[hotspot] inlogpagina onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 08:50
Ik zit hier op een camping in het zonnige zuiden des lands, en de eigenaren zijn zo aardig geweest om een draadloos netwerk op te zetten hier op de camping, met een hotspot service (of hoe je dat ook noemt)

Normaal is het zo dat je eerst verbinding maakt met het onbeveiligde draadloze netwerk, en vervolgens zodra je een pagina probeert te bekijken wordt je geredirect naar een inlogpagina van de hotspot, waar je kunt inloggen.

Het probleem zit 'm nu in het feit dat ik op de laptop van een vriend wel gewoon gebruik kan maken hiervan, maar met m'n eigen laptop niet, omdat ik dan de inlogpagina niet te zien krijg.

Ik heb wel een ip adres, en als ik naar het ip van de standaard gateway probeer te gaan word ik geredirect naar http:/// (3 slashes)

als ik naar het ip van de gateway ga, met /login erachter krijg ik wel de normale inlogpagina te zien, maar zodra ik dan in probeer te loggen, probeert hij weer naar de url van de inlogpagina te gaan, en die kan mijn laptop dus niet vinden.

Ik heb inmiddels uitgevonden dat het gaat om een wandy hotspot, maar op hun site werd ik ook niet veel wijzer.

Ik heb al geprobeerd om bij de receptie te vragen waar het aan kan liggen, maar die weten alleen te vertellen dat het "aan de netwerkinstellingen" ligt.

Wie maakt me wijzer?

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 06:55
Welk os gebruik je? Windows? En heb je dan ip adres automatisch verkrijgen aanstaan en ook DNS automatisch verkrijgen? Welke gateway heb je erin staan of heb je die ook op automatisch?

https://twitch.tv/magus77nl

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:40
Niet toevallig een proxy op je laptop ingesteld?

IP config vergeleken met die van de andere laptop?

• JochemK
fre0n schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:12:
Welk os gebruik je? Windows? En heb je dan ip adres automatisch verkrijgen aanstaan en ook DNS automatisch verkrijgen? Welke gateway heb je erin staan of heb je die ook op automatisch?
Mijn laptop winXP Pro SP2
Van vriend winXP Home SP2

alles staat op automatisch
jjbstolk schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:39:
Niet toevallig een proxy op je laptop ingesteld?

IP config vergeleken met die van de andere laptop?
geen proxy aanstaan, ipconfig exact hetzelfde (op het verkregen ip adres na dan, allebei in de 10.0.2.x reeks)

Inmiddels te horen gekregen dat TCP/IP v6 uit moet staan, die staat uit, maar nog steeds geen verbetering.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Al een andere browser getest?

• JochemK
job schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:18:
Al een andere browser getest?
Opera 9, IE7 en een Firefoxversie getest, allemaal hetzelfde resultaat: ik wordt wel geredirect naar de inlogpagina van de hotspot, maar krijg daar een "could not locate remote server"
internetinstellingen van beide laptops vergeleken, en ook exact hetzelfde.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je:
"ipconfig /release" en daarna
"ipconfig /renew" uitgevoerd in een console (uitvoeren: cmd.exe) ?

URL-cache geleegd ?
IE6: Extra | Internet-opties | Algemeen | Bestanden verwijderen...
Firefox2: Extra | Opties | Geavanceerd | Netwerk

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• JochemK
0xDEADBEEF schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:30:
Heb je:
"ipconfig /release" en daarna
"ipconfig /renew" uitgevoerd in een console (uitvoeren: cmd.exe) ?

URL-cache geleegd ?
IE6: Extra | Internet-opties | Algemeen | Bestanden verwijderen...
Firefox2: Extra | Opties | Geavanceerd | Netwerk
eerste wel, tweede probeer ik morgen even, maar denk niet dat dat werkt, ik kan de default gateway niet eens pingen, heb ik gisteren uitgevonden, vandaag even een dagje niet op de camping, dus kan het nu niet testen.

[ Voor 17% gewijzigd door JochemK op 28-07-2007 23:02 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Wat geeft ipconfig /all weer?

Desnoods kan je bepaalde zaken (gateway, dns) afkijken van de laptop van je vriend en daar van overnemen.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ipconfig /flushdns
Zou dat werken denk je?

[ Voor 36% gewijzigd door Romke op 29-07-2007 02:41 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:03

Yor

Yor1313#2571

Waar ergens in ZuidLimboland zit je? Als je in de buurt van Valkenburg gestrand bent, mag je ook wel even hier langskomen en je lappie inpluggen!

http://yor.minitroopers.com

• JochemK
Anti-XP schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:41:
ipconfig /flushdns
Zou dat werken denk je?
Geen idee, maar dat ga ik zeker even proberen vanavond, als ik weer op m'n werk ben (ik werk op die camping)
Yor_13 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 04:34:
Waar ergens in ZuidLimboland zit je? Als je in de buurt van Valkenburg gestrand bent, mag je ook wel even hier langskomen en je lappie inpluggen!
Het zuidwesten, oftewel zeeland ;-) Bedankt voor het aanbod iig.

• JochemK
weer een berichtje vanaf de camping, ik heb alle bovenstaande tips geprobeerd (m.u.v. het langskomen in valkenburg ;-)) maar niks lijkt te werken, alle gegevens in ipconfig /all lijken te kloppen, ipconfig /flushdns haalt niks uit, en ik kan nog steeds de gateway niet pingen.

Wie heeft er nog een brainwave?

• JochemK
Problem solved:

TCP/IP v6 uitvinken
Reboot
TCP/IP v6 aanvinken
Reboot

works like a charm.
Pagina: 1