
Kan het in dit geval niet liggen aan je internet verbinding?
Lijkt me vreemd. Met zijn 9800pro kan hij wel gewoon weer alles spelen. De GPU is de schakel waar het waarschijnlijk aan ligt.

Ik heb geen idee hoeveel sap die nodig heeft maar ts moet er imho eerst maar eens een A-merk voeding in hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Zowel aan mijn 350 wat voeding als aan de 650 watt voeding krijg ik dezelfde problemen. Die 350 is een antec. En heb daar met mijn 9800pro nog nooit problemen mee gehad. Zowel op 350 en 650 speel ik alle spellen op de hoogste instelling mogelijk. Dit levert geen problemen of verschillen op. Zo gauw ik in swat4 op internet klik. Loopt de hele pc vast en krijg ik na een aantal seconden een zwart beeld en stop het geluid. Kaart word ook niet te warm.

Volgens mij moeten ze bij powercolor gewoon leren een fatsoenlijke kaart te bakken. Of het is natuurlijk een compatibileits probleem. Of heeft iemand dezelfde problemen gehad?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:12:
Klopt VIA K8T800 Chipset
VIA VT8237 Chipset
Super I/O: ITE IT8705 chip

Het is de GIGABYTE GA-K8VT800 (Rev 1.x). Is dat een bekend probleem dan?
Ik heb ook een x1950pro agp op een via K8T800 pro chipset zitten (asus bordje) .
Werkt prima. En bij mij zit er een 500watt voeding in van hunkey (is een B-merk denk ik 8) )
en een athlon 64 3000+ die overigens dik de botleneck is ... met 1Gb ram.

Dit werkt gewoon prima , dus je moederbord is zeker compaitble met je videokaart :) .
Pagina: 1