Setup voor Win98 draaien op een WinXP machine?

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 21:00

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Even een vraag waarop ik het antwoord zelf waarschijnlijk wel weer, maar wil het toch even helemaal zeker weten. Wij hebben als kadootje van een vriendin een cd voor onze dochter gekregen (een sesamstraat cd ;) ).
Nu blijkt dat deze in de setup controleert welk OS gebruikt is en op onze XP laptop aangeeft dat het niet het juiste operating system is. En na even het hoesje gelezen te hebben is de minimale systeemeis Windows 95 of 98.

Nu zal dit geen duur cd-tje zijn geweest, maar ik vind het toch een beetje sneu dat ie het niet doet. Zijn er mogelijkheden (behalve een multiboot systeem) waarbij ik toch nog iets voor mekaar zou kunnen krijgen?

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Compabiliteitsmodus van XP? Rechtermuisknop, eigenschappen en dan 3 tabblad volgens mij.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 22:48
Heb je de compatibility mode al eens aangepast voor die setup? Misschien helpt dat:
properties van setup.exe nemen en daar bij de tab compatibility settings aanpassen naar win98.

Je kan het ook wel oplossen via een VM waarop je win98 zet.

• hars73

hars73

Topicstarter
8)7 ja tuurlijk.. die heb ik ooooit in een ver verleden ook al eens ergens voor gebruikt (tis nog vroeg). Werkt die ook op een setup die op de cd (dus read-only) staat?
Ik ga dit vanavond direct even proberen. Dan bestaat daarna de kans nog dat de geinstalleerde executable hetzelfde probleem heeft, maar die kan ik dan ook op Win98 compatibiliteit zetten.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Op een CD kun je compatabiliteitsmodus niet instellen, maar als je de installer eerst naar de HDD kopieert kan het wel...

We are shaping the future

• hars73

hars73

Topicstarter
Alex) schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:51:
Op een CD kun je compatabiliteitsmodus niet instellen, maar als je de installer eerst naar de HDD kopieert kan het wel...
Nou tis een installer met daarbij een hele stapel extra files en submappen. Maar die zouden ook gewoon allemaal naar de harde schijf gekopieerd kunnen worden, read-only eraf en dan aanpassen. Ik ga het wel even proberen, moet vast een heel eind kunnen komen. ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat je ook zou kunnen doen is even Virtual Pc van MS (is gratis) downloaden en hier Win98 in installeren. Daarna gewoon onder Windows XP.. windows 98 starten en in het opstartmenu gelijk het sesamstraat spel starten.

Wel even van de cdrom een isootje maken.. is wel zo makkelijk.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• hars73

hars73

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de tips... Het kopieeren van CD naar HDD en vervolgens de compatibiliteit van de setup.exe op Windows 98 zetten werkte prima. De software zelf draait verder gewoon goed op Windows XP.
Pagina: 1