Hdd Gecrashed ?

Pagina: 1
Acties:

• Mighty 5nake
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-04-2025
hallo mannen,meestal zeg ik niet veel op tweakers.net ,sorry :p,maar ik wou even jullie meening ...

ik heb in mijn pctje 3 verschillende hdd's,1tje voor mijn windows enz,en 2 voor mijn data,sinds kort maakt 1 van die hdd's een irriterend geluid,hetzelfde geluid dat ie mee opstart,enkel gebeurt dat constant,waneer ik probeer in de HDD te neuze,of ik neem toch aan dat het die hdd is,dan duurt het heel lange tijd voor ie erin wilt en hoor ik opnieuw hetzelfde geluid,soms duurt het 5min. tege dat het mapje opengaat en dan zie ik mn hoofdfolders,maar zijn die leeg,wat niet klopt,of soms zie ik gewoon alles ...

het is altijd wel iets dat ie doet,oftewel ziet windows em niet,oftewel hapert die ofz,maar waneer ik een andere HDD uitschakel,dan draait ie volgens mij wel behoorlijk normaal ,is het mijn moederbord dan ? ...

wat het ook kan zijn is,het is een gemode pc,5 fantjes,fancontroller enz,en ik had een Hyper PSU,580 watt ofz,die is aan de haaie en moest ik temp. een 350 watt PSU instoppe,ligt het aan de stroom dan ?

zoveel vragen,geen antwoorden :p,ik hoop ze bij jullie te vinden ,zelf ken ik niet zoveel van hardware failures ...

alvast bedankt voor de hulp :)

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02 20:27
als hij tikt (denk dat je dat bedoelt) is hij WAARSCHIJNLIJK op weg naar een andere dimensie (oftewel: dood aan het gaan). Zorg dat je dus zsm een backup maakt voor zover dat nog wil.

Wat je zegt, als je een andere hdd loshaalt, doetie het beter... ik zou eerder verwachten dat je pc gewoon onstabiel wordt, dus dat zou schijn door hoop zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Grote Schurk op 25-07-2007 03:15 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 08:19
Ik denk dat je voeding gewoon te licht is. Wat voor videokaart en cpu heb je hier nog bij hangen?

http://specs.tweak.to/16567

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Welk merk is de 350W voeding? Als de harddisk wel goed werkt als andere hdd's zijn afgekoppeld, lijkt me niet dat het aan de harde schijf ligt.

Nederlander in België

• Mighty 5nake
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-04-2025
nou ,ik heb vandaag even beginnen doordenken omdat ik in dos steeds een fout in mijn bios krijg,iets over boot direcory ofz,ik bekijk het zo ff en edit deze post dan,nadat ik wat dieper onderzoek deed merkte ik dat het mijn sata schijfje was die tikte,mijn Enige SATA schijf,dus ik heb die van sata 1 naar sata 2 verplaatst,en de hele dag geen problemen,niet 1 tikje gehoord,mobo kapot ?

(p.s. dit is niet mijn eerste slechte ervaring met dit moederbord,al ben ik wel vergete wat het vorige keer was ... )

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Snaketrooper schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:42:
nou ,ik heb vandaag even beginnen doordenken omdat ik in dos steeds een fout in mijn bios krijg,iets over boot direcory ofz,ik bekijk het zo ff en edit deze post dan,nadat ik wat dieper onderzoek deed merkte ik dat het mijn sata schijfje was die tikte,mijn Enige SATA schijf,dus ik heb die van sata 1 naar sata 2 verplaatst,en de hele dag geen problemen,niet 1 tikje gehoord,mobo kapot ?

(p.s. dit is niet mijn eerste slechte ervaring met dit moederbord,al ben ik wel vergete wat het vorige keer was ... )
Die schijf zal niet gaan tikken door een defecte SATA poort imho. Lijkt me toch echt een geval te weinig power van de voeding.
Pagina: 1