ASUS AX 300SE/td fan loopt aan

Pagina: 1
Acties:

• Master_SplinteR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-03-2025
de computer van me opa, net 2 jaar oud. daar loopt de fan van de video kaart aan. hij internet alleen dus hoeft nou niet perse een nieuwe in. de kaart die er in zit is een ASUS AX 300SE/td en het is echt een hele kleine koeler maar hij maakt me toch een herrie dat het niet meer leuk is.

valt hier wat aan te doen of gewoon weg nieuwe kaart kopen.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

In het programma Rivatuner zit ook een 'fan' tabje, hier kun je vaste speeds instellen voor 2d/low 3d/3d. Weet overigens niet of dit voor elke kaart werkt.

Als dit niet werkt, zul je toch een andere koeler moeten monteren of inderdaad een ander (stiller) kaartje kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door blmp op 24-07-2007 19:15 ]

Patient gamer

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-07 09:13
videokaart cooler even schoon maken

en (naam kwijt) kunt met spul ook ff over fan heen spuiten dat die weer wat soepeler loopt = minder herrie

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Spuit er wat WD40 over (siliconenspray). Zal het vas twat soepeler van gaan lopen.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
en het stof wegblazen met een busje perslucht oid..

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Een fan kun je het best smeren door wat olie in de opening onder het stickertje te doen, maar volgens mij kun je er nog beter een passief koelblokje opzetten (een X300SE hoeft namelijk niet actief te worden gekoeld). Dan ben je meteen van alle herrie af die zo'n klein irritant ventilatortje met zich meebrengt. De Zalman NB47 (of NB32) chipsetkoeler is daar uitermate geschikt voor.

Verwijderd

of zaag een oude P3 koelblok ofzow die je nog hebt liggen in stukken. werkt perfect
Pagina: 1