Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welk programma voor welke beveiliging??

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na zo'n 3 jaar een trouwe aanhanger te zijn geweest van Kaspersky Internet Security Suite, ben ik me toch gaan ergeren aan de firewall.
Ik bleef namelijk constan bij elke actie de vraag krijgen "toestaan/weigeren" (ongeacht hoe vaak ik het al had aangegeven, de firewall bleef hier om vragen).
Daarnaast heb ik ook besloten om niet meer een all-in-one suite te gebruiken, maar gewoon een paar verschillende programma's.
Zodat ik net even wat betere resultaten behaal; losse programma's scoren op bepaalde gebieden vaak net wat beter als een all-in-one.

Vandaar dat ik sinds gisteren bezig ben met een totaal nieuwe aanpak om mijn systeem te beveiligen (in de hoop een zo veilig mogelijk systeem te krijgen).
Wat ik wil is het volgende:
Ik wil graag elk probleemgebied van internet-aanvallen zo goed mogelijk aanpakken.

- De probleemgebieden die ik wil gaan aanpakken zijn als volgt:
1) Virusbeveiliging
2) Firewall
3) Spy- en Adware
4) Spam
5) Popups
6) Phishing

----------------------------
Goede beveiliging is voor mij het belangrijkste, laat ik daar even duidelijk over zijn.
De producten hoeven van mij dan ook niet persé zo goedkoop mogelijk (of zelfs gratis) te zijn.
(Het gaat mij om het eindproduct)

1) De virusbeveiliging heb ik sinds gisteren al veranderd, ik heb namelijk NOD32 aangeschaft.

2) Wat betreft de firewall zit ik nog een beetje te twijfelen tussen:
Outpost Firewall Pro v4.0
Comodo Firewall Pro v2.4 (gratis)

- Mocht iemand nog andere goede alternatieven hebben, dan hoor ik dat graag...
(ZoneAlarm heb ik getest, maar die vind ik absoluut niet fijn)

--> Voor punt 3), 4), 5) en 6) heb ik nog totaal geen idee... dus kom maar op met jullie adviezen zou ik zeggen ;) .

Ik zou het dan ook op prijs stellen als jullie voor punt 2 t/m 6 wat adviezen kunnen geven.

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:50
Voor popups heb ik vroeger wel eens admuncher gebruikt die kwam toen altijd als beste uit de tests.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb hier xs4all en daar krijg ej gratis macaffe bij . erg handig en bevalt uitstekend
ook kwa load

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 24-07-2007 20:48 ]

Iperf

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

[deja-vu]
Die pop-ups met die vraag blijf je houden, da's inherent aan een software firewall. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Ik gebruik:Spybot, SpywareBlaster en Sophos Antivirus. Geen firewall. Dat vind ik niet nodig. In al die jaren nooit een virus gehad. Ik check ook regelmatig even de tasklist op rare processen e.d. De eerste 2 zijn gratis, Sophos heb ik van werk.

No production networks were harmed during this posting

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een kennis van mij had ook NOD32 aangeschaft en ik had hem geinstalleerd en geconfigureerd op een verse pc voor hem. Binnen 3 uur had ie al een virus te pakken die door NOD was doorgelaten. Ik vertrouw dat pakket niet zo meer.

Comodo firewall gebruik ik ook, werkt ok tot nu toe. Voor spy en adware gewoon adware personal 1.6r ? (dus niet die logge 2007 versie) Spam > Thunderbird en spam filter configureren. Popups : Firefox, add block plus en de pop up blocker in firefox instellen.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Zie pasta in "De ULTIEME beveiliging?"

Er zijn dus genoeg topics over de door jou genoemde veiligheidspunten te vinden. Nog een nieuw topic hierover is niet nodig. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.