internet op laptop via GPRS

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 14:56
ik heb een laptop met een sitecom bluetooth stick, en een sony ericsson k750i
nu wou ik internet op m'n laptop via mijn telefoon,
dus heb ik via het prog. bluesoleil (dat je bij sitecom krijgt) een inbelverbinding opgesteld.
als ik inlog dan staat er linksonder bij windows ; "115,2 KB inbelverbinding"
maar ik heb dan nog geen internet.

ik heb via mijn k750i en een kpn prepaid kaartje naar kpn gebeld en gprs & mms geactiveerd.
weet iemand wat?

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Regelmatig maak ik met mijn laptop ook verbinding met internet via mijn mobiele telefoon.
Ik gebruik daarvoor gprs en ook bel ik regelmatig in naar mijn bedrijf.

Gprs verbinding maak ik via nokia pc suite. Ik heb een nokia 6230.

Inbellen doe ik met een normale inbelverbinding waar ik dan het bluetooth modem kies.

De software die je bij de bluetooth stick krijgt kan ook misschien wel werken maar ik heb goede ervaring met pc suite.
Sony-Ericson heeft ook pc suite software zag ik. Heb je het daar al mee geprobeerd?

Niels en Lieke in the house

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 14:56
ik heb de pc suite,
als ik mijn telefoon via bluetooth aansluit dan vindt die pc suit hem niet dus ik heb hem aangesloten via een usb kabel.
hij vindt hem en synchroniseert, maar als ik de wizard mobiel internet volg en dan gprs kies dan krijg ik een schermpje met "gebruikers id" en "wachtwoord" wat moet ik hier dan invullen? ik heb al geprobeerd met niets maar dat werkt niet, ik verzend dan veel pakketjes en ontvang er veel maar ik zie geen google.nl

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
oddish2211 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:36:
ik heb de pc suite,
als ik mijn telefoon via bluetooth aansluit dan vindt die pc suit hem niet dus ik heb hem aangesloten via een usb kabel.
hij vindt hem en synchroniseert, maar als ik de wizard mobiel internet volg en dan gprs kies dan krijg ik een schermpje met "gebruikers id" en "wachtwoord" wat moet ik hier dan invullen? ik heb al geprobeerd met niets maar dat werkt niet, ik verzend dan veel pakketjes en ontvang er veel maar ik zie geen google.nl
Even aan je provider vragen of op de site van de provider kijken. Meestal kun je de gebruikersnaam ook wel vinden in je telefoon, wachtwoord bestaat uit sterretjes, dus die zul je moeten navragen

[ Voor 13% gewijzigd door Boyd op 25-07-2007 23:22 ]