Ik heb een pagina waar ik 2 listboxes dynamisch vul. De eerste list bevat waardes die gewoon in HTML ingevoerd zijn:
Met het stukje javascript dat erin staat roep ik een functie aan die de tweede listbox vult.
tot zo ver gaat het goed..
Nu wil ik op basis van de keuze in de tweede listbox een derde vullen.
Dit doe ik met dezelfde code als hierboven alleen ik spreek een ander element aan:
Nu komt het fijne: als ik het test in Firefox werkt dit prima. Maar zodra ik het in Internet Explorer probeer werkt het vullen van de laatste listbox niet...
Waarom niet? Iemand ideeen?
HTML:
1
2
3
4
5
| <select name="rve" id="rve" onChange="setOptions(document.forms[0].elements[3].options[document.forms[0].elements[3].selectedIndex].value);"> <option value="none">Kies...</option> <option value="Raad van Bestuur">Raad van Bestuur</option> <option value="Kenniscentrum">Kenniscentrum</option> </select> |
Met het stukje javascript dat erin staat roep ik een functie aan die de tweede listbox vult.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function setOptions(o) { var afdeling = document.forms[0].elements[4]; afdeling.options.length = 0; if (o == "Raad van Bestuur") { afdeling.options[afdeling.options.length] = new Option('Kies...'); afdeling.options[afdeling.options.length] = new Option('College van Geneesheren-directeur'); } |
HTML:
1
2
| <select name="afdeling" id="afdeling" onChange="setOptions2(document.forms[0].elements[4].options[document.forms[0].elements[4].selectedIndex].value);"> </select> |
tot zo ver gaat het goed..
Nu wil ik op basis van de keuze in de tweede listbox een derde vullen.
Dit doe ik met dezelfde code als hierboven alleen ik spreek een ander element aan:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function setOptions2(o) { var keuze3 = document.forms[0].elements[5]; keuze3.options.length = 0; if (o == "College van Geneesheren-directeur") { keuze3.options[keuze3.options.length] = new Option('Test'); } |
HTML:
1
| <select name="keuze3" id="keuze3"> |
Nu komt het fijne: als ik het test in Firefox werkt dit prima. Maar zodra ik het in Internet Explorer probeer werkt het vullen van de laatste listbox niet...
Waarom niet? Iemand ideeen?
[ Voor 5% gewijzigd door ViNyL op 25-07-2007 11:39 ]