Toon posts:

Hdd bijvoegen, 5.25" bay?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,
Ik wil graag nog een harde schijf toevoegen intern in mijn kast. Ik heb echter geen plek meer hiervoor, wel kan er nog een 5.25" bay in bijv.
Het is een packard bell pc. Er staat nu 1 harde schifj verticaal op de bodem van de kast. 1 zit in een 3.25" bay.

Mijn vragen:
1. is er rekje te koop om op de bodem van de pc nog een hdd naast de andere te zetten?
2. zijn de bays te koop? Zo ja hoe duur ong.?
3. ander alternatief zonder dat bay erbij hoeft?? (wil geen extern)

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen !:)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 17:05

job

Je hebt beugels waarmee je een 3.5" schijf in een 5.25" bay kan hangen.
Heeft bijna elke pc shop wel te koop voor een paar euro en lijkt mij de beste oplossing.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Niets meer aan toevoegn ,-)

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:32:
Je hebt beugels waarmee je een 3.5" schijf in een 5.25" bay kan hangen.
Heeft bijna elke pc shop wel te koop voor een paar euro en lijkt mij de beste oplossing.
ik heb geen plek emer in de 5.25" bay bedoel ik in OP

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55
Die rekjes zijn nochtans redelijk standaard...

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-04 23:05
Of je koopt een externe harde schijf?
Dan ben je van je ruimte probleem verlost. En als je dat niet wilt zul je inderdaad gewoon een extra rekje moeten kopen dat je onder je 5,25" kunt hangen

Verwijderd

Topicstarter
Jeebeekje schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:42:
Of je koopt een externe harde schijf?
Dan ben je van je ruimte probleem verlost. En als je dat niet wilt zul je inderdaad gewoon een extra rekje moeten kopen dat je onder je 5,25" kunt hangen
hoe duur ong 't rekje?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat dacht je er van om een computerwinkel binnen te lopen en het te vragen? Je mag er ook zelf wat voor doen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15
En als je zelf gaan knutselen met wat traanplaat, popnagels, demping, schroeven ed..?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 17:05

job

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:36:
Excuses, dan heb ik het verkeerd begrepen.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:44:
Wat dacht je er van om een computerwinkel binnen te lopen en het te vragen? Je mag er ook zelf wat voor doen...
Sorry hoor, was alleen kennis vergaren via tweakers, als dat al niet meer mag ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:36:
[...]

:? Nu snap ik de hele vraag niet meer.

Andere oplossing: externe schijf zonder voeding halen en die binnen in de kast zetten en gewoon aansluiten op een poort aan de achterzijde.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:47:
[...]

:? Nu snap ik de hele vraag niet meer.

Andere oplossing: externe schijf zonder voeding halen en die binnen in de kast zetten en gewoon aansluiten op een poort aan de achterzijde.
Oke herziene versie van OP dan:
ik heb een packard bell pc

situatie nu: ik heb geen plek meer in 5.25" bays. want deze zitten vol met dvd writer, gewone dvd drive, hdd, card reader.

Daar isgeen plek meer voor een harde schijf, nu zoek ik een andere oplossing om intern een harde schijf erbij te plaatsen :P, dus ik dacht misschien zijn er van die bays te koop ofzo, maar kon er niks over vinden ..

andere harde schijf staat verticaal op de bodem, als er velenging te koop is(of iets om dat te verlengen dat ik daar een 2e naast kan zetten zou het ook goed zijn, maar ik kan geen info vinden of dit dus te koop is.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:46:
[...]
Sorry hoor, was alleen kennis vergaren via tweakers, als dat al niet meer mag ;)
uit de forum FAQ:
GoT is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze enthousiasteling. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Waarom zoveel schijven in de PC? Koop gewoon een grote schijf (500 Gb) en je kunt alles weer kwijt. Extern is nog verstandiger, maakt niet uit dat je dat niet wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 24-07-2007 18:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel onderzoek gedaan ik heb gezocht naar informatie over losse bays etc, maar kon het niet vinden..maar goed laat ook maar dan

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

opties:

- hoevaak gebruik je 2 optische drives tegelijk? Eigenlijk nooit, dus je kan de DVD-rom speler er wel uitgooien en dan heb je een bay over.

-Zorg voor afstandhouders bij je eerste hdd, of misschien zit er al een kunstof omhulsel omheen en zet de andere hdd er tegenaan, maar zorg wel dat er lucht tussen de hdds door kan blijven gaan.. (ty raps doen wonderen voor je in dat geval.)

-Misschien heb je nog een 3,5" bay over (waar je anders een 2e diskettestation in kan proppen) en dan kan je daar eventueel je hdd nog plaatsen.

Anders zou ik er geen eenvoudige oplossing voor weten. Een beetje creatief zijn, lijkt me het handigste advies als je geen externe hdd wilt kopen.

Verwijderd

Topicstarter
misschien stomme oplossing(ben niet zo heel goed hiermee:P):
Bij de verticale hdd die ik er ook in heb staan, is daar niet een verlengstuk van te regelen? zodat ik hem stuk ervanaf kan zetten?(en dat ie beetje stevig staat, en weinig geluid maakt..

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-04 22:58
ik weet niet hoe di erinstaat, maar kun je aan de onderkant niet van die schroefdraadjes inschroeven en dan in de andere hdd ook?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
SPEEDDRAGON schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:16:
ik weet niet hoe di erinstaat, maar kun je aan de onderkant niet van die schroefdraadjes inschroeven en dan in de andere hdd ook?
nu zit de hdd met 2 schroefjes vast aan de voorkant, zijn 2 soort metalen beugeltjes die vanuit de voorkant komen.. onderkant kan ik hem helaas niet aan vast schroeven

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mecano en dan zelf een rekje bouwen?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zou 2 hoekprofielen aan de bodem van de kast kunnen monteren, en daar de schijf in hangen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1