Toon posts:

Vaag probleem met apache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk al geruime tijd met apache http server voor hier thuis met de site.
Nu heb ik bij een kennis die ook ene eigen site wou een site gebouwd en nu wou ik hem vandaag online zetten. Bij de installatie alles goed ingevoerd, programma werkt, configuration file correct aangepast.
Toen op het adsl modem poort 80 open gezet.
Als ik dan naar http://localhost ga staat er dat het werkt, dat hoort ook zo.
Toen in de map die ik heb geselecteerd de site gezet en toen weer naar localhost gegaan, de site werkt naar behoren.
Als ik naar het adres van de router gaat, 192.168.1.1 dan ga ik idd naar de router.
Maar als ik naar het "internet" ip adres ga, wat ik via www.watismijnip.nl ben te weten gekomen, en dit adres invoer in internet explorer, dan kom ik ook weer op de router....

En dit krijg ik dus niet goed, iemand een idee wat er aan de hand is?

Extra info:
De pc staat direct op een adsl modem/router, een standaard ding van versatel, internet is 4 mb adsl van versatel, en de pc zit via een lan kabel op het internet.
Pc zelf is een wat oudere pentium 3 met windows xp pro service pack 2.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Om welke router gaat het? Ik gok dat de router geen nat-loopback feature heeft, je kan dus niet 'intern' naar je externe IP adres surfen. Heb je al geprobeerd het vanuit je eigen PC/thuis te testen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:35

paularts

Paulux !!!!!!

of je isp blockt je poort 80 voor uitgaand verkeer
probeer het eens op poort 81

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had dit probleem ook, ik kon het oplossen door in mijn Zyxel modem bij de command line "ip nat loopback on" in te vullen.

Je bent hoe dan ook waarschijnlijk wel vanaf het internet op dit moment bereikbaar, alleen niet via je eigen netwerk.

Wat is je Internet IP, dan kan ik het voor je testen. MSN karel_1980@hotmail.com

[ Voor 14% gewijzigd door DRaakje op 24-07-2007 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
De router durf ik niet precies te zeggen, dat zou ik moeten opzoeken als ik weer langs ga.
Maar op de router staat idd wel iets van nat, dus ik ga eens kijken of daar nog wat staat, of anders kijk ik de rest wel even door.
En ik moet idd eens kijken of ik thuis erop kan komen als daar alles aanstaat.

@Draakje: bedankt voor je aanbod, maar het gaat niet om apache op mijn pc, maar bij een kennis.
Dus ik moet zelf langs om dingen te testen en alles.

Maar bedankt voor de tips zover.

Edit:
Ik heb net nog een screenshot van hun doorgekregen als je naar hun "internet" adres gaat:
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/8089/screendmsm0.jpg
En blijkbaar staat nu bij hun de computer uit, dus het word minstens morgen voor ik uberhaupt kan kijken :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 23:53 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:48:
@Draakje: bedankt voor je aanbod, maar het gaat niet om apache op mijn pc, maar bij een kennis.
Dus ik moet zelf langs om dingen te testen en alles.
Je zult die poort 80 toch wel eerst moeten mappen naar Apache's (althans, de PC waar ie op draait) interne IP, als die kennis een NAT-router gebruikt. Als zijn PC het externe ISP-IP-adres krijgt, dan hoef je geen poorten te mappen (maar dan zou z'n externe IP direct moeten werken).

Verder zul je idd ook moeten zoeken naar "nat loopback". Mocht na dat alles je routers webinterface alsnog roet in t eten gooien, dan kun je die vaak wel op een alternatieve poort zetten, 8080 ofzo is wel makkelijk te onthouden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, en de poort 8080 "werkt" hetzelfde als met de normale poort 80?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die éne keer dat je naar je router's webinterface moet, kun je gewoon naar http://192.168.1.1:8080/ surfen ja.

Maar wellicht is het helemaal niet nodig hoor, ga nou eerst maar eens die poort 80 naar Apache's IP mappen

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sure, np

Hoe dan ook, je kan eventueel ook via een remote desktopje eens kijken of een site vanaf buiten wel bereikbaar is.

Nat loopback is bij mij alleen bereikbaar als ik telnet naar mijn router/modem.

succes

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kan proberen in je host file dit te zetten :

code:
1
127.0.0.1          localhost (WAN-IP)

WAN IP dus invoeren op de plek waar (WAN-IP) staat, zonder haakjes.
Op het moment dat jij dus je WAN IP intikt in de browser, zal deze redirecten naar localhost, en dat is waar je wezen moet.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus ik moet gaan kijken of ik de nat loopback aan kan zetten, en apache portmappen op de router.
Komt in orde, mocht het niet lukken laat ik wel wat van mij horen :)
Pagina: 1