[XP] Geen Beeld, Videodriver per ongeluk uitgeschakeld*

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fustire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08-2022
Beste Tweakerts,

Door gekloot met drivers heb ik per ongelijk mijn grafishe kaart uitgeschakeld. Hierdoor kan ik op geen manier nog in Windows komen met beeld. Veilig modus werkt niet..

AMD Sempron 2200+
GeForce MX 4000
MSI moederbord

Hoogachtend,

Paul

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

We missen eigen onderzoek, google resultaten, GoT Search resultaten en uitgebreidere specificaties. MSI moederbord zegt niets, aangezien ze tientallen, danniet honderden mobo types hebben gemaakt. Heb je bijvoorbeeld onboard video, al geprobeert te starten zonder videokaart, dan windows weer uitschakelen nadat hij helemaal klaar is met laden en je graka er weer in te steken?

Commandline FTW

• fustire
Ik ben een redelijke beginner met computers.

In principe werkt niets, onboard video is niet aanwezig. Ik heb een M863G, ik kan niets vinden met google.

Ik kan in de installatie waar de videokaart is uitgeschakeld niets doen, ik hoor hem in Windows komen (windows opstart geluid) ik hoor dingen inloggen maar verder blijft het beeldscherm zwart, veilige modus blijft hangen op een zwarte pagina met een knipperende cursor.

[ Voor 46% gewijzigd door fustire op 24-07-2007 21:51 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je heel toevallig een andere videokaart tot je beschikking die je er even in kan prikken? Zo kan je nml weer in windows komen en de oude kaart weer activeren of verwijderen en opnieuw installeren.

• fustire
Ik ben erachter dat mijn moederbord WEL onboard video heeft. Het probleem is alleen dat ik niet de videokaart maar de onboard video heb uitgeschakeld, helaas kan ik nergens aangeven dat ik de videokaart wil gebruiken als 1st device.

Ik heb geen anderen videokaart beschikbaar.

Verwijderd

Bios reset ?
Dan staat alles weer op default settings.
(ff stroom eraf, batterijtje eruit halen --> stroom erop --> stroom eraf --> batterij erin, stroom erop, en starten maar :) )

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
fustire schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:23:
helaas kan ik nergens aangeven dat ik de videokaart wil gebruiken als 1st device.
Als het goed is kun je in je BIOS instellen welke VGA je wilt gebruiken als 1e keuze maar als je gewoon het kabeltje omprikt is de kans groot dat 'ie het automatisch al doet :)

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 24-07-2007 22:28 ]

• fustire
(Welk kabeltje?:O) Ik heb gedaan wat je zei Neo567, stroom eraf, batterij eruit, stroom erop, booten(boot gewoon naar windows), stroom eraf, batterij erin, stroom erop, hetzelfde als eerst.

Ik schrijf dit van een andere partitie op dezelfde harde schijf. Hier is de dedicated kaart wel standaard.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kabeltje vraag je? Denk aan je VGA kabel, je weet wel, dat mooie ding dat van je computer naar je monitor loopt. Je kan trouwens in je BIOS prima instellen welke er eerst moet komen, vaak is het iets van AGP > PCI en andersom, zet hem dan eens op PCI > AGP.

Ik vind het wel knap trouwens. Een videokaart in je AGP hebben en toch met onboard werken. Zoiets als dat een gebruiker klaagt dat zijn spelletjes zo langzaam draaien ondanks een dikke videokaart van 256 MB en er achter komen dat hij via onboard werkt met 4 MB normaal en 64 shared.

Commandline FTW

• fustire
Bios heb ik gereset, ik kan nergens vinden waar je VGA instelt, ik heb AGP gekozen i.p.v. PCI maar dat schijnt niet te werken.

• fustire
Ik heb de bios gereset, dit is nu allemaal standaard en er is nog steeds een mooi zwart scherm, het heeft dus niet geholpen, ik heb in de bios de VGA al op PCI en AGP gezet (AGP kaart).

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen is je computer opstarten met je Windows 2000 / XP /Vista cd.
En een herinstallatie uitvoeren, mogelijk overschrijft hij de drivers......

Verwijderd

Probeer eens een ander besturingssysteem uit. Bijv. Koppix Laat opstarten vanaf de CD. (Er moet niets ingeïnstalleerd zijn) Misschien kun je op die manier je beeldkaart aan de praat krijgen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Als je een AGP kaart gebruikt is de onboard automatisch uitgeschakeld, gaan kloten in de bios heeft hiervoor geen enkel nut. Je kunt proberen om in het F8 menu te kiezen voor VGA Modus, echter gebruikt hij hierbij nog steeds de normale vga-driver en als die echt corrupt is heb je kans dat 't dan nog niet werkt. Veilige Modus zou soiwieso moeten werken aangezien hij hier een algemene svga driver gebruikt. Als je een knipperende cursor krijgt moet je gewoon wat langer wachten, soms duurt opstarten in veilige modus verschrijkkelijk lang.

• fustire
De VGA kabel zit standaard nu in de videokaart, dit is geen verschil. Ik ga nu proberen in veilige modus te komen, ik heb de vorige keer max 10 minuten gewacht voor het laden.Het rare is dat in 1 partitie wel de dedicated kaart standaard is en in de andere de onboard chip.

[ Voor 81% gewijzigd door fustire op 25-07-2007 10:09 ]

• fustire
Nielson, wat kan onder verschrikkelijk lang laden vallen? 30 minuten? 1 uur? Hij is nu al 20 minuten bezig.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
fustire schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:30:
Nielson, wat kan onder verschrikkelijk lang laden vallen? 30 minuten? 1 uur? Hij is nu al 20 minuten bezig.
Nou, 20 minuten is al erg lang. Maar op welk punt geeft 'ie die knipperende cursor ? F8 menu krijg je dus nog wel, en ook het laden van een aantal bestanden nog ? Kijk anders even of je in de bios APIC mode aan hebt staan, misschien wordt je probleem helemaal niet door de videokaart drivers veroorzaakt.

• fustire
Ik heb hem 1 uur laten draaien, nog niet in veilige modus. Hij laadt alle bestanden wel, daarna zie ik alleen nog maar een knipperende cursor. *Checkt Apic Mode*

EDIT: Ik heb geen apic modus 8)7 Ik heb een bios met weinig features.

[ Voor 18% gewijzigd door fustire op 25-07-2007 15:05 ]

• fustire
Het gaat om dit probleem dit heb ik geselecteerd. Alleen dan met de on-board video :'(

• fustire
Is er een mogelijkheid om zonder grafische UI een systeemherstel uit te voeren?

Verwijderd

Haal de AGP kaart eruit en probeer alleen met de onboard videokaart op te starten. Als dit niet lukt dan is er iets anders aan de hand dan alleen het "uitschakelen" van jou AGP videokaart.

• fustire
Het probleem is alleen dat ik de onboard heb uitgeschakelt, dit is waarschijnlijk een simpele instelling in Windows XP zelf, XP laadt tot het grote windows logo met die laadbalk eronder. Daarna alleen nog maar zwart. Daarom vroeg ik of je zonder de UI een systeemherstel uit kan voeren, ik kan via herstellen op de windows cd wel in een DOS omgeving komen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zet even de Windows versie in de topictitel per de Windows Clients - Policy :)

Je had dat ook veel eerder al kunnen melden, is een stuk duidelijker gezien de fikse verschillen tussen WDM (XP) en Vista's drivermodel.

Heb je een Home edition of een Professional? Misschien kan je dan nog met bijvoorbeeld Remote Desktop inloggen en via apparaatbeheer de onboard grafische driver weer inschakelen, RD gebruikt zijn eigen driver namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1