Asus WDM Video IN

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 10:35
Gekozen om in dit forum ipv "Consumentenvideo en videobewerking", omdat ik (nog) niet aan het bewerken ben en hier meer expertise op dit gebied is.

De afgelopen 2 avonden bezig geweest om met een ASUS nVidia GeForce Ti 4600 Ultra de Video In (geen out dus) aan de gang te krijgen, helaas nog steeds zonder resultaat.

Werk met Windows XP SP2 volledig geupdate e.d.

Heb GoT al doorzocht en 20 gerelateerde topics bekeken, en niet alleen op GoT maar ook op Google verschillende paginas bekeken.

Wat ik allemaal heb geprobeerd:
- Veel nVidia detonator driver geprobeerd tot en met 20.x
- verschillende nVidia WDM drivers geprobeerd (overal wordt 1.08 aangeraden, deze ook dus)
- Asus Live geprobeerd
- Asus Digital VCR 2.5
- Amcap (makkelijk om te testen)

Tot nu toe zonder resultaat, en zijn zeer veel mensen en tweakers die hier problemen mee hebben... Ik ben er nu ongeveer 8-10 uur mee bezig geweest. Zo'n 30 reboots en zoeken naar drivers en tools en het bekijken van mogelijke oplossingen.

Ook mensen beweren dat dit aan de voeding ligt. Heb gekeken wat ik voor waardes had bij 3.3 volt. Dit is 3.11 tot 3.15. Ik heb een Tagan 330 Watt voeding, net ook geprobeerd om alle schijven behalve de OS schijf aan te sluiten, helaas.

Dus ook met oude detonator drivers werkt het niet. Bij bijna iedereen werkte het wel gewoon met Windows 98 SE en ME...

Heeft iemand hier met Windows XP ervaring mee? Werkt het bij iemand wel?

Zo ja, wat voor versienummers van drivers heb je?

<Homepage>

• KoalaBear84
Ook handig om te vermelden. Alle WDM drivers (verschillende versies) die ik heb geprobeerd geven bij "nVidia WDM Video Capture (universal)" de foutcode 10.

The device cannot start. (Code 10)

<Homepage>

Verwijderd

http://dlsvr02.asus.com/p...ased_Drv/AsusDVCR2352.exe
http://dlsvr02.asus.com/p...ased_Drv/nv8189_w2kxp.zip

De twee bovenstaande drivers heb je nodig maar er is in SP2 een probleem (vraag mij niet welke), maar het probleem gebruiken veel mensen alleen SP1 voor XP.
Kijk even op http://www.degroeneknop.nl/forum/ misschien wordt je daar wijzer van.
Ik heb een tv-kaart met een Nvidiachip die een video-in gedeelte heeft en die kreeg met geen tien paarden aan de gang onder XP SP2 maar onder SP1 wel. :'(
Misschien is er iemand die weet wat het probleem, ik werk nu Vista en daar werkt de tv-kaart en video-in alleen onder MCE-Vista.
Maar heb je geen driver en software-cd's bij de VGA-kaart. Vaak staat ook een programma je video-in kan aansturen, maar dan je er alleen mee werken onder dat programma.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 13:40 ]

Verwijderd

I don't know if you still need this information, but maybe some one else will. When you download the WMD drivers for the GeForce4 make sure you don't download the vivo drivers with the TV tuner (wdm-vivo-tv) as that card does not have a tuner. Make sure you only download the VIVO drivers (2.26_wdm-vivo).
Bron: http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t27310.html

Die driver kan je hier vinden: http://ftp.up.ac.za/pub/windows/nvidia/WDM/2.26/

Ik hoop het werkt.

Verwijderd

Ik heb de driver gemaild.

• KoalaBear84
Thnx voor de hulp iig. Ook met alleen de VIVO driver waar je de link van gaf krijg ik bij de Video Capture de Code 10. Hij installeert nu iig niet die 2 andere van de 4 drivergedeeltes die de kaart niet ondersteund.

Ga nu ook 81.89 proberen en Asus Digital VCR 2.3x van de links. De email heb ik (nog) niet gehad :)

<Homepage>

Verwijderd

Kreeg de mail net zo hard terug.
GMail-server wil hem niet ontvangen

• KoalaBear84
Kheb net 2.26 VIVO geprobeerd, ook daarmee Code 10 (icm 81.89).

Jammer dat GMail de mail niet in ontvangst wil nemen. Als het deze (http://ftp.up.ac.za/pub/w...DM/2.26/2.26_wdm-vivo.exe) is, dan heb ik 'm al geprobeerd.

Gister ook nog gezocht naar de originele driver CD, maar die heb ik niet meer (denk ik) omdat die niet nuttig meer is omdat het internet er vol mee staat.

Edit:
Alle oude topics lopen dood. Er moeten toch meerdere mensen zijn met een GeForce Ti kaart die dit ondervonden hebben of waarbij het wel goed werkt?

[ Voor 16% gewijzigd door KoalaBear84 op 25-07-2007 14:51 ]

<Homepage>

Verwijderd

Heb je oudere versie van de drivers geprobeerd?

• KoalaBear84
Ja, deze heb ik ook geprobeerd. Van 1.08 tot heden. Zo ook bij de drivers voor de kaart zelf van 20.x tot heden.

<Homepage>

Verwijderd

Lees dit eens!
Foutcode 10
Foeke van Veenendaal <infoSPAMFILTER@vanveenendaal.demon.nl>
dinsdag 04 oktober 2005

Foutcode 10 bij het installeren van hardware. Dit komt meestal voor bij Packerd Bell computers.

Als het verwijderen uit apparaatbeheer en dan opnieuw installeren geen soelaas bied, zou u het volgende kunnen proberen.
LET OP DE VOLGENDE INSTELLINGEN ZIJN OP EIGEN RISICO.
U gaat naar: "Start" --> "Uitvoeren" --> U voert daar in "regedit" -->U toetst "Enter"
U komt daar in een boomstructuur. Elk plusje opent de onderliggende "sleutels" en elk minnetje sluit die.
U opent achtereenvolgend:
H_key Local Machine -->Software -->Microsoft. U klikt dan met de rechtermuisknop op "Driversigning" en kiest voor de optie "Machteging". Hier zet u de vinkjes van volledigbeheer en lezen op "Toestaan".

• KoalaBear84
Ik krijg dit wel bij het installeren, vraagt ie of ik het wil toetstaan, dit doe ik dan.

Moet even weg, daarna test ik of het iets uitmaakt (ben er bang voor).

<Homepage>

Verwijderd

Ik hoop dat je wat vindt, maar als ik zo de berichten lees op het internet dan had ik allang USB-capture kaartje gekocht.

Succes.

• KoalaBear84
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:34:
Ik hoop dat je wat vindt, maar als ik zo de berichten lees op het internet dan had ik allang USB-capture kaartje gekocht.

Succes.
Ja, dat ben ik ondertussen ook aan het overwegen om het goedkoopste hauppage of pinnacle kaartje te kopen met Composiet in.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Het ergste vind ik, de kaart ondersteund het perfect maar de drivers weigeren mee te werken..

<Homepage>

Pagina: 1