[XP] SPTD.sys stopt laden windows

Pagina: 1
Acties:
  • 4.448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:40
Hoi,

mijn probleem is als volgt. wanneer ik mn pc aanzet, dan start hij op, windows xp (pro) bootschermpje. maar dat blijft lang hangen en na even gaat het lampje van de HD knipperen (ipv gewoon branden, omdat ie files leest). dan soms start ie door, maar soms ook niet, hele bootscherm staat stil, af en toe lijkt ie t opnieuw te proberen, maar dat helpt niet.
bij het dan opstarten in veilige modus blijkt hij te hangen bij de file SPTD.sys (press cancel to abort loading this file resulteert in een herstart 8)7 ). maar dan boot ie even later toch gewoon door, in veilige modus.
SPDT.sys blijkt een file te zijn die het verkeer afhandelt van ssci apparaten oid, of in iedergeval de apparaten met de zeldzamere veelal server aansluiting. ik draai deamontools, dus dat kan de oorzaak zijn. maar met deamontools uit hangt ie nogsteeds.

de huidige installatie is nu zo'n 6 maanden oud, redelijk schoon gehouden. daarvoor gaf ie ook ineens problemen met sptd.sys, vandaar de reinstall. daarna bleven de problemen (nja, wat later, 1 maand na de herinstall), tot dat ik een ander codec-pack installeerde (van ACE naar CCCP). en nu heb ik een paar dagen geleden de laatste (beta, geen recente gewone) versie van AC3 geinstalleerd (omdat de stemmen bij films onverstaanbaar zacht waren, wat ik dus met een nieuwe versie van AC3 opgelost heb)

wat ik gedaan heb:
googlen en zoeken op GoT, dat toegepast, geen resultaat.
wat ik gedaan heb wat er stond was dat je in veilige modus de file sptd.sys weg moest halen, en ook uit het register slopen. in het register zegt ie soms dat je het niet kan verwijderen, iets met rechten, wat ook beschreven werd. maar ik kon mezelf (als admin...) niet genoeg rechten geven 8)7 vanalles geprobeerd :X

ook een nieuwere versie van deamontools geinstalleerd, geen resultaat.

herinstallatie, die hield het welgeteld nu dus zo'n 5 maanden uit...

geen aanwijsbare oorzaak, maar het laatste wat ik geinstalleerd heb was dus de laatste versie van AC3 (v 1.45b)

systeem:
amd athlon 3500+, A8N-E mobo, 1 gig geheugen.
win xp pro, deamontools v 4.8.0.0, AC3 1.45b

wie weet wat ik nog kan doen, want dit is verrekte irritant....

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 18:10
SPTD.sys is een scsi emulatie driver voor o.a. Deamon tools. Kijk eens op onderstaande pagina.

http://www2.daemon-tools....nstalling-sptd-t9789.html

• DropjesLover
hmmm, de file weggegooid, k kan nu niet deamontools opstarten 8)7

dalijk maar es rebooten, kijken wat ie doet. daarna dan NCQ uitzetten in deamontools (als k t kan vinden)

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Je kan ook nog een update van sptd.sys proberen:
http://www.duplexsecure.com/home

• DropjesLover
daarvandaan heb ik al sptd.sys opnieuw geinstalleerd. vanochtend de computer weer aangezet, zelfde probleem. complete freeze bij gewoon opstarten, laatst werkende configuratie geeft lange wachttijd, maar doet t wel...

BThGvNeOA

• DropjesLover
en een nieuwe installatie van deamontools werkt ook niet, die zegt nu bij het opstarten ervan dat SPTD.sys niet de juiste versie heeft 8)7
moet minimaal versie 1.37 zijn, en volgens windows is de nieuwe versie 1.43 8)7

iemand nog ideeën?

BThGvNeOA

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Hoi Dropjeslover,

ik herken je probleem, ik heb het ook wel eens gehad, sptd.sys is eigenlijk gewoon het laatste dat word geladen qua drivers. Alhoewel het aan sptd.sys kan liggen heb ik ook wel eens problemen gehad die hier niets mee te maken hadden (en dan nog zie je sptd.sys als laatste). zijn de problemen direct opgetreden na de installatie van daemon tools, of iig de eerste fase hiervan voordat je weer moest rebooten?

• DropjesLover
euhm, na een maand of 4 à 5 na de laatste herinstallatie begonnen de problemen. deamontools is er bij de herinstallatie ook meteen opgezet, dus het heeft niets te maken met een installatie en reboot van deamontools zelf.

net startte mn pc eigenlijk goed op, maar begon deamontools te zeuren dat sptd.sys de verkeerde versie heeft om te werken, terwijl het toch echt een hogere versie is 8)7

BThGvNeOA

Pagina: 1