Toon posts:

Vista Home Premium 32Bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een vraagje,

Ik heb nu Vista Home Premium 32Bit op mijn pc draaien. Ik merk alleen dat mijn hardeschijf super vaak aan het ratelen is. Dat is vooral als ik programma's opstart of afsluit. Maar ook vaak als ik niks aan het doen ben. En dan niet zon beetje maar echt hard.

Ik gebruik op dit moment 1GB geheugen. Vista gebruikt zelf bij mij 300MB.
Zal dit gekraak over zijn als ik 1GB bij koop? Of ligt het gewoon aan me HD of aan me drivers?
En zal ik het verschil ook echt daadwerkelijk gaan merken?

Alvast Bedankt,

Marco

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:38

FTL

Het zal je SuperFetch zijn denk ik. Windows Vista laadt je niet gebruikte computer geheugen zo vol mogelijk met vaak gestarte programma's zodat ze snel opstarten als je ze aanklikt.
(dit doet hij in lagere CPU en IO prioriteit, je zal er niet teveel last van moeten hebben)

Verder een tip: gebruik goede topic titels, deze was wel HEEL algemeen.

[ Voor 15% gewijzigd door FTL op 24-07-2007 18:48 ]

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Hmm wat ik wel weet, is dat vista automatisch je harde schijf defragmenteerd. Op vaste tijd stippen dus om de x aantal dagen. Misschien is dat het? Of anders je virrusscanner die flink aan het doorscannen is op de achtergrond? :z

Verwijderd

Topicstarter
Owja sorry van die topic naam :P Vergeten om hem af te maken.

Ik heb geen virusscanners erop. Ik heb niks in de achtergrond draaien. Kan ik dat defragmenteren uitzetten. Of moet ik soms iets veranderen aan Superfetch?

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:38

FTL

Of moet ik soms iets veranderen aan Superfetch?
Het is "by design", op het geratel zou je er niet teveel last van moeten hebbeb.
Maar je kan SuperFetch wel uitzetten als je wil:
Startmenu -> Run (of uitvoeren) en services.msc intypen en dan enter.

Zoek in de lijst "Superfetch" en open de eigenschappen.
In de eigenschappen kan je hem disablen, en eventueel aangeven dat hij tijdens boot niet moet laden.

Persoonlijk zou ik hem aan laten staan, als je pc een poos aanstaat houdt het vanzelf op. Als je je vista niet elke keer uitzet maar in standby dan heb je er nooit last van.

[ Voor 12% gewijzigd door FTL op 24-07-2007 19:20 ]