PC wil niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zit hier met een net nieuwe kale pc die niet wil starten. Configuratie:
Abit KT7, Duron800, 256mb ram, Geforce IIMX Powercolor (tvout) 40GB U-ATA66 7200rpm.
Plextor brander en een pioneer DVDrom.

PC aan, alles deed het, win98se cd erin, startte op. Daarna wou FDISK niet starten vanaf CD, want de cd was volgens DOS niet meer aanwezig. PC uit, PC aan, Geeft aan dat er geen hardeschijf meer in zit. En rare tekens bij primaire slave. Ook bij bios check rare kleuren onderin. Nu, 10 minuten later geeft die bij het aanzetten alleen 3 lampjes, inclusief de plextor brander. DVD lampje blijft uit.

IEMAND TIPS? :'( snik dit is echt jammer

PS. Als jullie helpen staat de }:o sneller aan :)

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 23:51
Welke apparaten zitten op dezelfde IDE?

Kijk de master slave settings even na want als die fout staan krijg je vaak vreemde tekens bij de aanduiding.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

• Okasha
  • Niet online
De pioneer en hardeschijf zitten op dezelfde IDE kabel. Hij deed het de eerste keer ook gewoon prima. We kunnen helaas de kast niet open schroeven, omdat er dan 12 maanden garantie vervalt van de 24. Jammer genoeg kunnen we dan dus ook niet het bios resetten.... :(

Graaaaag hulp! dit is echt klote

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Bel de helpdesk van [insertmerk].

edit:
Vage zin, omgezet in redelijk te begrijpen.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Op vrijdag 09 februari 2001 19:22 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
De pioneer en hardeschijf zitten op dezelfde IDE kabel. Hij deed het de eerste keer ook gewoon prima. We kunnen helaas de kast niet open schroeven, omdat er dan 12 maanden garantie vervalt van de 24. Jammer genoeg kunnen we dan dus ook niet het bios resetten.... :(

Graaaaag hulp! dit is echt klote
Onder welke voorwaarden heb je hem gekocht dan?? Als compleet systeem, alleen zonder OS ofzo??

• Okasha
  • Niet online
Het systeem is aangeschaft bij Harddata. Alle hardware aanwezig, sommige onderdelen zijn meegenomen van de oude pc. oa monitor. 24 maanden garantie, als de zegel verbroken is 12 maanden. (vanavond zijn ze gesloten :()

Heeft iemand een gouden tip of iets vergelijkbaars meegemaakt? WE zijn net via een opstart flop bij de prompt gekomen maar hij zegt dat er geen fixed disks zijn bij fdisk terwijl we eerst toch op die schijven zijn geweest..... :'(

HELP!

Verwijderd

kun je niet in de bios zelf alle waarden restten naar hun originele waarden?

• Okasha
  • Niet online
Hoe zou dat precies in zijn werk moeten gaan? Gewoon de load optimized default, of de fail-save defaults bijvoorbeeld.

Verder is hij met raid uitgerust. Hoe werkt dat precies? Je hebt namelijk Hdd-0,1,2,3.
We hebben nu als third boot device Hdd-0 dat was de standaard

Thnx in advance

Verwijderd

load bios optimized defaults, dan haal je er meer uit dan met fail safe mode, en als het hier niet beter van word doe dan fail safe mode.

en de hdd0 als third optie ? zou kunnen ik weet het niet aangezien het hier om raid gaat dirf ik niet te zeggen of dat kan of niet, maar uitgaande van wat ik weet, doe ik altijd hdd0 op de first optie.

• Okasha
  • Niet online
we hebben de safe default geload maar nu post die niet meer :'( :r..... IS er een manier om het bios te resetten of hem weer te laten posten zonder dat je de kast open draait? Het betrefd een Abit Kt7 raid!

PLEASE :'(

• Total-Control
  • Laatst online: 03-06-2025
Was dat niet mogelijk doormiddel van het
inhouden van de 'insert' toets tijdens het aan zetten.

Eigenlijk zou die na een paar keer aan en uitzetten vanzelf de 'safe mode' moeten gebruiken.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• Okasha
  • Niet online
weet je het zeker? kan iemand dit bevestigen? of nog andere tips? Ik heb zelf de standaard abit handleiding. maar daar staat niets in.
ik zit hopeloos te wachten op een antwoord.

Verwijderd

Haal anders het toetsenbord even uit je pc.
Dan zal de pc altijd stoppen met posten en aangeven welke toets je moet indrukken om in het bios te komen.
Of druk break toets in, dan zal het scherm stil blijven staan. En kun je alsnog zien welke toets nodig is voor het bios.

meestal is dit iets in de trent van:

DEL F2 ESC F10

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Zou kunnen dat door het vervoer of minder gekwalificeerd (-) de ide kabel scheef zit.
Tip bij sommige kasten kun je ook de voorzijde loshalen en dan maar op gevoel je flatcables checken...!?:P

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op vrijdag 09 februari 2001 20:29 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
we hebben de safe default geload maar nu post die niet meer :'( :r..... IS er een manier om het bios te resetten of hem weer te laten posten zonder dat je de kast open draait? Het betrefd een Abit Kt7 raid!

PLEASE :'(
resetten doe je met de jumper op het moederbord (zit naast je pinnetjes voor je ledjes)
ff 10 sec die jumper omgezet houden , zorg er wel voor dat de pc van de 220 af is.
daarna in je bios ff hd detectie op auto zetten op alle apparaten.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Lezen = moeiiiilijk
Er wordt hier gezegd dat de kast niet open mag hoe haal je een jumper van een mobo zonder de kast te openen ? Gewoon teruggaan met die hap er zit toch garantie op ? Als je hebt lopen k...ten en je durft niet terug te gaan met de bak wat maakt het dan uit of je nog 24 of 12 of 6 jaar garantie hebt ?

• Okasha
  • Niet online
Oke laatste update is als volgt.

PC blijkt op een of andere onverklaarbare manier zichzelf te resetten als de powerkabel er langer als 2 a 3 minuten uit geweest is. Dan boot de pc rustig, alleen vind hij dan geen enkele IDE devices. Als we dan rebooten en in het bios alles op auto zetten bij IDE vind hij de plextor probleemloos (IDE secondary master) DE pioneer DVD (IDE Primary slave) Geeft ie aan als P)o.e%r D_D-R (vaaaaaaaag) Hij vind niet dat er een harde schijf inzit.

Oke, maar dan nog probleem 2. Als we in het bios zijn geweest en hem dan restarten, doorstarten, dan post ie niet meer. en branden de lichtjes, maar verder niets. Dan begint alles dus weer opnieuw. Power kabel eruit. bladiebla. :'(

En nog 1 (klein) detail. Hij vindt dat het bios is van 12-12-2009. :?

Oke dat was het tot dusver.

Alvast bedankt en ook bedankt voor de hulp tot nu toe :)

MZZL!

Verwijderd

heb je kt7a raid 100

Verwijderd

Lekkere gaaaaaare pc heb je dan

Verwijderd

dat is bij mij ook maak niet u 12/12/2009

Verwijderd

als je in de bio van raid kom moet Ctrl/h drukken en kijken hoe de raid staat of anders in de bios van het moederbord kijken of er op starten van raid 100 staat anders start hij niet op

• Okasha
  • Niet online
Dat ctrl-H werkt niet. De second boot device = Hdd-0. Zou dat anders moeten zijn? Ik denk dat dit moederbord geen RAID heeft, maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar laten we daar in eerste instantie even vanuit gaan.

Moet ie op Hdd-0 of op een andere als er GEEN raid aanwezig zou zijn. En wat betekent dit precies? :)

MZZL en hartelijk bedankt...

• Okasha
  • Niet online
Oke we zijn net bij de TD geweest van harddata en zijn daar goed geholpen. De pc werkte daar wonder boven wonder gewoon... Later kwamen we thuis en deed alles het ook. Duss. cd erin, fdisk gestart, maar nadat alles bijna klaar was in FDISK stopte hij er opeens weer mee.

Alle problemen van gisteravond dienden zich opnieuw in.. :( Weer die error, weer geen harde schijf. Hoe kan dit? :'(

Hardware conflict ofzo? Het moederbord kan volgens mij niet stuk zijn omdat alles verder goed werkt....

Iemand een goeie tip? Iemand hulp?

Bij voorbaad heel erg bedankt.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
kan je dan niet aan die gasten van harddata vragen of zij de schijf voor je kunnen partitioneren? zij hebben het systeem in elkaar gezet, en als er conflicten zijn is het hun schuld, toch :?

• Okasha
  • Niet online
Ik zie ook net dat er 3 PCI devices op IRQ 11 zitten, 2x serial bus controller en een Mass storage controller. Op IRQ 10 zitten er 2. Een network controller en een simple COMM. controller.

Maakt dit nog uit? ;(

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Ik denk dat je het beste met al je installatie cd's en floppy's naar die lui kunt gaan en met hun hulp gaan kijken wat er misgaat bij het installeren, zodat zij dat kunnen verhelpen.
Pagina: 1