Toon posts:

[Vista] Vreemde zaak met installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Vista gekocht.
Netjes bij begin installatie de code ingegeven die op de verpakking staat, maar bij systeemeigenschappen zie ik nu toch staan dat de installatie maar 30 dagen geldig is.
Als ik vervolgens Vista wil activeren krijg ik de melding dat de code al in gebruik is.
Waarom krijg ik die melding niet meteen bij installatie? Het gaat om een upgrade over Xp heen, dus een internet verbinding om de code te checken voor de installatie is aanwezig. Zijn de 30 dagen nu om en vindt ik geen oplossing hiervoor kan ik niet meer terug naar Xp en Vista werkt niet meer.
Mooie boel dat activeren zeg..................................

Wat moet ik nu doen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon even met Microsoft bellen. Als het via de computer niet lukt krijg je iemand aan de lijn, ff de boel uitleggen, is het zo opgelost.

Verwijderd

Idd, microsoft ff bellen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 21:05 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bellen met microsoft...

moest ik 2 weken geleden ook na de installatie van mijn nieuwe pc (heb retail vista ultimate) ook die gaf aan dat de key al in gebruik was.

een belletje, en even met een een mederwerker kletsen om eea uit te leggen en je bent klaar

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Je zou bijna bang worden om Vista te kopen als je van al die activeringsproblemen hoort. Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat codes uit een nieuwe doos al in gebruik zijn???

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:45:
Je zou bijna bang worden om Vista te kopen als je van al die activeringsproblemen hoort. Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat codes uit een nieuwe doos al in gebruik zijn???
kan ook helemaal niet, die dozen zijn gesealed. je moet hem al openmaken om de code te zien.

wat is er mis met activering :? heb vaak genoeg moeten bellen heb er nog nooit problemen mee gehad

A wise man's life is based around fuck you

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Soms gaat er ergens iets niet goed. Ook een keer iemands PC gehad die vroeg na 1 week opeens weer om activatie maar dat werkte niet. Even gebelt en 5 min later was het opgelost.

Als het allemaal legaal is werkt bellen voor zover ik weet altijd.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik had dit pasgeleden met Windows Server 2008, al had ik de key zelf eerst geprobeerd (en geactiveerd) op een VM en nu op een fysieke machine. Eventjes bellen loste alles op (al maakte ik wel een typo... er is geen corrigeeroptie dus let goed op tijdens het intypen)

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad ff moeten bellen, ze deden niet moeilijk. Vista is up and running.

Maar als je ff nadenkt kan iedereen wel met een lul verhaal bij MS aankomen door ff te bellen, ze geven je zo een nieuwe activatie code :?
Ik heb gewoon verteld dat mijn activatiekey uit de doos niet werkte en aangaf dat ie al in gebruik is. Ze gaven me zonder verder te vragen gewoon een nieuwe key :X

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:09:
Heb inderdaad ff moeten bellen, ze deden niet moeilijk. Vista is up and running.

Maar als je ff nadenkt kan iedereen wel met een lul verhaal bij MS aankomen door ff te bellen, ze geven je zo een nieuwe activatie code :?
Ik heb gewoon verteld dat mijn activatiekey uit de doos niet werkte en aangaf dat ie al in gebruik is. Ze gaven me zonder verder te vragen gewoon een nieuwe key :X
Heb je de code doorgegeven. Zoja, hebben ze waarschijnlijk even gekeken of het een code is die is uitgegeven door MS en gecontroleerd of niet 2000 mensen al hebben geprobeerd te activeren met de code.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ja die code moest ik wel efkes doorgeven.

Dat met die codes is ook geen echt waterdichte zaak. Ik liep vanmorgen bij MM in Heerlen en zag dat er op vrijwel alles computers gewoon een sticker op de zij- of achterkant zat met de code's van Vista ;)
Kwestie van met je mobiel ff een foto ervan maken en thuis uitproberen of het werkt. Bij Dixons liggen zelfs lege hoesjes zonder Vista dvd in de schappen die je kunt openen, binnenin de doosjes vind je gewoon de activatiecode :X Ik vraag me af of Dixons die hoesjes gewoon zo mag tonen in de winkel? Elke gek kan er zo met zijn mobiel een kiekje van schieten. En ook bij Dixons vindt je de code's gewoon op de computers. Of die code's werken weet ik niet, maar het zou best eens kunnen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:54:
Ja die code moest ik wel efkes doorgeven.

Dat met die codes is ook geen echt waterdichte zaak.
....en daarom mag je tegenwoordig zo vaak bellen, omdat er genoeg mensen zijn die blijkbaar liever op een minder nette manier hun spulletjes willen laten werken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1