Toon posts:

Netwerk Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag want mijn internet valt steeds uit om de 10 min. als hij in mijn belking 54 g zit.

Het zit zo ongeveer

ik heb een Allied Data Copperjet 816 2P modem dat is van mijn internet.

op die modem heb ik een hub zitten. dit spul zit dus beneden.( merk weet ik niet )

op die hub heb ik een kabel van benede naar boven ( mijn kamer ) op mijn pc zitten

Dat werk allemaal wel goed. :)

Alleen sindskort heb ik dus nu meerdere pc´s boven zitten in mijn kamer en omdat er geen kabel van de hub na boven kan want dan moet er weer een gat geboort worden. Heb ik dus het volgende gedaan. ik heb de kabel die van mijn hub komt benede naar boven in een belkin 54 g router gedaan op mijn kamer en dan gewoon elke kabel naar pc dus 2 kabels. ( allemaal wel straight kabels )

dus ik heb een modem met een hub op een router. 8)7

In ieder geval dit werkt ook allemaal goed. Maar het valt wel elke 5 minuten uit en dan moet ik alles resetten( belkin aan en uit ) |:(

Dus mijn vraag aan jullie wat doe ik fout?
En wat moet er veranderd worden ?

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

Wat nou als je die hub weg haalt en alleen die router aansluit? Want zeg nou zelf dit werkt toch niet lekker.. In welke poort heb je die kabel van de hub in je belkin gedaan?

[ Voor 24% gewijzigd door Brazza op 25-07-2007 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan niet alleen de router want ik kan geen 2 kabels naar boven doen ?

in welke poort ?

in die groene modem ding zit mijn kabel van benede

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:58:
kan niet alleen de router want ik kan geen 2 kabels naar boven doen ?
Dan zet je de pc ff beneden neer, met de router aan de modem. Gewoon even een kwartiertje, kijken of ie nog steeds uitvalt.

Verwijderd

Topicstarter
ja al geprobeer doet het gewoon goed maar het zit dus zo zodra ik die kabel van de hub in mijn belkin doet gaat mijn hub van benede raar doen en daarom doet mijn belkin het niet meer.
je heb altijd 3 lampjes LINK. nog iets en FOX en COL ofzo en dan geeft ie maar alleen de link aan dus het lijkt dus als ik mijn kabel van de hub in mijn belkin doet dat die hub het gewoon doorheeft en dat hij er mee kapt

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31

Bergen

Spellingscontroleur

COL zal wel het collision lampje zijn, die moet ook niet branden. Die knippert als er pakketjes botsen. Die uitleg zal ik je besparen.

Als je de router nou beneden op de modem aansluit en de hub boven neerzet, werkt dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
ja zat ik ook al aan te denken maar die belkin heeft niet genoeg aansluitingen hij heeft er maar 4
maar voor te testen kan ik het wel ff proberen
wat ik nu doe lukt overigens wel maar dat is geen oplossing
dat is namelijk

die router weggehaald en kabel van hub naar bove via de 2 trappen door de huiskamer enzo
dat werkt wel goed .

Verwijderd

een modem > hub > router gaat dus niet werken he, net als eerder aangegeven als er pakketjes botsen weet je dat er iets niet goed is, waarschijnlijk zal je modem al routeren dus zet als het kan in je router boven de router functie uit en laat hem functioneren als switch,

verder wil ik graag van je weten wat de ip's van je pc's en modem en router zijn.
Pagina: 1