Toon posts:

P35 chipset mobos + nieuwe core2 1333MHz CPUs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriend en ik zijn van plan een nieuw systeem samen te stellen. Mijn oog valt momenteel op de E6550 CPU met 1333MHz FSB. Ik zoek een µATX moederbord, en vind de GA-G33M-DS2R (hier: http://www.giga-byte.be/S...Model.aspx?ProductID=2534 ). Deze ondersteund normaal gezien die FSB snelheid native, dacht ik? Nu staat er bij de compatibility lijst dat er minimum bios versie 4x in moet zitten. Hoe zit dat als ik het moederbord aankoop en ze nog moet flashen? Start de PC dan niet op, wat wil zeggen dat ik voor een ander moederbord moet uitkijken?

Zelfde vraag voor chipset P35, op de gigabyte website staan ook minimum bios versie requirements, terwijl ze "rev.1" verkopen. Hoe zit het daarmee? Runt die de snellere CPUs ook maar dan gewoon aan een lagere bussnelheid?

Bedankt!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:20:
Nu staat er bij de compatibility lijst dat er minimum bios versie 4x in moet zitten. Hoe zit dat als ik het moederbord aankoop en ze nog moet flashen? Start de PC dan niet op, wat wil zeggen dat ik voor een ander moederbord moet uitkijken?
Nou, het booten al wel lukken, en het bijwerken van biossen is niet moeilijk en zal misschien later nog eens nodig blijken. Dus daar zou ik het niet van laten afhangen!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Ja, als het bord niet van de juiste BIOS is voorzien en je hebt alleen een FSB1333 cpu ter beschikking dan kán het inderdaad zo zijn dat het niet opstart. Dat is bijzonder lastig. Stel deze vraag dan ook aan de verkopende partij en kijk wat zij je kunnen garanderen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08-2025
Waarom niet kiezen voor GA-P35C-DS3R (of vergelijkbaar ASUS P5KC - +/-135 euro)?

Ondersteunt 1333 FSB, DDR2 + DDR3 (toekomstgericht!), heeft P35 chipset (support next generation 45 nm multi-core CPU), onboard LAN + RAID. Dan ben je ook zeker dat je in toekomst niet direct MB moet weggooien.

Ik ga voor ASUS P5KC kiezen denk ik. Maar ik zit nog altijd in knoop met RAM-geheugen. Kan ik zowel 667 als 800 MHz steken? Hoger is nog niet echt nuttig als ik het goed gelezen heb.

Voor sommigen belangrijk: mobo GA-P35C heeft géén, P5KC heeft wel firewire. Beiden hebben geen WiFi. P5KC heeft 2 PCI-E poorten, GA-P35C maar 1.

De specs:
van ASUS P5KC
van GA-P35C-DS3R

[ Voor 37% gewijzigd door dEX2340 op 24-07-2007 19:03 ]

iPhone XR

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een µATX variant nodig voor mijn Antec horizontale case.

• dEX2340
Oops sorry Jefklak, ik dacht dat µATX een typefout was (wist niet dat het bestond) en je ATX bedoelde.

_/-\o_

iPhone XR

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel behoorlijk klote dat er geen enkel micro ATX (hehe, µ) moederbord bestaat met een P35 chipset, en dat degene met P33 zo moeilijk te vinden zijn. ik kan kiezen uit Asus P5K-VM, Gigabyte en MSI G33M maar een enkele van de drie zijn in shops waar ik iets wil kopen in stock ofzo.

Had ik maar een andere case gekocht...
Edit: firewire gebruikt toch niemand ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 20:29 ]

• dEX2340
Kijk eens op http://www.sallandautomatisering.nl/

Die hebben bijna alles (niet perse in voorraad maar wel mogelijk). Ze leveren ook in België maar ik rijd er binnenkort heen voor mijn systeem (50 km vanuit Antwerpen). Zeer interessante prijzen.

Zij hebben moederborden voor micro ATX maar idd niet P35 chipset.

iPhone XR

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

offtopic: 50 kilometer van Antwerpen naar Raalte?:S

edit: of bedoel je dat ze ook een filiaal in belgie hebben?

[ Voor 32% gewijzigd door Guumuus op 24-07-2007 22:58 ]

The number one enemy of progress is question

• dEX2340
Miljaar, ik dacht dat die winkel in Bergen-op-Zoom is! Waar heb ik dat nu weer gelezen??? 8)7

iPhone XR

Verwijderd

dEX2340 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 07:38:
Miljaar, ik dacht dat die winkel in Bergen-op-Zoom is! Waar heb ik dat nu weer gelezen??? 8)7
je zult wel pczaak of pcclub bedoelen...
Pagina: 1