Toon posts:

[XP] Register backup maken als XP niet meer opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Heb al een tijdje rond gezocht op het forum maar ik kan het niet echt vinden.

Weten jullie toevallig of er een mogelijkheid is om een backup van het register te maken als je niet in die Windows installatie zit op dat moment?

Ik heb namelijk een pc die niet meer door wil starten in XP, ook niet in veilige modus. Ik heb een schone schijf opnieuw geinstalleerd met XP en daar de oude schijf aangehangen. Kan ik van de oude schijf dan nog het register backuppen?

hoop dat jullie het antwoord weten

alvast benankt!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting
Hier staan in ieder geval de locaties in van de registerbestanden (System, Software, SAM, Security en Default).

De vraag is echter of je er iets aan zult hebben. Wellicht dat de problemen met het opstarten van de pc worden veroorzaakt door een defect register en sowieso zal het terugzetten van het register waarschijnlijk niet het resultaat hebben wat jij beoogt. Je kunt wellicht de stappen in het document volgen om te zien of je op deze manier de computer weer opgestart krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
ah ok bedankt,

het probleem is namelijk dat er een software licentie opstaat die vrij prijzig is... geen idee hoe je die kan backuppen..

staat dit in c:\windows\system32\config\software?

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:25
Maak een kopietje van de hardeschijf met Trueimage of Ghost of iets dergelijks, kwestie van een backup te hebben.
Draai chkdsk.
Stop de schijf terug in de PC waar je de harde schijf uitgehaald hebt.
Doe een 'in-place upgrade' van XP : gewoon opstarten met de CD van XP, installatie beginnen, maar als hij zegt dat er al een XP opstaat voor "repair" kiezen.

Heb zo toch al een paar kapotte XP's en W2K's kunnen herstellen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien begrijp ik het verkeerd maar je kunt toch via regedit het complete register in- en exporteren?

edit1
Hmmm niet goed gelezen. Excuus.

edit2
Alhoewel, als je iets van het oude register kunt vinden waar dat nummer staat lijkt dat me toch wel goed mogelijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Guardian Angel op 25-07-2007 15:42 ]

ARME AOW’er

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jahoor, alleen TS wist denk ik niet waar deze bestanden zich bevonden. Om eerlijk wist ik het ook niet uit mijn hoofd :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1