From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Verwijderd
maar ik zou persoonlijk de trafic kiezen? waarom?
meer ruimte ook voor de passagiers + hele goed zit positie die je lang volhoudt
Heb je een dakkoffer overwogen voor de Laguna?
Lijkt me dat het het slimste om het zekere voor het onzekere te nemen en voor de Trafic te gaan. Hard rijden hoef je sowieso niet te proberen met 5 man + bagage dus daar hoef je het niet voor te doen.
Wat comfort betreft.....die Trafic's zijn er op gemaakt om vaak en lang in gereden te worden dus dat zit wel snor. De Laguna is gewoon comfortabel, maar of je dat na een paar uur aan een stuk ook nog vind betwijfel ik.
Inspirator, motivator, friendJazzy schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:39:
Het maakt niet uit, beiden gaan ze toch wel stuk.
....
[ Voor 21% gewijzigd door max op 24-07-2007 20:36 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik reken maar liever iets te veel ruimte, dan te weinig.
Trafic dus.
wijze woorden
Dan nog maar 'n auto huren, of een bus met ruimte.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Nederlands is makkelijker als je denkt
Daar dacht ik dus ook aan en ff rond gebeld en er een geregeldJazzy schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:39:
Het maakt niet uit, beiden gaan ze toch wel stuk.
Heb je een dakkoffer overwogen voor de Laguna?
Qua bagage zit het nu dus wel goed.
Maar weegt de extra ruimte in de Trafic op tegen het verlies van ruim een halve dag tijdsverlies?
Die espace heeft nog minder bagageruimte dan de Laguna:SeatRider schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:11:
Volgens mij is het hoe dan ook een consessie. Kun je niet een paar euri's extra neerleggen en een MPV huren? Renault Espace, als je toch stokbrood wilt rijden
Specs Espace
Specs Laguna
Laguna 475 liter en de Espace 291 liter.
[ Voor 40% gewijzigd door Nobby op 24-07-2007 21:39 ]
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Tot je de achterste bank uit de Espace haaltNobby schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:32:
[...]
Die espace heeft nog minder bagageruimte dan de Laguna:
Specs Espace
Specs Laguna
Laguna 475 liter en de Espace 291 liter.

Denk die achterste bank maar 's weg.
SorrySeatRider schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:52:
Damn you Grrrrrene, wou NET hetzelfde gaan posten, was alleen op zoek naar een plaatje
[ Voor 43% gewijzigd door Grrrrrene op 24-07-2007 21:53 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dus die passagiersstoelen in de Trafic zijn ook aardig comfortabel(?), ik ging er van uit dat de Laguna comfortabeler zou zijn.max schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:35:
[knip]
Wat comfort betreft.....die Trafic's zijn er op gemaakt om vaak en lang in gereden te worden dus dat zit wel snor. De Laguna is gewoon comfortabel, maar of je dat na een paar uur aan een stuk ook nog vind betwijfel ik.
Verwijderd
maar ik zou voor een trafic gaan
rij deze zelf regelmatig voor het werk (Renault Route Service dienst)
en ik blijf het prettig rijden vinden zolang je je stoel maar goed instelt
en idd een Laguna zit wel ruim als je met 4e was oke.. maar 5 is te veel
Zijn alle stoelen instelbaar dan?Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:12:
Laguna heeft wel een 3punts gordel in het midden
maar ik zou voor een trafic gaan
rij deze zelf regelmatig voor het werk (Renault Route Service dienst)
en ik blijf het prettig rijden vinden zolang je je stoel maar goed instelt
en idd een Laguna zit wel ruim als je met 4e was oke.. maar 5 is te veel
Na 2 uur zit praktisch elke auto kut. Ik zou puur op de ruimte gaan in dit geval. Kunnen mensen net wat meer bewegen en dat is juist wat een auto reis ietsje aangenamer kan maken.
[ Voor 49% gewijzigd door The - DDD op 24-07-2007 22:20 ]
Comfort in de Laguna? Met 5 man blijft daar denk ik weinig van over (behalve voor de bestuurder)Nobby schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:58:
Ik ga deze vakantie nog weg met 4 andere vrienden (5 totaal) naar Tsjechië.
Nu kan ik kiezen uit 2 huurauto's.
Een 9 persoons Renault Trafic en een Renault Laguna Grand Tour. (Allebei Diesels)
De Trafic kan ik zaterdags pas om 16.00 ophalen en de Laguna kan ik al om 8.00 ophalen.
Nu is het moeilijk beslissen, omdat ik me afvraag of de bagage van 5 man wel past in de Laguna. Voordeel van de Laguna is dus dat de vakantie eerder kan beginnen en beter comfort. Voordeel van de Trafic is meer ruimte. Qua prijs kosten ze allebei ongeveer evenveel.
Specs Trafic
Specs Laguna
Iemand nog goed advies?
Want het klinkt alsof die Trafic die er om 16:00 is ook wel eens om 16:00 teruggebracht zou kunnen worden, en vervolgens een beurt moet krijgen en eigenlijk pas maandag weer verhuurd kan worden..
Hopen dat ik hem wat eerder mee kan krijgen eventueel.
Ik huur bij www.munsterhuis.nl omdat ze niet moeilijk doen over jongere bestuurders en ik dus dat hele stuk niet in m'n eentje hoef te rijden.
Ik ben zelf 22 en ik ga naar tsjechië, dan blijft er niet veel betaalbaars over.
[ Voor 8% gewijzigd door Nobby op 24-07-2007 22:41 ]
wow, een hele halve dag....Nobby schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:32:
[...]
Maar weegt de extra ruimte in de Trafic op tegen het verlies van ruim een halve dag tijdsverlies?
Je bent op vakantie! wat maakt die paar uurtjes nou uit? Als je onderweg flink in de file staat (aangezien iedereen op dat tijdstip vertrekt) ben je zo die paar uur ook kwijt.
Waarom gaat iedereen toch altijd zo gehaast weg! Mijn vakantie begint op het moment dat ik de deur van mn werk achter me dicht trek.
Het kost je misschien een halve dag, maar het weegt niet op tegen het comfort dat je hebt. 3 volwassenen achterin is echt geen pretje in een hele hoop auto's. De Trafic kan je daarbij erg helpen.
wijze woorden
XXXVI
Vooral ik met m'n bijna 2m weiger langer dan 30 minuten op een achterbank te moeten zitten
Niet iedereen vindt het praktisch en wenselijk om bijvoorbeeld om 3 uur in de ochtend aan te komen bij het pension. Sommigen kiezen er daarom voor om toch een beetje te plannen, zeker als je te maken hebt met meerdere personen.Zosas schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:28:
wow, een hele halve dag....![]()
Je bent op vakantie! wat maakt die paar uurtjes nou uit? Als je onderweg flink in de file staat (aangezien iedereen op dat tijdstip vertrekt) ben je zo die paar uur ook kwijt.
Waarom gaat iedereen toch altijd zo gehaast weg! Mijn vakantie begint op het moment dat ik de deur van mn werk achter me dicht trek.
Het kost je misschien een halve dag, maar het weegt niet op tegen het comfort dat je hebt. 3 volwassenen achterin is echt geen pretje in een hele hoop auto's. De Trafic kan je daarbij erg helpen.
Ohja, was ff vergeten dat de Traffic pas om 16 uur opgehaald kon worden, nevermind.
Niettemin zou ik voor comfort gaan en met een Traffic (of een Espace) heb je daar gewoon meer van, die zijn echt bedoeld voor 5 of meer personen + bagage, die Laguna niet echt. Ik vind de middelste positie op de achterbank altijd een noodoplossing en gebruik hem liever niet.
[ Voor 48% gewijzigd door Grrrrrene op 25-07-2007 14:28 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Trafic is natuurlijk ook altijd fijn en biedt nog meer ruimte.
Ik zou met beide vertrekken, maar zou wel kiezen voor Trafic als ik de keuze had voor zelfde prijs.
Die traffic kan pas rond 18:00 uur opgehaald worden toch? Dan kan je de hele nacht doortuffen en komt je de volgende dag (weet even niet de afstand uit mijn hoofd)Jazzy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:08:
[...]
Niet iedereen vindt het praktisch en wenselijk om bijvoorbeeld om 3 uur in de ochtend aan te komen bij het pension. Sommigen kiezen er daarom voor om toch een beetje te plannen, zeker als je te maken hebt met meerdere personen.
Anders vertrek je een dag later; het wordt toch een chaos op de weg...
wijze woorden