[Mac mini Intel] Brom bij aansluiten op receiver

Pagina: 1
Acties:

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:09
Momenteel heb ik mijn MacMini aangesloten op mijn TV (voor films en foto's) en receiver (voor iTunes). Het geluid gaat via de analoge uitgang van de mini via een splitter naar zowel TV als receiver. Helaas zit er op mijn receiver een irritante brom als deze verbonden is met de mini. Ik krijg deze met geen mogelijkheid weg. Is het mogelijk om naast de analoge uitgang te gebruiken voor de TV, ook (niet tegelijkertijd, maar wel allebei aangesloten) de optische digitale uitgang te gebruiken voor naar de receiver (alleen voor iTunes dus)?

Waarom zijn die kabels eigenlijk zo belagelijk duur (20 euro)?!

[ Voor 0% gewijzigd door Prutsky op 25-07-2007 08:50 . Reden: typo ]

Verwijderd

Erwinh schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:03:
Momenteel heb ik mijn MacMini aangesloten op mijn TV (voor films en foto's) en receiver (voor iTunes). Het geluid gaat via de analoge uitgang van de mini via een splitter naar zowel TV als receiver. Helaas zit er op mijn receiver een irritante brom als deze verbonden is met de mini. Ik krijg deze met geen mogelijkheid weg.
Zet je TV eens op max volume. Hoor je dan ook die bromtoon? Ik wel, ik denk dat het gewoon aan de Mac Mini ligt.

• Prutsky
Wel iets maar minder irritant dan op de receiver. Aangezien de TV analoog blijft is dit dus niet echt een probleem.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:11

SeatRider

Hips don't lie

Erwinh schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:03:
Momenteel heb ik mijn MacMini aangesloten op mijn TV (voor films en foto's) en receiver (voor iTunes). Het geluid gaat via de analoge uitgang van de mini via een splitter naar zowel TV als receiver. Helaas zit er op mijn receiver een irritante brom als deze verbonden is met de mini. Ik krijg deze met geen mogelijkheid weg. Is het mogelijk om naast de analoge uitgang te gebruiken voor de TV, ook (niet tegelijkertijd, maar wel allebei aangesloten) de optische digitale uitgang te gebruiken voor naar de receiver (alleen voor iTunes dus)?

Waarom zijn die kabels eigenlijk zo belagelijk duur (20 euro)?!
Waarom zou je sowieso het geluid over je receiver EN je TV willen hebben? Misschien heb je een aardlus gecreerd (wat optreedt als je verschillende apparaten met elkaar verbonden hebt die niet allemaal geaard zijn).

Ik zou persoonlijk de mini via toslink aansluiten op de receiver en de TV laten voor wat t is.

En check elektronica-online.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:32:
[...]

Zet je TV eens op max volume. Hoor je dan ook die bromtoon? Ik wel, ik denk dat het gewoon aan de Mac Mini ligt.
Ik ben bang dat het inderdaad aan je Mini ligt. Ik heb hetzelfde namelijk ook en ik heb het ook al van andere personen gelezen die dit probleem hebben.

Bij mij gaat het geluid prima totdat de Mini in slaapstand gaat. Dan begint de bromtoon. Wanneer de Mini weer 'wakker' wordt blijft de bromtoon aanhouden totdat er een geluid wordt afgespeeld, dus bijv. een muziekstuk in iTunes, of bijvoorbeeld het 'belletje' in de e-mailontvanger.....

• Prutsky
@ SeatRider: Als ik een film wil kijken wil ik het geluid uit de TV laten komen niet uit de speakers van mijn versterker/receiver. Nog bedankt voor de electronica-online tip!

@ Pentaxiaan: De mini staat altijd aan dus helaas.

Maar goed, het is dus wel mogelijk om gewoon de stereo muziek van iTunes te beluisteren via de toslink kabel op mijn receiver?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:11

SeatRider

Hips don't lie

Erwinh schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:24:
@ SeatRider: Als ik een film wil kijken wil ik het geluid uit de TV laten komen niet uit de speakers van mijn versterker/receiver. Nog bedankt voor de electronica-online tip!

@ Pentaxiaan: De mini staat altijd aan dus helaas.

Maar goed, het is dus wel mogelijk om gewoon de stereo muziek van iTunes te beluisteren via de toslink kabel op mijn receiver?
Ja hoor.

Apart trouwens, de meeste mensen willen het geluid van films ook wel graag over hun receiver hebben, vanwege de kwaliteit :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is het niet een idee, om de aarde van je kabel eens los te maken?
Dit zou een aardlus kunnen zijn, en als je die aarde loshaalt verbreek je de lus.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
Koop een line-transformer ;) dan ben je van het probleem af
For an optimum signal transmission from line units to a mixer or amplifier. By using a transformer coupling, interferences due to matching problems, e.g. hum loops, are prevented to a large extent. Input and output are DC separated.

All inputs and outputs can be used via 6.3mm jacks and XLR jacks, balanced as well as unbalanced.
Balanced and unbalanced inputs and outputs O
Output impedance can be switched from 1:1/600Ω to 2:1/150Ω
Phase can be switched from 0° to 180°
Groundlift switch
Wideband balancing transformer
Robust metal housing
De Stage Line LTR-102 line transformer is een voor mij bekende en ik ben er zeer tevreden over ;)

en dit van deze post moet je dus niet doen, dat gaat niet werken
Boudewijn schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:32:
is het niet een idee, om de aarde van je kabel eens los te maken?
Dit zou een aardlus kunnen zijn, en als je die aarde loshaalt verbreek je de lus.

[ Voor 18% gewijzigd door Wolf87 op 25-07-2007 11:33 ]

Pagina: 1