PC doet helemaal niks meer

Pagina: 1
Acties:

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 22:43
Hallo ,

Informatie :
Ik zette eer-gister mijn Download systeem aan en toen werkte alles nog prima en normaal. Niks mee aan de hand hij werkte perfect. Gister morgen zette ik het systeem aan en toen hoorde ik allerlei gekraak en piepjes met tussenstops van ongeveer 1 seconde. Ik schrok nogal en omdat die piepjes nogal door gingen heb ik het systeem uit gezet. Heb later weer geprobeerd en heb toen 1½ minuut gewacht maar het piepen en gekraak bleef maar door gaan. Heb het systeem toen uitgezet met de powerknop en heb ik de systeemkast los gehaald.

Heb de kabels eens goed aangedrukt en gekeken of misschien een ventilator tegen wordt gehouden , niks van dit alles bleek het geval te zijn.

Heb toen het geheugen eruit gehaald en in een ander slotje gedrukt. Computer aan maar het resultaat was nog steeds hetzelfde , gepiep en gekraak.

Toen heb ik de videokaart ( AGP , ik weet het , het is oud maar goed genoeg voor een Download pc ) eruit gehaald , stof eruit gehaald uit de AGP poortje en toen videokaart er weer in , weer geprobeerd en weer gepiep en gekraak binnen in de systeemkast.

De is niks opgeblazen of iets dergelijks want dan moet je zoiets meteen ruiken. Aan de binnenkant van de systeemkast is niks zwart of iets dergelijks.

Zoals hierboven is aangegeven en ik zet het systeem aan hoor ik het gepiep , gekraak en krijg in het beeldscherm : No Signal. De ventilatoren werken allemaal perfect , van zowel de videokaart,processor als de voeding.

Hoe het gekomen is :
Ik heb eigenlijk geen idee. De zijn geen vreemde dingen met het systeem gebeurd qua software en hardware. Hij werkte eerst harstikke goed , en de volgende morgen geeft hij deze kuren.

Het systeem bestaat uit :
Moederbord : Asrock 775V88+
Processor : Intel Celeron D 2.8 ghz socket 775
Geheugen : Kingston 512 mb ddr pc-3200
Videokaart : ATI Radeon X7000 64 mb AGP 8x
Harde schijf : Maxtor 320 gb SATA II 16 mb cache 7200 rpm
Dvd speler : Aopen 16x48
Dvd brander : NEC 7170S
Voeding : Chieftec 400 watt

Ik ben ten einde raad en weet niet wat ik moet doen.

Kunnen jullie mij helpen ?

Alvast hartelijk bedankt

Ps : Mocht het zo zijn dat dit topic in de verkeerde rubriek staat , sorry ervoor. Ik wist niet goed waar ik hem het beste neer kon zetten , en toen heb ik hem hier bij gezet.

Verwijderd

kan je nieteven kijken,met de case open horen waar het gekraak vanaf komt? en even de piepjes opzoeken met google,of je handleiding van je moerbord,ik denk dat het van de harde schijf af komt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 17:03 ]

Verwijderd

Heb je in het boekje van het moederbord gekeken, daar wordt vaak uitgelegd wat een bepaalde opeen volging van piepjes betekend.

Groeten

Erwin

• eppo16
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:02:
kan je nieteven kijken,met de case open horen waar het gekraak vanaf komt? en even de piepjes opzoeken met google,of je handleiding van je moerbord
Ik heb al gezocht met Google maar kan er helaas niks over vinden of dat er iets op lijkt. Als ik de systeemkast open houd dan hoor ik het gekraak in de buurt van mijn cpu,videokaart en moederbord.

Het zijn geen gewone piepjes namelijk , zal kijken of ik door middel van mijn mobiel de piepjes kan laten horen. Ik vind het nogal vreemd , het zijn geen piepjes van een niet werkende videokaart/geheugen namelijk want die herken ik.

Het zijn piepjes die achter elkaar door gaan op dezelfde hoogte en met pauzes van 1 seconde. Het ratelt maar door en ik wordt er gek van.

@CadaVez :
Ik heb dat inderdaad opgezocht. Wat er zoal in staat in die handleiding van het moederbord lijken niet echt op die piepjes wat ik heb.

[ Voor 8% gewijzigd door eppo16 op 24-07-2007 17:06 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter helemaal door te lopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:03:
Heb je in het boekje van het moederbord gekeken, daar wordt vaak uitgelegd wat een bepaalde opeen volging van piepjes betekend.

Groeten

Erwin
wat natuurlijk altijd mogelijk is, is de speaker die het piepen veroorzaakt eruit te slopen, en gewoon doorgaan waar het ding mee bezig is. maar. Meestal hebben die piepjes een betekenis, het piept immers niet zomaar. Sinds dat je maar 1 reepje geheugen hebt, en die al hebt geprobeert te switchen zal het daar ook niet aan liggen. Aangeizen de pc gewoon opstart, zal het ook geen cpu fout, geheugen fout, HD fout, oid zijn. Misschien is iets in je moederbord wat niet zo essentieel is, dat een beetje brak is? al in je bios de geluidschip, je usb devices uitgezet? misschien dat daar het probleem zit.

Je kunt natuurlijk proberen met een andere voeding je pc op te starten, kijken of het werkt. Eigenlijk is het vanaf nu gewoon één voor één dingen uitsluiten door andere hardware te proberen.

Groet, Maarten.

ps. ook luisteren vanwaar precies het lawaai vandaan komt kan helpen. Sommige voedingen maken soms ook lawaai, en check je voltages ff.

-_-

• eppo16
Okej zal ik doen , bedankt :)
M2M schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:10:
[...]

wat natuurlijk altijd mogelijk is, is de speaker die het piepen veroorzaakt eruit te slopen, en gewoon doorgaan waar het ding mee bezig is. maar. Meestal hebben die piepjes een betekenis, het piept immers niet zomaar. Sinds dat je maar 1 reepje geheugen hebt, en die al hebt geprobeert te switchen zal het daar ook niet aan liggen. Aangeizen de pc gewoon opstart, zal het ook geen cpu fout, geheugen fout, HD fout, oid zijn. Misschien is iets in je moederbord wat niet zo essentieel is, dat een beetje brak is? al in je bios de geluidschip, je usb devices uitgezet? misschien dat daar het probleem zit.

Je kunt natuurlijk proberen met een andere voeding je pc op te starten, kijken of het werkt. Eigenlijk is het vanaf nu gewoon één voor één dingen uitsluiten door andere hardware te proberen.

Groet, Maarten.

ps. ook luisteren vanwaar precies het lawaai vandaan komt kan helpen. Sommige voedingen maken soms ook lawaai, en check je voltages ff.
Het is de speaker niet , de boksen staan niet aan en in de systeemkast zit geen speakertje. Het systeem start niet op , ik krijg alleen die piepjes en het gekraak wat non-stop door gaat totdat je het systeem uit zet. Kortom , ik kom de BIOS niet in omdat het systeem niet eens opstart. Ik krijg in het beeld te zien : No Signal.

Ik heb er zonet een Huntkey 450 watt aan gekoppeld , en geprobeerd , zelfde effect.

• M2M

M2M

medicijnman

eppo16 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:16:
[...]

Okej zal ik doen , bedankt :)

[...]

Het is de speaker niet , de boksen staan niet aan en in de systeemkast zit geen speakertje. Het systeem start niet op , ik krijg alleen die piepjes en het gekraak wat non-stop door gaat totdat je het systeem uit zet. Kortom , ik kom de BIOS niet in omdat het systeem niet eens opstart. Ik krijg in het beeld te zien : No Signal.

Ik heb er zonet een Huntkey 450 watt aan gekoppeld , en geprobeerd , zelfde effect.
aah je komt niet eens in windows... sorry, dat zinnetje had ik in je ts gemist.

het enige wat je kunt doen is die hangen en opstartproblemen faq doornemen. Daar staat alles in wat ik je kan vertellen.

-_-

• eppo16
Het geeft niet , toch bedankt voor het reageren ;)

Ik zal die FAQ eens door nemen om te kijken of ik iets kan vinden. Dankje wel voor de tip :)

Heb in mijn handleiding gezocht van bekende piepjes etc maar helaas niets wat erop lijkt.

Heb gelezen dat ik mijn geheugen uit mijn Moederbord moet halen en dan pc aan , maar kan dat kwaad ? Aangezien hij nu al zulke rare kuren geeft dat ik het eventjes niet meer weet :'( O+

[ Voor 28% gewijzigd door eppo16 op 24-07-2007 19:09 ]

Verwijderd

heb je mischien met het knutselen in je kast niet perongeluk een schroefje achter je Mobo laten rollen
dit is mij ook eens gebeurd dat geeft als je pc aanzet ook een knarsend geluid (sluiting)
dan gaat hij ook als een gek staan piepen deed hij bij mij ook

wens je veel geluk

duurde bij mij ook ff voor dat ik het gevonden had

• eppo16
Het probleem is opgelost.

Ik heb het geheugen in een ander slotje gezet maar dat had geen resultaat. Ik weer het geheugen in hetzelfde slot en ben ik aan het klooien geweest met de videokaart. Ik vond het zo gek dat ie wel in mijn zusjes pc deed en niet in die download pc. Ik eens goed kijken , bleek het voorste gedeelte van de AGP videokaart niet/nauwelijks het moederbord te raken , met gevolg die piepjes en in het beeld : No Signal.

Ik keek gelijk in de BIOS en voordat de ellende begon stond er BIOS versie 1.30 op. Nu kwam ik zonet in de BIOS terecht , staat de tijd + datum op 00:26:00 en 01:06-2005. Nu kon ik dat helaas nog niet veranderen. Ook zie ik dat ik in plaats van BIOS versie 1.30 ineens naar 1.50 ben gegaan. Geen idee hoe dit kan maar de Bios geeft het aan , ook heb ik nu meerdere opties en staat mijn processor ineens op 21x133=2800 mhz standaard.

Nu wordt hij wel een stukje warmer gaf de Bios aan , alle fan's draaien op volle kracht en de temp van de cpu was 48 graden ( na 3 min pc aan gehad te hebben ) Nu weet ik niet hoeveel graden hij wordt na bijvoorbeeld een half uurtje.

[ Voor 11% gewijzigd door eppo16 op 25-07-2007 16:36 ]

• M2M

M2M

medicijnman

eppo16 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:34:
Het probleem is opgelost.
... Ik eens goed kijken , bleek het voorste gedeelte van de AGP videokaart niet/nauwelijks het moederbord te raken , met gevolg die piepjes en in het beeld : No Signal....
_/-\o_

en voor je volgende probleem... uhhh 8)7 al sla je me dood, biosversies updaten nogmaal niet automatisch zeker niet als je je agp kaart er maar half in hebt hangen. en je tijd / datum wil nog wel eens gereset worden als er dingen niet goed gaan op je moederbord.

ps. je had toch ook een 2.8 ghz celeron?

-_-

• eppo16
Ja maar deze liep op 21x127 standaard door Bios versie 1.30. Ik heb nu zo ineens versie 1.50 en draai hem standaard op 21x133=2800 mhz.

Kan het zo zijn dat versie 1.30 de Celeron niet ondersteunde waardoor hij op 21x127 liep ?
Pagina: 1