Toon posts:

[XP] Pc start niet door, blijft op scherm Windows Logo staan

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wilde de pc vanmorgen opstarten en op het moment dat hij het Windows logo weergeeft en het balkje eronder beweegt gaat hij niet meer verder.

Het balkje blijft bewegen alleen laat hij dus niet het volgende scherm met de users zien.
In veilige modus opstarten lukt wel, heb ook al systeem herstel uitgevoerd 0% + result.

Er zijn, naar mijn weten, geen rare veranderingen geweest op het systeem die bovenstaande kunnen veroorzaken. Iemand een idee hoe ik dat het makkelijkst kan verhelpen?

Toevoeging:
- Geheugen laten scanen, geen error meldingen
- alle usb apparaten losgekoppeld van de pc
- via veilige modus "diagnostisch" laten opstarten

Bovenstaande allemaal zonder resultaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 23:09 ]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Het feit dat je pc nog wel opstart in veilige modus, lijkt mij een duidelijke hint dat het aan een driver ligt. Je kan ook tijdens het opstarten op F8 drukken en "Opstarten met laatste goed werkende configuratie" selecteren (of iets wat er op lijkt). Dat helpt ook nog wel eens bij mij.

Als je echt alle hardware wilt uitsluiten kan je ook nog het volgende doen

Ouderwetse truuk die soms wel werkt:

Haal alle PCI (express) kaarten uit het systeem, tot het minimale noodzakelijke.

Start het systeem op. Als hij het nu wel goed doet, betekent dat dat er iets mis is met je PCI kaarten. Daarna is het een kwestie van stuk voor stuk er in zetten en uit proberen of het nog steeds allemaal werkt.

Andere dingen die je kan proberen

Daarnaast kan je (toch) nog proberen ander (tijdelijk) geheugen te plaatsen.

Heb je ook al de temperatuur van je CPU gechecked (indien deze overgeclocked is?)

edit: typo's

[ Voor 32% gewijzigd door Laurens-R op 25-07-2007 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je suggesties. Mmm... alle kaarten uit de pc halen, wat een werkje. :P
De pc is dual-boot, Windows Vista werkt wel gewoon.

Ik wilde eigenlijk de setup van Windows XP (MCE) even opnieuw erover gooien, probleem is alleen dat ik een meegeleverde recovery CD heb met alleen een image (ghost bestand) waardoor ik dus niet gewoon even de setup kan runnen. Of ik moet een illegale versie downloaden en daar de stup van gebruiken......

Ik zal straks de pc strippen en kijken of dat een oplossing is. Temp van CPU is trouwens ok (niet overclocked).

Verwijderd

Topicstarter
Pc opnieuw ingespoeld, alles werkt weer naar behoren.
Deze optie was minder werk dan alle pci kaarten etc. eruit slepen.

In ieder geval bedankt voor de reactie ;-)