Toon posts:

component stuk op hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat voor component dit is en of dit te vervangen is? component is omcirkeld met een rode lijn.
http://www.coenverbruggen.nl/foto/hardware/HDD_DOA.JPG

mvg jeroen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen idee wat voor component het is, maar ik zou het niet proberen te gaan vervangen maar gewoon die disk terugsturen. Je hebt niet voor niets 5 jaar garantie op die dingen. Zelf vervangen zal trouwens lastig gaan worden tenzij je een deugdelijke soldeerbout e.d. hebt.

Verwijderd

Dat zijn spoeltjes, maar die branden niet zomaar door, iets heeft kortsluiting gemaakt op het ding.

Gewoon RMA inderdaad, alleen kan dit goed onder user abuse vallen aangezien die dingen niet zomaar doorfikken.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 15:57
DOA lijkt erop te wijzen dat ze er al zo uitzagen voordat je ze aansloot? Als er geen data op staat is er geen rede om het zelf te repareren en kan je um beter gewoon terugsturen?
Als je de goeie spoeltjes kan vinden en een fatsoenlijke bout hebt, is het voor 50c opgelost.
Vervangbaar is het natuurlijk altijd maar je moet er wel de spullen voor hebben. Gooi de code die erop staat anders eens in google. Misschien staat er tussen de tientallen links naar chinese spoelboeren wel een nederlandse webshop?

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
staat 1r2 op dus ik zal wel veel foute replays krijgen op google.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 15:57
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:12:
staat 1r2 op dus ik zal wel veel foute replays krijgen op google.
In combinatie met "1R2 Ohm" krijg ik toch allemaal draadweerstanden. Bijster onbetrouwbaar maar misschien toch iets. Als ik via deze site een specsheet bekijk lijkt het een afkorting te zijn voor minimum en maximum resistance range...

EDIT: Geweldig op "1R2 Inductor" krijg je allemaal spoelen met 1R2 als rating. Zou me niet verbazen als het nog verschilt van fabrikant op fabrikant.

[ Voor 13% gewijzigd door TeXiCiTy op 24-07-2007 23:19 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 18:39
2 componenten zijn shielded power inductors.
Waarde 1R2 slaat (bijna altijd) op 1.2uH nu moet je nog de exacte maten opmeten en even bij verschillende fabrikanten langsgaan (Bourns, Coilcraft, Coiltronics etc)
Datasheets vergelijken en als deze ongeveer overeenkomen (Rdc max en Idcmax) dan kan je ze proberen aan te schaffen.
edit: vb bourns (ik weet niet of de maat klopt) http://www.bourns.com/pdfs/SRR6603.pdf
edit2: het ziet eruit als mechanische schade en de HD zijn +/- 1 jaar oud dus ik neem aan dat alle garantie waarop je aanspraak zou kunnen maken vervallen is.

[ Voor 28% gewijzigd door W.Wonderland op 24-07-2007 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee schijf is nieuw ik wilde deze in de netgear netwerkstorag zetten en toen brak het af. zou ik dit onder garatie kunnen verhalen met het rma formulier.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:43:
nee schijf is nieuw ik wilde deze in de netgear netwerkstorag zetten en toen brak het af. zou ik dit onder garatie kunnen verhalen met het rma formulier.
Als dat ding zo geleverd is wel ja. Daarbij, Seagate doet nooit moeilijk om RMA's.
Pagina: 1