Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JS] history.go(-x) - afhankelijk van aantal refreshes?

Pagina: 1
Acties:

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik ben bezig met een webshop, met daarin een shoppingcart. Wanneer je een product in de shoppingcart hebt geplaatst, kun je een aantal dingen doen zoals het veranderen van het aantal bestelde producten, het verwijderen van producten uit de cart, etc.

Verder bevat de pagina een button 'continue shopping'. Als je op deze button klikt, ga je middels een javascript:history.go(-1) functie terug naar de pagina met het item dat je het laatst bekeken hebt, voordat je het aan de shopping cart toevoegde.

Het probleem is, dat de shopping cart pagina gerefreshed wordt wanneer je items eruit delete of het aantal ervan wijzigt. Als je dan op de button klikt, ga je terug naar de vorige shopping cart pagina, met het oude aantal items.

Wat ik nu wil, is iets maken dat het aantal refreshes bijhoudt, zodat ik bijvoorbeeld iets kan doen als

Bij een refresh:
var refreshes = refreshes + 1;

Bij klik op button:
history.go(-refreshes);

Ik weet alleen geen drol van Javascript, en heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken, aangezien je de variabele tussen pagina-refreshes zult moeten gaan bewaren.

Kan iemand mij op weg helpen? Of weet iemand een betere oplossing?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:22

_Apache_

For life.

Waar sla je het winkelwagentje in op? Een sessie?

K zou zeggen sla in een sessie een waarde op wat de laatste 'product/productcategorie bekijken'-pagina geweest is en spring hier naartoe als je klikt op 'door winkelen.'

[ Voor 67% gewijzigd door _Apache_ op 25-07-2007 09:42 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Nee, niet afhankelijk van refreshes.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Kun je niet beter een referrer o.i.d. in je webshop inbouwen, i.p.v. een imho ranzige history.go() ? Dan krijg je dit:

sportschoenen -> toevoegen aan mandje -> mandje bijwerken -> sportschoenen

I.p.v.:
sportschoenen -> toevoegen aan mandje -> mandje bijwerken <- <-

[ Voor 46% gewijzigd door Alex) op 25-07-2007 09:35 ]

We are shaping the future

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 17:18

glashio

C64 > AMIGA > PC

Als je terug gaat in je history en je krijgt een browser-gecached pagina terug dan zou je iets aan die cache moeten aanpassen.

Mozilla heeft hier het één en ander over uitgelegd :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Millennyum
Ik heb het script achter de shopping cart niet zelf gemaakt, ik probeer het alleen maar zo veel mogelijk te tweaken naar mijn eigen wensen.

Hier is een van mijn pagina's, probeer maar eens wat aan de shopping cart toe te voegen, dan zie je gelijk wat er gebeurt: http://www.alice-in-wonde...-wonderland-costumes.html

Alex), wat bedoel je? Heb je het over breadcrumbs? Die zijn helaas statisch op mijn pagina...

• Alex)
Wat ik intypte was het navigatiepad, het is imho veel mooier als je gewoon - zonder Javascript - verder kunt winkelen...

• Millennyum
Ik begrijp je niet... dat is toch ook wat ik wil? Dat bezoekers gewoon verder winkelen waar ze gebleven waren?

[ Voor 38% gewijzigd door Millennyum op 25-07-2007 10:52 ]

• Alex)
Ja, dat klopt, maar (imho) is history.go(-x) een zeer ranzige manier om dat voor elkaar te krijgen, je weet immers nooit zeker of het werkt aangezien je de verantwoordelijkheid van het navigeren dan bij de client legt i.p.v. bij jezelf, en dus kun je niet controleren of alles klopt...

• Millennyum
Vandaar ook mijn toevoeging: "of weet iemand een betere oplossing"? ;)

Wat bedoel je precies met referrer inbouwen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

waar ik voor zou kiezen is een cookie te setten met een counter-variabele en die bij iedere load gewoon met één te verhogen...

dat kun je het beste doen door een standaard 'setCookie' en 'getCookie' functie in te bouwen en die daarvoor te gebruiken
Zoeken op Google naar "setcookie getcookie javascript"

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 25-07-2007 16:16 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
_Apache_ schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:33:
Waar sla je het winkelwagentje in op? Een sessie?
Alex) schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:34:
sportschoenen -> toevoegen aan mandje -> mandje bijwerken -> sportschoenen
Wat beide GoT'ers bedoelen is dat je de pagina "sportschoenen" moet opslaan in je PHP/ASP-sessie wanneer je van sportschoenen klikt/gaat naar "toevoegen aan mandje". vb in variabele: volgendepagina.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:22

_Apache_

For life.

moozzuzz schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:24:
[...]

[...]

Wat beide GoT'ers bedoelen is dat je de pagina "sportschoenen" moet opslaan in je PHP/ASP-sessie wanneer je van sportschoenen klikt/gaat naar "toevoegen aan mandje". vb in variabele: volgendepagina.
Vanuit een marketing technisch oogpunt zou ik zeggen de categorie waaruit het geselecteerd artitkel komt, wellicht wil de 'shopper' nog meer artikelen.. :*)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Millennyum
moozzuzz schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:24:
[...]

[...]

Er is geen PHP/ASP sessie... Dat script maakt voornamelijk gebruik van PERL. Aangezien ik een affiliate webshop heb en de klant de definitieve bestelling via de Amazon website uitvoert, hoef ik geen ingewikkelde dingen te doen met beveiliging enzo...

• Millennyum
Ik zat te denken... is het misschien een mogelijkheid om te controleren welke url als laatste in de browser history staat, en als die overeenkomt met een vooraf gedefinieerde url, deze te wissen uit de history? Zodat je dus toch altijd naar de vorige niet-shopping cart pagina gaat?

• funkwurm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2021
Wat je kunt doen is zorgen dat de bij de refreshes van het items verwijderen/wijzigen gebruik wordt gemaakt van location.replace(); Die zorgt ervoor dat de huidige pagina (dus voor de replace()) niet in de history terecht komt.

• Millennyum
funkwurm schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:52:
Wat je kunt doen is zorgen dat de bij de refreshes van het items verwijderen/wijzigen gebruik wordt gemaakt van location.replace(); Die zorgt ervoor dat de huidige pagina (dus voor de replace()) niet in de history terecht komt.
Dat zou een mooie oplossing zijn. Helaas maken de modify / delete knopjes geen gebruik van javascript, maar wordt hun gedrag ergens in het Perl script gedefinieerd.
Pagina: 1