Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

19 inch rackrails, wordt dit niet te breed? (foto)

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:55
Hoi.

Ik heb hier een Asus 1U server liggen die ik in een datacentre wil gaan plaatsen alleen het probleem is dat er geen bevestigingsrails bijgeleverd waren. Nu is dat ding al een jaar oud en realiseer het me nu pas, volgens de handleiding zouden ze erbij moeten zitten. Anyway dat zijn ze niet.

Nu heb ik zelf een universeel slide rail setje gekocht van Kingslide (staat erin gegraveerd), dat gaat opzich wel denk ik.. Desnoods maak ik zelf wat bevestigingsgaten als het nodig is in de kast... (Er zitten officieel helemaal geen gaten aan de zijkant dus het is mij een raadsel hoe die originele rails erop had gemoeten, wellicht via de onderkant ofzo, daar stikt het van de schroefgaatjes?)

Maarre... Nu zit ie er dus aan een kant op die rail, ter test... Maar je kan mij nog meer vertellen maar het wordt volgens mij te breed. Het steekt 7mm verder uit dan de originele draai/montage/lip schroefjes aan de voorzijde. Kan dat allemaal wel?

Foto zegt meer dan 1000 woorden dus bij deze;

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~supradav/img/serverrails.jpg

Ik heb niet zoveel zin om ter plaatse te moeten klooien maar ik heb hier thuis ook geen 19 inch rack staan om het even uit te proberen. Iemand met meer ervaring met dit soort grappen?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 15:43

Martijn02

/* No Comment */

Hoe breed is nu de totale breedte van je server inclusief rails? 't lijkt mij dat zo'n rack zo'n 19 inch (=48.26 cm) breed is... (anders kan je vast ook wel wat specs van een rack online vinden)

Als de lipjes van je kast normaalgesproken in de gaatjes van de kast passen (wat meestal zo is) dan gaat het voor mijn gevoel (maar dat zegt niet zo bijzonder veel) nu niet passen...

edit: whoeps :)
The rack's mounting fixture consists of two parallel metal strips (also referred to as "rails" or "panel mount") standing vertically. The strips are each 0.625 inches (15.875 mm) wide, and are separated by a gap of 17.75 inches (450.85 mm), giving an overall rack width of 19 inches (482.6 mm). The strips have holes in them at regular intervals, with both strips matching, so that each hole is part of a horizontal pair with a center-to-center distance of 18.3 inches (464.82 mm).
http://en.wikipedia.org/wiki/19-inch_rack

trouwens wel erg dat ik je vraag met een google query kan beantwoorden

[ Voor 78% gewijzigd door Martijn02 op 24-07-2007 22:20 ]

• nl2dav
Niets ergs aan, ik weet wel dat 19 inch 48.26cm is, je wordt doodgegooid hier met dit soort antwoorden dat wordt nog een keer de dood van Tweakers, alles kan je met Google vinden.

Hoe dan ook het gaat mij erom dat het gewoon niet uitkomt en ik vraag me af waarom niet. Dan ga je bedenken dat er misschien wat speling is en iemand van de praktijk weet dat, aan theorie heb ik niet zoveel.

Van origineel zwart lipje naar origineel zwartje lipje is het exact 48cm
Van raillip naar raillip is het 49(,1?) cm

de rails aan de zijkant van de body maken de server zelf 46.5cm breed ipv 44cm

Kijk als het niet past, wat het volgens deze maten ook niet gaat doen, wie verzint er dan rails die niet passen... Is niet echt handel voor volgens mij.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Ik kan het niet precies zien, maar zit die zwarte schroef aan de beheuzing voor de schroefgaten in de rails?

Speling heb je niet veel in een rack, en die schroeven draaien vaak precies in de rails om de boel binnen te houden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zitten er normaal niet 2 gaten per U in die bevestigings punten? Hoe kan die ene zwarte schroef dan passen? Die komt dan tussen 2 gaatjes uit of ben ik nou raar? :?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• nl2dav
Die zwarte schroef past sowieso niet dus ik heb ervoor gekozen om de rails gelijk te houden met de hoogte en bodem van de server anders wordt het geheel zodirect groter dan 1U en dat is ook niet de bedoeling lijkt me.

Dat die zwarte schroef niet in de bevestiging valt vind ik niet zo belangrijk, die kan ik er zelfs afhalen. Server zit in de rails en rails komt op de kast dus dat hangt wel alleen moet het niet te breed worden.

En hoe ik het ook bekijk het is niet logisch allemaal inderdaad :/

Kan Google'n wat ik wil maar daar wordt het niet smaller van. Anders rij ik morgen gewoon brutaal naar dat datacenter en zie daar wel -sigh-

Vanaf de zijkant gezien;

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~supradav/img/serverrails2.jpg

Ben nou toch bezig dus;

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~supradav/img/serverrails3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~supradav/img/serverrails4.jpg

:|

[ Voor 45% gewijzigd door nl2dav op 24-07-2007 23:38 ]

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:14
Uit ervaring weet ik dat je altijd wel wat speling hebt tussen de zijkant van een server en het rack (meestal zo een 1 a 1.5 CM.)
Het lijkt mij dan ook wel vrij zeker dat dit gaat passen.
Mocht je echt absolute zekerheid willen hebben dan zou je het idd terplaatse moeten proberen.

• nl2dav
Hmm oke bedankt voor het delen van je ervaring, ik hou niet zo van verrassingen maar het moet maar even dan, laat het wel weten als ik het getest heb }:|

• Xiphalon
  • Laatst online: 17:01
Volgens mij gaat het niet passen.

De gaten in je kast zelf (de zwarte dus) passen precies op het rack.

De rails die je gekocht hebt, passen goed in een kast met een uitsparing daarvoor, zoiets als:

Afbeeldingslocatie: http://valkema.org/img/servers.jpg

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
Anders gebruik je toch DuckTape, die zwarte is extra sterk!

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 15:43

Martijn02

/* No Comment */

Heb net de netto ruimte tussen de rails (waar de server dus tussen moet) nog even opgemeten in ons 19" rack. Ik kom niet verder dan 44,8cm :S
lemming_nl schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:51:
Zitten er normaal niet 2 gaten per U in die bevestigings punten? Hoe kan die ene zwarte schroef dan passen? Die komt dan tussen 2 gaatjes uit of ben ik nou raar? :?
Normaalgesproken schroeven die schroefjes in de bevestigingsrails... Maar de racks die ik ken hebben allemaal 3 gaten per U (dus ook eentje in het midden)

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Je hoeft geen rails te gebruiken in het data center :) is wel makkelijker met onderhoud, maar het hoeft niet.

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:14
Rddr schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:03:
Je hoeft geen rails te gebruiken in het data center :) is wel makkelijker met onderhoud, maar het hoeft niet.
Klopt niet helemaal. Wij verplichten het idd ook niet, maar er zjn hosters die het wel verplichten, of er zelf rails op zetten.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het doet me een beetje denken aan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1170679547.jpg
Oftewel, het kan passen, het kan ook niet passen. De enige manier waarop je daarachter komt is om het in het rack te proppen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Dit gaat niet passen, jouw rails zijn veel te breed. Bij dit type server zitten normaal ook geen echte rails maar 2 metalen stripjes die in elkaar schuiven (en een stuk dunner zijn). De 2 zwarte borgschroeven draai je in het uiteinde van de rails, zoals je zelf ziet gaat dat ook niet werken.

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 26-07-2007 11:06 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• nl2dav
Oftewel, het kan passen, het kan ook niet passen. De enige manier waarop je daarachter komt is om het in het rack te proppen.
Haha mooie, hele case naar binnen gevouwen lol.. Maar das zo te zien geen 1U dus waarschijnlijk ga ik dan toch een probleem krijgen... Hhhmm .. Ik heb m'n bezoek uitgesteld tot volgende week maar wellicht moet ik dan maar proberen een knik te maken in de beugels aan de achterzijde en de beugels aan de voorzijde in z'n geheel niet te gebruiken.

Ik heb de hele rails iets naar achter gemonteerd zodat alleen de binnenrail in principe van belang is bij het naar buiten schuiven aan de voorzijde en dat zou dan wellicht net aan moeten kunnen.

En zoniet is het toch een beetje pech enzo }:|
Anders gebruik je toch DuckTape, die zwarte is extra sterk!
Tsskk hebben ze jou hier ook toegelaten joh? ;)

• nl2dav
Ik wil nog even zeggen dat het uiteindelijk nu al een maand of 2 hangt met de gebruikte rails en een hoop creativiteit... Met dank ook aan de goede hulp van Solcon d:)b

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Lol.. solcon ? Zeker hemelboutjes gebruikt ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1