Toon posts:

[muis] Waarom 2 batterijen als het met 1 kan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb z'n leuke willen wever vraag waarom zitten er 2 batterijen in de muis als het met 1 kan.
Ik heb hier een wireless optical mouse 2000 van het wel gehete merk Microsoft. Netjes 2 batterijen mee geleverd. Nu heb ik dus 1 batterij er in gedaan en het lampje brandde al, leuk dacht ik nu gebruik ik hem al meer dan 72 uur op 1 batterij is dat slecht?

Of is het juist milieu vriendelijk op 1 batterij werken?

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
Het verbaasd mij dat de batterij contact kan maken met de contacjes in de batterij houder van de muis. Normaal gesproken worden de batterijen doorverbonden in de batterijhouder. Ben dus erg benieuwd hoe die batterij in die optical mouse 2000 zit.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Met een draadje is nog milieu vriendelijker.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
blackhawk180 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:52:
Het verbaasd mij dat de batterij contact kan maken met de contacjes in de batterij houder van de muis. Normaal gesproken worden de batterijen doorverbonden in de batterijhouder. Ben dus erg benieuwd hoe die batterij in die optical mouse 2000 zit.
Dat verbaast mij ook normaal is het dus doorverbonden maar hier blijkbaar niet
Wellicht zal hier wel een trukje zijn aangezien op de doos nu ook stond van langere levensduur van de batterijen, misschien werkt de muis perfect op 1 maar dan gaat die misschien 3 maand mee. En met 2 een half jaar want op doos sstaat 6+ months battery life.

Eigelik leuk om uit te zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 08:57 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 13:22

Willem2

Ω is futile

Ik vermoed dat hij op 2 batterijen langer draait dan 2x op 1 batterij, om de hele simpele reden dat die muis een optimale spanning/vermogen heeft om op te werken (waarschijnlijk 2 batterijen) en omdat 2 batterijen langer het benodigde minimum vermogen kunnen leveren dan 1 losse batterij.

Stel dat die muis 150mw nodig heeft; op 1 batterij ligt de grens dan op 1.5V bij 0.1Ampere. Bij 2 batterijen op 1.5V en 0.05Ampere per batterij. Maar meten is weten, dus probeer het zou ik zeggen! :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

1 of 2 batterijen maakt niks uit toch? Voor zulke dingen heb je uiteraard gewoon oplaadbare batterijen :)

Youtube Download ubersnel.nl

Pagina: 1