Toon posts:

[WinMe] Restart na Shutdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds Surfen&Bellen van HetNet geinstalleerd is (zonder bijgeleverde cdrom) blijft de PC continue opnieuw opstarten na het afsluiten.

Situatieschets:
- Computer via reguliere weg afsluiten (dus Start->Afsluiten, etc...)
- Computer staat een seconde of 20 uit (echt helemaal uit, geen enkel lampje brandt meer)
- Computer start uit het niets opnieuw op.

Probleem is alleen te verhelpen door de UTP kabel uit de netwerkkaart te halen, zodat deze geen signalen meer ontvangt. Netwerkkaart betreft een Realtek RTL8139.

Heb verder van alles geprobeerd. Zowel in bios (iets in de trent van wake-on-lan, etc) als in Windows ME (ndis.vxd, APM, etc).

Heeft iemand anders tips of ervaring met een dergelijk probleem als deze? Ik hoor het graag.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou kunnen proberen om eventueel de extra chip die op je kaart zit (als het een losse is, gezien WinME vast wel) los te halen, als deze erop zit en los te halen is uiteraard. Misschien dat dat WoL aan zet. Anders de driver instellingen nalopen of daar iets van WoL bij staat. Bij mij in XP staat er een optie "WakeOnLAN from PowerOff". Ik heb hem aan staan, maar mijn PC gaat niet spontaan aan, omdat het in het BIOS is uitgeschakeld en ik geen WoL signalen heb op mijn netwerk.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:18:
Je zou kunnen proberen om eventueel de extra chip die op je kaart zit (als het een losse is, gezien WinME vast wel) los te halen, als deze erop zit en los te halen is uiteraard. Misschien dat dat WoL aan zet. Anders de driver instellingen nalopen of daar iets van WoL bij staat. Bij mij in XP staat er een optie "WakeOnLAN from PowerOff". Ik heb hem aan staan, maar mijn PC gaat niet spontaan aan, omdat het in het BIOS is uitgeschakeld en ik geen WoL signalen heb op mijn netwerk.
Het lijkt mij ook heel raar dat de experiabox uit zichzelf WoL signalen gaat sturen, en dan ook nog eens met deze regelmaat, dat het bij iedere shutdown voorkomt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je de instellingen nou nog nagekeken of er dergelijke opties zijn? En kijk dan ook gelijk op je Experiabox of er zoiets staat. Staat alles normaal en zou hij niet aan moeten gaan, check dan eens je hele systeem of je geen spyware oid hebt, is dat clean, bel dan je provider en meld dat door hun apparatuur jouw computer spontaan aangaat.
Gaat hij ook weer aan als je hem tijdens het starten weer uitschakeld?

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alsvolgt opgelost: Een biosupdate gedaan, zodat de WoL optie(s) beschikbaar kwamen in de bios en deze vervolgens op disabled gezet. Opgelost.