[EyeTV] HDHomeRun for Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-08 11:31
Now you can watch free digital over-the-air or cable TV from all the Macs in your home or office.

The HDHomeRun for Mac is an unique centralized digital TV tuner that connects to your Ethernet network, and can be shared by any Mac using the included EyeTV software. Thanks to its dual tuners, two users can be watching or recording different programs at the same time.
  • Watch digital television on your Mac.
  • Watch and record live TV simultaneously or watch two channels.
  • Picture-in-Picture.
Ik las dus net op TUAW een niews bericht over: HDHomeRun for the Mac door Elgato.
Afbeeldingslocatie: http://www.elgato.com/images/hdhomerun/subhead_homerun.jpg
het beestje kost $199;

Nu zit ik zelf al heel lang te zoeken naar een HD oplossing voor tv te kijken op mijn 24" imac.

Ik vroeg me allen af of iemand goede ervaring heeft met elgato en tv kijken. en of je een extra smartcard nodig hebt dan.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De HDHomeRun wordt trouwens geproduceerd door Silicon Dust. Het enige wat Elgato heeft gedaan is ondersteuning voor het apparaat aan EyeTV toegevoegt en het in een bundel verkopen.

Voor zover ik het heb kunnen nagaan hebben we weinig aan dit apparaat in Nederland. De HDHomeRun kan op twee manieren digital tv ontvangen: via de ether of via de kabel. Via de ether kan de HDHomeRun alleen afstemmen op ATSC free-to-air kanalen. Hier in Europa hebben we echter DVB-T.

Via de kabel kan de HDHomeRun afstemmen op clear-QAM kanalen, hier in Europa hebben we DVB-C. Nu wat dat betreft dat laatste is de informatie wat vaag, want QAM is een modulatie techniek, wat een onderdeel is van digitale tv. In DVB-C wordt er ook gebruik gemaakt van QAM, maar of je via de kabel dus wel digitale tv kunt kijken weet ik niet. Mocht dat wel kunnen, heb je er waarschijnlijk weinig aan, omdat nagenoeg elke kabel aanbieder in Nederland z'n digital tv beveiligd op de kabel zet, of je er nu extra voor moet betalen of niet. Er zit nl. geen CI slot in het kastje voor een CAM module, waar je smartcard weer in zou passen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-08 11:31
Aha, dat is zeer jammer. bedankt voor de informatie

inno